Motorevija v letih od 1999 do 2004

Avto-moto

Približevanje Evropi


 

V 60. letu izhajanja Motorevije tokrat objavljamo povzetek nekaterih zapisov v letih od 1999 do 2004 –torej na prelomu tisočletja. Avto-moto zveza Slovenije se je uveljavila kot samostojna organizacija tudi v mednarodnem merilu, odrekla se je štetju svoje zgodovine zgolj po drugi svetovni vojni in poiskala je svoje korenine v Kranjskem avtomobilskem klubu, tako da je leta 1999 praznovala svojo 90-letnico, svoje poslovanje je prilagodila novi organizacijski strukturi z delniško družbo AMZS kot izvajalcem pridobitnih storitev, v Ljubljani je zgradila novo poslovno stavbo…

To je bilo tudi obdobje izgradnje slovenskih avtocest z vsemi dobrimi in slabimi stranmi. Počasi se je tudi v Sloveniji uveljavljala navigacija. Na bencinskih črpalkah so nehali prodajati osvinčen bencin, država je uvedla ekološko takso.

V avtomobilih je vse pomembnejše mesto dobivala elektronika, kar je seveda vplivalo tudi na delovanje avtomobilov.

Maja 2004 je Slovenija postala članica Evropske unije, kar je seveda prineslo kar precej sprememb.

Na športnem področju je to obdobje zaznamoval spor med AMZS in AŠ 2005 o tem, kdo bo nosilec športne oblasti za avto šport v Sloveniji in v mednarodnem okolju.

Motorevija je v tem obdobju izhajala devetkrat v letu, saj so bile tri številke dvojne, sicer pa je izhajala v mesečnem ritmu z obsegom 52 strani. Za njen izid sta skrbela glavni in odgovorni urednik France Kmetič ter novinar Blaž Poženel ob pomoči nekaterih zunanjih sodelavcev, med katerimi je največ člankov prispeval Andrej Brglez. Za grafično podobo revije je skrbel studio Alten. Motorevijo je do konca leta 2003 tiskala družba TČR, od začetka leta 2004 pa je za tisk skrbela družba Schwarz.

Motorevija je šla v korak s časom: septembra leta 2003 je dobila svojo spletno stran z domeno: motorevija.si.

Vse pomembnejše mesto v vsebini revije so imeli razni testi, ki so nastali v okviru sodelovanja z drugimi avtomobilskimi klubi. Ob testih pnevmatik in varnostnih preskusnih trkih je Motorevija vse več pozornosti namenjala tudi prometni infrastrukturi s testi predorov, avtocestnih počivališč… Spomladi leta 2004 je Motorevija objavila zelo odmeven test otroškega sedeža, ki ga je država ponujala v paketu za novorojenčke, saj se je izkazalo, da sedež ne zagotavlja ustrezne varnosti, zato ga je bila država prisiljena umakniti iz ponudbe.

Povzetek nekaterih zapisov v Motoreviji v letih od 1999 do 2004.

Novi prostori AMZS v Rogaški Slatini

Del novih prostorov avtocentra Pirš v Rogaški Slatini ima v najemu AMZS, ki je v njih uredila tehnične preglede za osebne avtomobila. Seveda je ob opravljenem tehničnem pregledu možno podaljšati tudi registracijo in skleniti zavarovanje. Poslovalnica Rogaška Slatina organizacijsko spada k poslovni enoti AMZS v Celju. (januar – februar 1999)

Sprostitev cen obveznega zavarovanja?

Sredi decembra lani je vlada odobrila 3,5 odstotno povečanje premij obveznega zavarovanja, 1. aprila letos pa naj bi vlada vendarle popustila in sprostila cene premij obveznega zavarovanja. (marec 1999)

Perko predsednik

Na volilni skupščini AMZS je bil za predsednika Avto-moto zveze Slovenije izvoljen Boris Perko, za podpredsednika pa Franc Fingušt. (april 1999)

Na odpad in v razgradnjo!

