Tretjič v 31-letni zgodovini izbora za Slovenski avto leta je laskavi naslov Slovenski avto leta osvojil Peugeot: v finalu, ki ga je gostila ena največjih tovarn počitniških vozil v Evropi - novomeška Adria Mobil - smo spremljali napet obračun, v katerem je peugeot 308 za vsega tri točke premagal svojo tehnološko sestrično Oplovo astro. Na tretje mesto so avtomobilski novinarji sodelujočih medijev postavili Toyotinega hibrida, cestnega terenca corollo cross. Četrto mesto je z enakim številom točk kot tekmec na petem mestu, a s šestimi točkami prednosti po glasovanju bralcev, gledalcev in poslušalcev osvojila alfa romeo tonale, na peto mesto pa so člani žirije izbora Slovenski avto leta postavili Citroenovega križanca C5 X.
Tudi tokrat je veliki finale potekal na atraktivnem prizorišču, ki predstavlja pomembno visokotehnološko vez in vpliv slovenskega znanja na sodobno mobilnost: s petimi avtomobilskimi finalisti, ki ste jih izbrali gledalci, poslušalci, bralci ter sledilci sodelujočih avtomobilskih medijev - Avtomagazina, Dela s Slovenskimi novicami, Dnevnika z Nedeljskim, Komotar Minute, Motorevije AMZS, Siol.neta, Vala 202 z Avtomobilnostjo in Večera - smo se zapeljali v tovarno Adrie Mobil. V Novem mestu so v dobrih petih desetletjih v svet poslali več kot 600.000 počitniških vozil in se uveljavili kot eden največjih ter najbolj prepoznavnih blagovnih znamk v karavaning industriji.
Pet avtomobilskih finalistov se je tako znova pripeljalo v soj žarometov tovarniškega odra, na njem pa je osem izkušenih avtomobilskih urednikov še pred glasovanjem odprlo tudi zanimivo razpravo o dogajanju na slovenskem avtomobilskem trgu. Kliknite na video in prisluhnite zanimivemu pogovoru avtomobilskih strokovnjakov in poglejte, kaj so o laskavem naslovu povedali pri Peugeotu.
Video: Oglejte si finale izbora za Slovenski avto leta 2023
Rezultati glasovanja izbora Slovenski avto leta 2023
Izžrebali smo tudi nagrajence!
Med vsemi prispelimi glasovnicami - 18.864 ste nam jih poslali preko spleta in po pošti - smo v velikem finalu znova izžrebali tudi lepe nagrade. Nagradno žrebanje so opravili predstavniki partnerjev izbora. Iskrene čestitke nagrajencem in velika hvala partnerjem Petrolu, Adrii Mobil in Goodyearu.
1. nagrado Vrednostno kartico za dobroimetja za nakup goriva pri Petrolu v vrednosti 1500 evrov je dobil Aleksander Krivec iz Vrtine. |
2. nagrado Petdnevni najem avtodoma Adria Mobil je dobil Tomaž Gračnar iz Celja. |
3. nagrado Komplet vrhunskih zimskih pnevmatik Goodyear UltraGrip Performance + je dobila Urška Kaplja iz Radomelj. |
Zanimiv obračun avtomobilskih klasik
Letošnji finale je bilo še toliko bolj zanimivo, saj so se v njem pomerili kar štirje avtomobili globalnega koncerna Stellantis in Toyotin cestni terenec z najnovejšim hibridnim pogonom. Zanimivo je tudi dejstvo, da se med 27 novimi avtomobili v veliki finale ni uspelo prebiti niti enemu električnemu avtomobilu, kar daje vedeti, da slovenski kupci še niso sprejeli elektrike kot ključnega energenta za pogon osebne mobilnosti. Še bolj zanimivo pa je dejstvo, da sta se za zmago udarila dva uveljavljena tekmeca, veterana slovenskega avtomobilskega trga, ki v svetu križancev in cestnih terencev suvereno nastopata kot klasično oblikovana avtomobila v 5-vratni kombilimuzinski in karavanski karoserijski različici. Tako peugeotu 308 kot oplu astri so trije od sodelujočih medijev podelili največje število točk v finalnem glasovanju, a je peugeot 308 premagal Oplovo astro zaradi uvrstitve na drugo mesto pri treh sodelujočih medijih in pri bralcih, poslušalcih ter gledalcih.
