Olje, sedeži, kabina

Promet

Citroen predstavlja novo hidravlično udobje


 

Citroen je bil vselej pionir inovativnih rešitev pri zasnovi vzmetenja; prvo hidropnevmatsko vzmetenje so predstavili že v petdesetih letih prejšnjega stoletja, v posodobljeni različici pa se je obdržalo vse do danes. Z novim progresivnim hidravličnim vzmetenjem bodo pri Citroenu prešli na drugačno zasnovo udobja, v katero so zajeli tudi sedeže in potniško kabino. Za kaj gre?

Citroenovo hidropnevmatsko vzmetenje poznamo že vse od leta 1955, ko so pri Citroenu javnosti predstavili model DS; DS oziroma “žaba” je imel namesto jeklenih vzmeti posebne gumijaste krogle, napolnjene z dušikom, ki so se ob pomoči hidravlike odzivale na podlago in bolj ali manj blažile cestne neravnine. S posodobitvami se je Citroenovo hidropnevmatsko vzmetenje obdržalo vse do danes oziroma do citroena C5, pri katerem posodobljeno hidropnevmatsko vzmetenje nadzoruje in upravlja elektronika.

Čarobna oljna preproga

S prihodnjim letom oziroma s prihodom novega C5 aircrossa (na sliki desno) bodo pri Citroenu več kot 60 let staro hidropnevmatsko zasnovo vzmetenja zamenjali z novo rešitvijo – progresivnimi hidravličnimi blazinami (“progressive hydraulic cussions”). Te “blazine” ne nadomeščajo klasičnih jeklenih vzmeti in blažilnikov, pač pa jih dopolnjujejo: po ena takšna blazina je namreč nameščena nad in pod vzmetno nogo, vsaka pa ima svojo nalogo – ena blaži tresljaje pri gibanju vzmetne noge navzgor, ena pa pri gibanju navzdol.

Če je cesta pod kolesi razmeroma dobra oziroma brez večjih neravnih, nalogo blaženja in vzmetenja opravlja vzmetna noga. Ko pa je navpično gibanje tako močno, da se vzmetna noga stisne v skrajno lego, dodatne tresljaje blažita progresivni hidravlični blazini oziroma dodatna oljna blažilnika. Zasnova teh omogoča progresivno blaženje: blažilnika imata v notranjosti gibljiv valj in različno velike luknjice, skozi katere teče olje. Postavitev luknjic (od manjših do večjih) zagotavlja različno jakost in s tem učinkovitost blaženja, ki deluje na pot vzmetne noge navzgor in navzdol.
Pri Citroenu pravijo, da nova tehnična rešitev zagotavlja občutek “lebdenja na čarobni preprogi”, saj odpravlja značilne močne sunke in prenos energije na karoserijo, ko avto prevozi izrazito grbino ali luknjo.

Vgradnja takšnih blazin zahteva malce drugačno zasnovo vzmetnih nog, nekaj dekagramov se poveča tudi masa podvozja, je pa novo vzmetenje primerno za vgradnjo v vse Citroenove avte.

Ob hidravliki tudi sedeži in zvočna zaščita

Novo hidravlično vzmetenje so pri Citroenu združili tudi z drugimi tehničnimi prijemi za izboljšanje udobja. Tako so izboljšali strukturo sedežev in njihovo vpetje, skupaj z vzvojno čvrstejšo karoserijo in temeljito izboljšano zvočno izolacijo potniške kabine pa so paket tehnologij udobja poimenovali “Advanced Comfort”.

Prvi serijski avto, ki bo imel vgrajen ta paket udobja, bo novi križanec C5 aircross, ki so ga pri Citroenu predstavili spomladi na avtomobilskem salonu v Šanghaju. C5 aircross je Citroenov velik cestni terenec, ki v dolžino meri 4,5 metra, njegova medosna razdalja pa je 273 cm.

Pri Citroenu obljubljajo veliko prostora v notranjosti, sodobne tehnologije povezljivosti ter najsodobnejše vozne in varnostne pripomočke.

Ob že znanih motornih različicah bo C5 aircross na voljo tudi kot priključni hibrid – z bencinskim motorjem, po enim električnim motorjem na vsaki osi in električnim dosegom do 60 km. Na evropske ceste bo C5 aircross zapeljal v drugi polovici prihodnjega leta.

Ključne besede


TehnikaCitroenHidravlično vzmetenjeCitroen C5 aircross