Očitno gre torej zares in bomo res kaj kmalu dobili več reda tudi pri ravnanju z odsluženimi avtomobili. Tako bi bilo tudi prav, saj nam vsekakor ni v ponos, da se z odsluženimi avtomobili srečujemo vsepovsod: v naravi, parkiriščih, ob hišah, gospodarskih poslopjih, … (maj 1999)

Nakupovalna mrzlica zaradi uvedbe DDV

Če bi bili kolikor toliko urejena država, bi vsaj pol leta pred uvedbo DDV poslanci sprejeli ustrezne zakone, ki bi natančno določali, kaj bo z dodatnimi davki na avtomobile. A očitno izvoljeni predstavniki ljudstva v Državnem zboru mislijo, da so pri nas državljani le zato, da plačujejo davke in tako še 10 dni pred uvedbo DDV ni bilo jasno, kako bo z dodatno obdavčitvijo avtomobilov. (junij – julij 1999)

Hiše strahov

Vse dokler se upravljavci parkirnih hiš ne bodo zavedali, da morajo najprej pomesti pred svojim pragom, biti prijazni in ustrežljivi do uporabnikov, se bo še naprej dogajalo, da bodo parkirne hiše v središču Ljubljane imele veliko prostih parkirnih mest, avtomobili pa bodo nepravilno parkirani. (september 1999)

AMZS – stara, a sodobna

Ponosni in veseli smo, da Avto-moto zveza Slovenije praznuje 90-letnico svojega delovanja. Ponosni zato, ker so se začetniki avtomobilizma na Slovenskem že takrat zavedli, da lahko s skupnimi močmi združeni v organizaciji bolje poskrbijo za uveljavitev novega prevoznega sredstva – avtomobila. (oktober 1999)

Informacijski center AMZS na internetu

Na domači strani AMZS www.amzs.si kliknite v meniju na informacijski center. Odprl se vam bo svet strani, podstrani in linkov – spletne strani Informacijskega centra AMZS. (oktober 1999)

Pastorek

Statistika dokazuje, da celotna slovenska industrija, ki je povezana z avtomobilizmom, na leto izvozi za okrog 900 milijonov mark, a nanjo naša država še vedno gleda kot na nekakšnega pastorka. (november 1999)

Odlikovanje Avto-moto zvezi Slovenije

Predsednik Republike Slovenije Milan Kučan je odlikoval Avto-moto zvezo Slovenije s Častnim znakom svobode Republike Slovenije. Odlikovanje je na posebni slovesnosti ob navzočnosti najvidnejših predstavnikov AMZS in predlagatelja odlikovanja Republiškega sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu predal v predsedniških prostorih v ponedeljek, 13. decembra predsedniku AMZS Borisu Perku. (december 1999)

Super rekord

Slovenci še nikoli nismo pokupili toliko novih avtomobilov kot leta 1999. Magična meja 80.000 prodanih avtomobilov sicer ni bila presežena, a z 79.813 avti prav daleč od nje tudi nismo bili. (januar – februar 2000)

Peljhan in Jelen


Priznanje za najboljšega avtomobilista je dobil Darko Peljhan, najboljši motociklist pa je bil Roman Jelen. (januar – februar 2000)


Letos brez rallyja Saturnus

Člani upravnega odbora AMD Saturnus so sprejeli sklep, da letos ne bodo izvedli tradicionalnega rallyja Saturnus, naše najpomembnejše avtomobilske dirke. Rally Saturnus tako vsaj letos ne bo doživel svoje 23. izvedbe. (marec 2000)

Ne smrdi, temveč kaplja!