Peugeot 308 in opel astra sta tehnološko skoraj identična avtomobila z enakim naborom pogonskih sistemov, saj oba poleg bencinskega in dizelskega motorja ponujata tudi priključno-hibridni pogon ter povsem električni pogon. Kljub temu so tako francoski kot tudi nemški oblikovalci in inženirji v obeh modelih z različnim oblikovnim pristopom, s številnimi podrobnostmi ter natančnimi nastavitvami uspeli iz enake osnove zgraditi dva različna avtomobila. Oba avtomobila sta v primerjavi z ostalimi tekmeci največ pridobila zaradi pogonske raznolikosti, širokega cenovnega razpona oziroma dostopnosti in zelo dobrih voznih lastnosti. Tesna zmaga peugeota 308 pred astro je dokaz, da so tokrat res odločale podrobnosti.
Kako smo glasovali pri Motoreviji?
Pri Motoreviji smo največ točk namenili Oplovi astri, na drugo mesto smo postavili letošnjega zmagovalca peugota 308, tretje mesto smo namenili toyoti corolli cross, četrto mesto alfi romeo tonale in peto mesto citroenu C5 X.
Astri smo podelili več točk kot peugeotu 308, ker nas je bolj prepričala s svojo notranjostjo in ergonomijo, pa tudi z voznimi lastnostmi. Peugeotov i-cockpit je sicer oblikovno izjemno atraktiven in podatkovno bogat, a majhen volanski obroč in specifične nastavitve voznikovega sedežnega položaja ne ustrezajo tako širokemu krogu voznikov kot v astri. Za volanom astre smo se počutili za odtenek bolje, v primerjavi s peugeotom pa nas je prepričala tudi nemška natančnost in doslednost pri nastavitvah podvozja. Astra je predvsem pri višjih avtocestnih hitrostih smerno še nekoliko bolj stabilna kot peugeot 308. So pa med njima odločale malenkosti, saj sta oba zelo dobra in pogonsko celovita avtomobila.
Zelo dobra, a draga in nekoliko dolgočasna Toyota
Vozniško nas je pozitivno presenetila toyota corolla cross. Ima zelo učinkovit in odziven hibridni pogon 5. generacije in odlično uravnoteženo podvozje ter natančen volanski mehanizem. Zmotila nas je predvsem razmeroma visoka cena sicer dobro opremljenega vstopnega modela in njena generična oblika, ki ne izpolnjuje obljube Toyote, da ne bodo več izdelovali dolgočasnih avtomobilov. Pripombo si zasluži tudi dejstvo, da komunikacijski sistem še vedno nima slovenskih izbirnikov.
V alfi smo zaman iskali športno srce
Alfa romeo tonale ohranja svoj značilen šarm avtomobilske manekenke. A za volanom smo med ovinki zaman iskali njeno je športno srce; najbolj nas je zmotilo dejstvo, da so morali za preživetje pri Alfi očitno res žrtvovati svojo dušo. Zmotila nas je odzivnost sodobnega, a ne prav prepričljivega bencinskega motorja, opremljenega z blagim hibridnim sistemom. Alfe so vselej slovele po dobrih voznih lastnostih, a tudi tu bodo zapriseženi alfisti verjetno razočarani: Alfini inženirji so tonalu sicer vgradili zelo neposreden volanski mehanizem (z le 2,2 zavrtljaja volanskega obroča od ene do druge skrajne lege), ne pa tudi neposrednih vozniških občutkov.
Ekstravaganten citroen ni ljudski avto
Največ oblikovne svežine je v letošnji finale vnesel Citroen C5 X. To je po dolgem času pravi citroen, ki neguje ključno tradicijo znamke - prvovrstno udobje in oblikovno ekstravaganco. Je avto za tehnične sladokusce, ki bodo v njem našli precej napredne tehnologije. Za svoj denar ponuja precej francoske avtomobilske ekskluzive. Zakaj smo mu torej pri Motoreviji namenili najmanj točk? Predvsem zaradi cenovne dostopnosti, pa tudi zaradi dejstva, da vstopni 1,2-litrski bencinski motor ne ponudi vozniške ekstravagance, ki jo zmoreta oblika in podvozje. V ponudi ni dizelskega motorja, priključno-hibridni pogon pa ima relativno skromen električno-bencinski dosega za tako velik in udoben potovalnik. Pripombo si zasluži tudi prtljažnik, ki je precej povprečen glede na velikost avtomobila.