Otroci? Hobi? Vikend? Smučanje? Tašča? Pes? Tovrstni izzivi avtomobilskega vsakdana so zelo pogosti, zadovoljivih avtomobilskih rešitev pa je vse manj. Je Peugeotov rifter ena od njih?
oblika in prostornost | 5/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 3/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 4/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 4/5 zvezdic |
Enaka osnova, a drugačna podoba
Peugeot rifter je eden od novih PSA trojčkov, ki so postavljeni na enako tehnično osnovo, se pa med seboj razlikujejo bolj kot v preteklosti; rifter je s svojo značilno masko hladilnika, predvsem pa s svojo notranjostjo videti dovolj drugačen od ostalih dveh, da zna biti prav to jeziček na tehtnici nakupne odločitve.
Pod oblikovnimi značilnostmi in posebnostmi pa se skriva enaka osnova; pri testnem rifterju je to krajša od obeh karoserijskih različic, ki tudi ob 278,5-centimetrski medosni razdalji ponuja zelo prostorno notranjost. Serijski par bočnih drsnih vrat močno olajša dostop v potniški del kabine; zadaj potniki sedijo na treh ločenih in po velikosti enakih sedežih. Sedežev ne moremo odstraniti iz avta, lahko pa jih prekucnemo naprej in naredimo ravno prtljažno dno - pri čemer povečamo prostor s 775 litrov na več kot 2 kubična metra.
Rifter je sicer značilen predstavnik večnamenskih avtomobilov, se pa v njem sedi - in vanj zleze - prav tako udobno kot v priljubljene cestne terence. Navdušita tudi visok položaj za volanom in dobra vidljivost na vse strani, so pa pri Peugeotu tudi za rifterja uporabili svojo značilno ergonomsko ureditev z majhnim volanskim obročem in visoko postavljenimi merilniki, ki zahteva nekaj privajanja. Ergonomiji sicer nimamo kaj očitati, smo pa bili razočarani nad obliko in podporo prednjih sedežev ter plastičnimi površinami precej cenenega videza in občutkov - vsaj tu je rifter precej bolj dostavnik kot osebni avto.
Pod motornim pokrovom je imel testni avto šibkejšega od obeh 1,5-litrskih dizelskih motorjev: 75 kW in 250 Nm navora je dovolj za zmerno vožnjo, a nič več kot to. Na avtocestah rifter rabi kar nekaj časa (in metrov), da prileze do potovalnih hitrosti, tudi pospeški so skromni. Se pa oddolži z zmerno porabo goriva in malce boljšo zvočno zatesnjenostjo kot citroen berlingo.
Vozno lahkoten in udoben
Rifterjeve vozne lastnosti so lahkotne in udobne; le največje cestne grbine stresejo notranjost in potnike. Tudi vodljivost je dobra za takšen avto, prav tako lega na cesti, če od avta ne zahtevate preveč. Hvalimo bogato varnostno opremo - sistem proti naletu, sistem za ohranjanje smeri vožnje in prepoznava prometnih znakov spadajo v serijsko opremo. Za okroglih 20 evrskih tisočakov rifter ponuja zares veliko avta.
Pod črto ...
Kdor za svojo mobilnost rabi predvsem prostor in uporabnost, bo v rifterju našel idealnega življenjskega sopotnika - ki ga bo med bolj priljubljenimi cestnimi terenci zaman iskal. Škoda, da si ne moremo omisliti štirikolesnega pogona.
Všeč nam je +
velik prtljažnik, prostorna kabina, udobno vstopanje, preglednost
Ni nam všeč -
cenena plastika, skromne zmogljivosti, prednja sedeža
Tehnični podatki
Motor in prenos moči: | dizelski, štirivaljni, prostornina: 1499 cm3, največja moč: 75 kW (102 KM) pri 3500 vrt./min, največji navor: 250 Nm pri 1750 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, ročni 5-stopenjski menjalnik. |
Mere in masa: | dolžina: 440,3 cm, širina: 184,8 cm, višina: 187,4 cm, medosna razdalja: 278,5 cm, masa praznega vozila: 1612 kg, dovoljena skupna masa: 2100 kg, prtljažnik: 775 – 2126 l, posoda za gorivo: 53 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 170 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 12,5 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 4,0/4,8/4,3 l/100 km, izpust CO2: 113 g/km, poraba na testu: 6,4 l/100 km. |
Cena: | P Automobil Import: 20.550 EUR |