Ceste so bile suhe. Razen ene, ki je bila mokra. To je bila tista, po kateri se je vozil Hondin prototip FCX V1. Je pa res, da ni prav nič smrdelo po izpušnih plinih. Avto je namreč deloval na gorivne celice in iz izpušne cevi je namesto smrdljivih plinov kapljala voda. Tista voda, ki nastane kot produkt zgorevanja v gorivnih celicah. (april 2000)

Račun brez krčmarja

Če bi dobro milijardo dolarjev še zagotovili, se je hitro pokazalo, da je bil to račun brez krčmarja. Stroški gradnje so se hitro povečevali, noben odsek avtoceste ni bil zgrajen za toliko, kot je bilo načrtovano oziroma dogovorjeno. (maj 2000)

Formula

Bencini in plinsko olje se skokovito dražijo. Neosvinčeni bencin stane že dobrih 150 tolarjev, osvinčeni še več. Plinsko olje je po 140,20 tolarja. Za takšno hitro rast cen je, vsaj pravijo tako, kriva posebna formula – pravijo ji model – za oblikovanje cen naftnih derivatov. (junij – julij 2000)

Nov predpis o prometnih znakih

Po desetih letih samostojne države smo sedaj dobili tudi nov predpis o prometnih znakih in signalizaciji. Vse dotlej smo namreč uporabljali še tovrstne predpise iz bivše države. (junij – julij 2000)

Tehnični pregledi v Ljubljani že v novih prostorih

AMZS v svoji poslovni enoti v Ljubljani na Dunajski 128 tehnične preglede in podaljševanje registracij že opravlja v novih, sodobno opremljenih prostorih v novi zgradbi AMZS. (avgust –september 2000)

Certifikat kakovosti za AMZS d.d.

Delniška družba AMZS je pridobila certifikat kakovosti ISO 9002 za področje Storitve pomoči na cesti in garancije mobilnosti. (oktober 2000)

Nova telefonska številka za pomoč na cesti

Ob prehodu na nove telefonske številke v Sloveniji je Telekom spremenil tudi desetletja znano številko za pomoč na cesti 987. Sprememba pa je le malenkostna, saj je številki dodana 1, tako da je nova telefonska številka 19 87. (december 2000)

Osvinčeni bencin se poslavlja

V Sloveniji bo vse manj in manj bencinskih servisov, na katerih bodo točili osvinčeni 98 oktanski bencin, znan pod oznako super 98. Ta vrsta bencina bo namreč na prodaj le še do konca junija letos. (januar – februar 2001)

Pomoč s helikopterjem

Pri AMZS smo našim članom pripravili novost, s katero smo se približali nekaterim velikim avtomobilskim klubom v Evropi in svetu. Od začetka leta svojim članom ponujamo tudi pomoč na cesti s helikopterjem. AMZS je namreč sklenila pogodbo s podjetjem Hudournik d. o. o. iz Celja o nudenju posebne storitve pomoči s helikopterjem. (januar – februar 2001)

Nova zgradba AMZS v Ljubljani

Nova zgradba AMZS v Ljubljani že nekaj časa kaže svojo končno podobo v kamnu in steklu. “Objekt je gradbeno končan in tudi tehnično pregledan. Čakamo le še na uporabno dovoljenje,” pravi Marko Vihar, predsednik uprave AMZS d. d. (marec 2001)

Slavje

Tako, nova stavba AMZS d. d. je uradno odprta s slovesnostjo, ki so ji prisostvovali številni ugledni gostje. Dobro letno dni gradnje, 13.000 kvadratnih metrov površin, osem nadstropij, 190 parkirnih mest v kletnih etažah, vrednost gradnje 23 milijonov mark in nov naslov Dunajska 128 a – to so glavne značilnosti nove arhitekturne pridobitve za Ljubljano. (april 2001)

Edini zmagovalec

Najboljši tekmovalec v zgodovini slovenskega speedwaya Matej Ferjan je že petič zapored postal državni prvak, kar je doslej edinstven dosežek. Njegov bivši klubski kolega Gregor Pintar je slavil štirikrat zapored. (maj 2001)

Da ne potonete!

