Všečen in uporaben karavan z dizelskim motorjem? Pri Peugeotu so si del slovesa zgradili prav s takšnimi avtomobili - in novi 308 v karavanski karoserijski preobleki nadaljuje tradicijo …
oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 3/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 3/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 3/5 zvezdic |
V resnici so bili tovrstni dizelski karavani še pred desetletjem in nekaj več med najbolj priljubljenimi avti, v zadnjih letih pa jih - kot še precej drugih - izpodrivajo cestni terenci in križanci. Počasi iz cenikov izginjajo tudi dizelski motorji, a pri Peugeotu so (praviloma) pragmatični: zakaj ne bi ponudili dizelskega karavana, če se ta prodaja?
Že kombilimuzinski 308 je zelo vpadljiv in všečen avto, ki s karavanskim zadkom ni izgubil prav nič privlačnosti, saj se lepo vklaplja v dinamično bočno linijo. Pri tem pri Peugeotu niso pozabili na uporabnost in prostornost: 308 SW je s 464 cm (še generacijo nazaj so bile to mere avtomobilov srednjega razreda!) kar za 27 centimetrov daljši od kombilimuzinske različice. Prirastek je bolj kot potnikom na zadnji klopi, kjer prostora ni prav v izobilju - zmanjka ga tako za glave kot za kolena -, namenjen prtljažniku: vanj gre od 608 do 1643 litrov prtljage, kar se zdi veliko, a je vseeno nekaj manj kot pri glavnih tekmecih škodi octavii combi in VW golfu variantu. Malce smo dvignili obrv tudi pri le 450-kilogramski dovoljeni obtežitvi avta.
Gospodaren motor
Preskusno karavansko tristoosmico je poganjal edini dizelski motor v ponudbi - 1,5-litrski štirivaljni HDi s 96 kW in 300 Nm navora. Zelo dober osemstopenjski samodejni menjalnik je priporočljiva izbira, čeprav dvigne ceno za 1800 evrov: vožnja je precej udobnejša in bolj tekoča. Udobnost, lahkotnost in natančnost vodenja so tudi glavne vozniške značilnosti tega avta: ob dokaj skromni zalogi moči dizelska tristoosmica nikoli ne bo športen avto. Motor ni povsem neslišen in povsem brez tresljajev, je pa gospodaren. Testno povprečje 5,2 l/100 km premaga le priključno-hibridna različica, ki pa je bistveno dražja.
Peugeotovo digitalno vozniško okolje in samosvoja arhitektura z majhnim volanom zahtevata nekaj privajanja, prav tako je v časih povišanih križancev kar malce nenavadno sesti tako nizko v avto, a tristoosmica ostaja zvesta Peugeotovim karavanskim načelom. Z izbiro paketa opreme allure pack s sredine cenika dobite dokaj bogato opremljen avto z večino dobro delujočih asistenlčnih sistemov, nekaj bombončkov - na primer tridimenzionalna grafika digitalne plošče, matrična LED žarometa, masažna sedeža in še kaj - pa je rezervirano za najbogatejše in najdražje opremske pakete. 308, kakršnega smo preskusili, stane 31.620 evrov, kar ni malo za avto tega razreda, a takšna cena odraža splošne avtomobilske podražitve, ki se jim niso izognili tudi glavni tekmeci.
Pod črto
Z novo karavansko tristoosmico Peugeot dosledno nadaljuje tradicijo, ki jo je začel že leta 1970 s 304 breakom. Dizelski 308 SW ni najprostornejši, najuporabnejši ali najzmogljivejši karavan v tem razredu, je pa zagotovo med najbolj všečnimi. Avte pa kupujemo z očmi, mar ne?
Všeč nam je +
vpadljiva in všečna podoba, digtalno vozniško okolje, prostoren in uporaben prtljažnik, zmerna poraba goriva
Ni nam vešč -
zmogljivosti, nizko sedenje, prostor na zadnji klopi
Tehnični podatki
Peugeot 308 1.5 blueHDI 130 EAT8 allure pack
Motor in prenos moči: | dizelski, štirivaljni, turbo, prostornina: 1499 cm3, največja moč: 96 kW (130 KM) pri 3750 vrt./min, največji navor: 300 Nm pri 1750 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, osemstopenjski samodejni menjalnik. |
Mere in masa: | 463,6 cm, širina: 185,2 cm, višina: 144,2 cm, medosna razdalja: 273,2 cm, masa praznega vozila: 1500 kg, dovoljena skupna masa: 1950 kg, prostornina prtljažnika: 608 – 1643 l, posoda za gorivo: 52 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 207 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 10,9 s, normna poraba goriva: 4,6 l/100 km, izpust CO2: 121 g/km, poraba na testu: 5,2 l/100 km. |
Cena: | P Automobil Import: 31.620 evrov |