Pregledanih je bilo 22 trajektov v Sredozemlju, tudi dva hrvaška trajekta. Le dva trajekta sta dobila oceno zelo dobro, sedem jih je dobilo oceno dobro, deset oceno zadovoljivo, trije trajekti pa so dobili oceno pomanjkljivo. (junij – julij 2001)

Tretjini še marsikaj manjka

Test avtocestnih počivališč je nastal v okviru mednarodnega projekta EuroTest, v katerem sodeluje 12 avtomobilskih klubov, med njimi pa je tudi AMZS. (avgust – september 2001)

Po avtocesti od Zadobrove do Krtine

Konec julija je DARS odprl 8 kilometrov dolg odsek avtoceste od Šentjakoba do Krtine,, poleg tega pa še 3 kilometre dolg odsek ljubljanske vzhodne avtoceste od razcepa Zadobrova do Šentjakoba. (oktober 2001)

Jubilej

Letos bomo že desetič izbrali Slovenski avto leta. (november 2001)

Nalepke namesto žigov

Pri registriranju novih avtov in podaljševanju registracij je v začetku decembra prišlo do korenitih sprememb. Najbolj opazna je nedvomno v tem, da sedaj veljavnost registracije ne izkazuje žig v prometnem dovoljenju, temveč posebna nalepka. (december 2001)

Interes

Da ne bo pomote: prav nič nimamo proti temu, da tujci nadzirajo slovensko trgovino z avti, a to vendarle pomeni, da je to (še vedno) lahko donosna dejavnost, saj se sicer tujci ne bi prizadevali za pridobitev zastopstva za nekatere znamke, ki so še v slovenski lasti. Poslanci pa nič – očitno avtomobili niso pivo in niso slovenski nacionalni interes. A kako bi tudi bili, ko pa je država končno uresničila svoj dolgo načrtovani cilj: znebila se je lastništva v edini slovenski avtomobilski tovarni. Mar res misli, da ji to zagotavlja ugodnejši položaj? (januar – februar 2002)

Zaviranje po žici

Tako že razvijajo funkcijo traffic assist, ki bo povezala prilagodljiv tempomat in zavorni sistem: v gostem prometu ali premikanju v koloni bo voznik le dvignil nogo s pedala za plin, SBC pa bo samodejno in enakomerno zaustavil avto za spredaj vozečim vozilom. Sistem bo deloval do hitrosti 60 km/h, ko se bo izklopil. (januar – februar 2002)

(Ne)varnost

Če na enem in istem mestu že vrsto let prihaja do hudih prometnih nesreč, že nekajkrat tudi s smrtnim izidom, potem bi vendarle pričakovali, da bodo upravljavci cest naredili še kaj drugega, kot le postavili prometne znake. Eden takšnih odsekov je priključek primorske avtoceste na ljubljansko obvoznico pri Kozarjah. V levem ovinku je bila že vrsta hudih nesreč, zadnja letošnjo zimo. Posledice so toliko hujše, ker avtomobili zletijo s ceste naravnost v betonski steber, ki nosi priključek ljubljanske obvozne avtoceste proti Novemu mestu. Nič drugega ne bi bilo treba storiti, kot postaviti odbojno ograjo ob avtocesti, ki bi pač preprečevala, da bi avto zletel v betonski steber. A to je očitno prevelik zalogaj za vzdrževalce avtoceste, pa tudi prometne inšpektorje, ki v vseh teh letih očitno tudi še niso nič ukrenili. Žalostno, brezbrižno, a resnično! Samo vprašamo lahko, koliko ljudi bo še moralo umreti, da se bo vendar kaj spremenilo. (marec 2002)

Ceste niso nedolžne!

Naša zahteva je padla na plodna tla, kajti že nekaj dni po izidu Motorevije so vzdrževalci začeli na razcepu Kozarje nameščati zaščitno ograjo. Tako je naša kritika naletela na razumevanje in hitro ukrepanje. (april 2002)

Satelitska navigacija v Sloveniji

Zaenkrat ostaja ta naloga na ramenih zanesenjakov zasebnikov, ki pripravljajo osnovno različico vektorizirane Slovenije – testna različica naj bi že delovala. Za kaj več bo očitno treba počakati. (april 2002)

Zadnje mesto za ljubeljski predor

Zadnje mesto med tridesetimi preverjenimi evropskimi predori v okviru konzorcija EuroTest je zasedel predor Ljubelj. Dobil je oceno pomanjkljivo, dosegel je 50,4 odstotka vseh možnih točk. Enocevni predor, ki ga večina Slovencev dobro pozna, naj bi še pred koncem drugega leta prenovili in s tem močno izboljšali tudi varnost v njem. (maj 2002)

Vozniška dovoljenja

MNZ smo vprašali, če tudi pri nas razmišljamo o uvedbi vozniških dovoljenj v obliki in velikosti plačilnih kartic. Odgovorili so nam, da v MNZ o tem ne razmišljajo, saj temu ni prilagojena ostala zakonodaja. V kartično dovoljenje namreč ni možno vpisovati določenih ukrepov in sankcij, ki jih predpisujejo zakon o prekrških, kazenski zakonik in zakon o izvrševanju kazenskih sankcij. (maj 2002)

Razmislek?

Če bi omogočili ustrezne popuste za tiste, ki avtocesto uporabljajo vsak dan, bi se za sprejemljivo ceno vozili po avtocestah in se ne bi izogibali plačilu cestnine z vožnjo po lokalnih cestah. Ker pa cestarji kaj takega niso sposobni ponuditi, bomo z gradnjo novih cestninskih postaj samo še povečali preusmeritev prometa z avtocest na lokalne ceste, kar bo zanesljivo vplivalo na varnost prometa. A o tem nacionalni program varnosti v cestnem prometu, ki je v parlamentarni razpravi, ne govori. Pa bi bilo dobro, če bi poslanci razmišljali tudi o tem! (junij – julij 2002)

Test avtocestnih postajališč – tudi slovenskih

V letošnjem testu 65 avtocestnih postajališč v osmih državah – prvič tudi v Sloveniji – sta bili ocenjeni Petrolovi počivališči Lom I na avtocesti Ljubljana – Klanec in Voklo II na avtocesti Ljubljana – Kranj. Dobili sta oceno zadovoljivo. (junij – julij 2002)

Preskus praznovoznih pnevmatik

Prvi preskus praznovoznih pnevmatik, ki so ga opravili avtomobilski klubi – med njimi tudi AMZS – je pokazal, da so praznovozne pnevmatike pomembna pridobitev za avtomobilsko industrijo, predvsem pa za voznike; morda najpomembnejša po iznajdbi zračnice. (avgust – september 2002)

Sezona prvakov!

Za nami je najbolj uspešna sezona v zgodovini motociklističnega športa. Naslov svetovnega prvaka, trije naslovi evropskega prvaka, uspešni nastopi na svetovnih prvenstvih, pa tudi organizacija velikih tekmovanj z udeležbo najboljših voznikov so najpomembnejši dosežki. (december 2002)

Od 1. februarja ekološka taksa

Zakon o varstvu okolja predvideva takso na izrabljena vozila. Taksa naj bi bila 10 tolarjev na kilogram vozila. Ustrezna uredba naj bi bila sprejeta že do 1. februarja letos (januar – februar 2003)

Prihodnost z vodikom – za upravljalnikom GM hy-wire

Zdi se, da so se v zadnjih letih vsi veliki globalni igralci dokončno sporazumeli, da bo prav gorivna celica poganjala avtomobile prihodnosti. Ostane le še (nestrpno) čakanje in razmišljanje o povsem novih oblikah, uporabnosti in funkcionalnosti avtomobilov prihodnosti. (januar – februar 2003)

Plačilo za izrabljene pnevmatike

Z začetkom letošnjega leta so začeli veljati novi predpisi o odstranjevanju izrabljenih pnevmatik, katerih bistvo je, da je zadnji uporabnik dolžan poskrbeti za ekološko primerno odstranitev izrabljenih pnevmatik. Za vsak kilogram izrabljene pnevmatike je treba plačati 34,80 tolarja (DDV vključen), kar ob povprečni teži pnevmatike 7 kg pomeni plačilo 234,60 tolarja za pnevmatiko. (marec 2003)

Nov mandat

Sredi marca je bila 5. seja skupščine Avto-moto zveze Slovenije, na kateri so izvolili novo predsedstvo AMZS za naslednje štiriletno obdobje in znova Borisa Perka za predsednika AMZS. (april 2003)

Uspešen začetek

Avto-moto zveza Slovenije je začela s celovito učno uro za mlade motoriste, ki bo v tem in naslednjem mesecu obiskala vsa večja slovenska mesta. (maj 2003)

Novi merili

Vse slovenske zavarovalnice, ki se ukvarjajo z zavarovanjem avtomobilske odgovornosti, so s 1. junijem pri zavarovanju avtomobilske odgovornosti uvedle doplačilo za dve vrsti tveganja. Prva skupina so vozila v lasti pravnih oseb, druga pa vozniki, ki imajo vozniško dovoljenje manj kot tri leta. (junij – julij 2003)

Merjenje izpušnih plinov v Sloveniji od 1. decembra

MNZ je sporočilo, da bodo na tehničnih pregledih od 1. 12. 2003 opravljali meritve emisij izpušnih plinov. (avgust – september 2003)

Spletna stran Motorevije

Nova spletna stran Motorevije s samostojno domeno www.motorevija.si – doslej je bila spletna Motorevija na skupni spletni strani www.amzs.si – je elektronska oblika Motorevije, ki jo boste lahko prebirali podobno kot papirnato. Na spletni strani boste našli v znane rubrike razdeljene teme in članke; ne sicer čisto vseh in ne vedno v vsej dolžini, zagotovo pa vse tiste članke, za katere nas naprošate po telefonu ali elektronski pošti. (avgust – september 2003)

Otvoritev nove poslovne enote AMZS v Murski Soboti

AMZS je 10. septembra odprla novo poslovno enoto v Murski Soboti, kjer bodo opravljali tudi tehnične preglede. (oktober 2003)

Združena varnost

Najnovejši trendi na področju avtomobilske varnosti skušajo ob pomoči zmogljivejše elektronike združiti različne varnostne sisteme v enega, v katerem sistemi med seboj komunicirajo in sodelujejo. (november 2003)

Povsod enako? – kakovost dizelskega goriva na naših bencinskih servisih

Je pri nas torej vsako dizelsko gorivo primerno za zimo? Povsem očitno je, da so naši standardi pisani na kožo naših dveh naftnih družb, ki s prodajo manj kakovostnega goriva tudi več zaslužita. (december 2003)

Kaj ekologija, proračun!

Na ministrstvu za okolje, prostor in energijo smo izvedeli, da znašajo prihodki iz naslova plačil takse na izrabljena vozila v letu 2003 800 milijonov tolarjev. Od teh sredstev je bila predvidena poraba za delovanje javne službe predelave izrabljenih vozil 120 milijonov, ostalo pa so prihodki tako imenovanega integralnega proračuna.
Za leto 2004 bo taksa na kilogram izrabljenega vozila 14 tolarjev, lani je bila 10 tolarjev. (januar – februar 2004)

Narobe svet!

In da ne boste mislili, da poceni abonentski sistem na naših avtocestah ne obstoja. Uveljavljen je v karavanškem predoru – zato pač, ker so ga zahtevali Avstrijci, ki so soupravljavci predora in ki so že davno tudi pri drugih predorih izračunali, da je bolje, da dobijo nekaj cestnine, kot nič. (marec 2004)

Sporazum med AMZS in AŠ 2005

4. marca sta v prostorih Olimpijskega komiteja Slovenije predsednik AMZS Boris Perko in predsednik AŠ 2005 Tone Anderlič podpisala sporazum med AMZS in AŠ 2005 za zagotovitev temeljev za kakovosten razvoj avto športa v Sloveniji. (marec 2004)

Evropa!

Še dva tedna, pa bomo postali del združene Evrope. Pred dobrim desetletjem smo slišali: Nič več ne bo tako, kot je bilo. Sedaj bomo ta stavek spet ponovili. Pred prvo omembo tega stavka smo se jezili na Beograd, sedaj se bodo, saj veste kdo, sklicevali na Bruselj. Kakšna blagodat! (april – maj 2004)

Nevarno: leteči sedež!

Sedaj je potrjeno in dokazano! Otroški varnostni sedež neonato monza, ki ga starši novorojenčkov lahko dobijo v brezplačnem paketu za novorojenčke, je nevaren. Pri čelnem trku namreč kovinska sponka, prek katere poteka pritrditveni pas, ne zdrži obremenitev, zato se sponka izpuli iz sedeža, ta pa – z otrokom vred seveda – poleti po avtu, tako da lahko pride do poškodb ali celo smrti. (april – maj 2004)

Nove registrske tablice

S prvim majem mora naša državna uprava uskladiti vsebino registrskih tablic z uredbo Evropske unije o priznavanju prepoznavnega znaka države članice, v kateri so registrirana motorna in priklopna vozila v prometu znotraj EU. Zaradi tega bomo dobili nove registrske tablice z oznako EU in Slovenije v levem modrem robu tablice. (april – maj 2004)

Podražitev zaradi vstopa v EU

Slovenske zavarovalnice so spretno izkoristile vstop Slovenije v EU za podražitev premij avtomobilskega zavarovanja: doslej se je lastnik avta lahko odločil, ali bo doplačal zavarovanje v tujini (11 odstotno doplačilo), sedaj, ko je Evropa postala naša domovina, pa je to doplačilo obvezno. (junij 2004)

Pozor, snemani ste!

Na naših cestah nas na poti spremlja veliko kamer. Tudi pri video nadzoru prometa se lahko postavi vprašanje o varovanju pravic zasebnosti in osebnostnih pravic ter varstvu osebnih podatkov. (julij – avgust 2004)

Tovarniške napake in kulanca

Vsekakor velja splošen nasvet, da morate kot porabnik pri popravilu okvare, za katero sodite, da se še ne bi smela zgoditi glede na starost avtomobila in prevožene kilometre, takoj in odločno zaščititi svoje interese. To pomeni zahtevo zastopniku za upoštevanje kulance. (september 2004)

Bio – zgolj zeleno?

Petrolovo mešanje običajnega dizla z biodizlom je v obljubljenem razmerju 95 : 5 dovolj nedolžno, da lastniki dizelskih avtomobilov zaradi tega verjetno ne bodo imeli težav. A povsem gotovi vseeno ne bodo – že pogled v knjižice z navodili ne daje natančnega odgovora, ali lahko točite biodizel ali ne. (september 2004)

Pomoč

Z odločitvijo Renaulta o razširitvi tovarne v Novem mestu se sodelovanje nadaljuje. Zato slovenskega finančnega prispevka k razširitvi Revozove tovarne ne gre gledati zgolj kot na izdatek, temveč kot naložbo, ki bo čez davke, ki jih bo dobila država, in zaposlitev – tudi novih – ljudi kaj hitro povrnila vložek. Ob tem pa seveda ne gre spregledati, da je bilo tako tudi že v preteklosti. (oktober 2004)

Matej Žagar evropski prvak

Matej Žagar je letošnji evropski prvak v speedwayju. (oktober 2004)

Satelitska navigacija – končno tudi v Sloveniji!

Garmin bo decembra izdal karto Slovenije. Nastala je v sodelovanju z Garminovim slovenskim zastopnikom Geosetom. Na njej bodo vpisane vse hišne številke in vse ceste v Sloveniji, tako da bo turn-by-turn navigacija možna po ozemlju celotne Slovenije. (november 2004)

Napredek

Različne avtomobile s pogonom na gorivne celice smo lahko preskusili na progi novega šanghajskega dirkališča, ki je ravno prav zavito, da omogoča preskus lege na cesti, a ima tudi dovolj dolgo ravnino za doseganje velikih hitrosti. (december 2004)

Ključne besede


ZgodovinaStare Motorevije