V šolo z osebnim avtom – v otroškem sedežu!

Promet

Uporaba otroških varnostnih sedežev


Precej otrok se do šole, pa seveda tudi domov, pripelje v osebnih avtomobilih. Pri tem je pomembno, da kljub kratki poti dosledno uporabljajo otroške varnostne sedeže – ne zgolj zato, ker je tako predpisano, temveč predvsem zato, ker to zagotavlja večjo varnost tako ob trkih kot tudi sunkovitih zaviranjih.

Po slovenskih predpisih morajo otroci uporabljati otroške sedeže do telesne višine 150 cm.

Dovoljena je uporaba homologiranih otroških varnostnih sedežev, kar pomeni, da morajo biti sedeži homologirani po ECE standardih R 44 03 ali 44 04 ali pa po novejšem standardu R 129.

Šolski otroci uporabljajo sedeže skupin II in III, v katerih so pripeti z v avto vgrajenimi varnostnimi pasovi. Zelo pomembno je, da imajo sedeži tudi hrbtni naslon z oporo za glavo, ki otroka zaščiti tudi ob morebitnem bočnem trku, ne zgolj ob čelnem trku. Pri uporabi otroških sedežev skupin II in III je treba še zlasti paziti na pravilen potek varnostnega pasu prek otrokovega telesa. Potek pa je lahko, še zlasti prek otrokovega ramena, pravilen le, če je hrbtni del sedeža nastavljen ustrezno otrokovi velikosti. Nastavljanje naslona sedeža je enostavno, opisano je seveda tudi v navodilih za uporabo sedeža. V Motoreviji smo že večkrat nazorno pokazali, zakaj je uporaba naslona sedeža in s tem opore za glavo tako pomembna: brez nje otrok pri bočnem trku z glavo lahko udari v vrata avtomobila.

Uporaba jahačev brez naslona

Kako pa je z uporabo jahačev brez naslona? Njihova uporaba je dovoljena, če imajo ustrezno homologacijo, vendar je treba vedeti, da nudijo zaščito le ob čelnih trkih, ne pa tudi ob bočnih. Vsekakor je bolje, da otrok uporablja jahač kot pa nikakršnega otroškega sedeža, saj je s tem zagotovljen pravilnejši potek varnostnega pasu prek otrokovega telesa.

Otrok na prednjem sedežu?

Ali se otrok lahko vozi na prednjem sovoznikovem sedežu? Lahko, vendar mora prav tako uporabljati otroški varnostni sedež. Ob tem je pomembno, da je sovoznikov sedež pomaknjen povsem nazaj, da ob morebitni sprožitvi varnostnega meha ta ne udari v otroka. Ko otrok gleda v smer vožnje, se sovoznikovega varnostnega meha ne izklopi, saj ne ogroža otroka. Kljub dovoljenosti vožnje otroka na sovoznikovem sedežu priporočamo, da otroke vozite na zadnjih sedežih, na prednjih pa le tedaj, ko ni možnosti da bi sedeli na zadnjih sedežih.

Kako je z uporabo isofixa? Otroški varnostni sedeži skupin II in III so v avtu ustrezno pritrjeni z v avtu vgrajenimi varnostnimi pasovi, vsekakor pa je treba tudi tedaj, ko otroka ni v sedežu, sedež pripeti z varnostnim pasom, da ob morebitnem naglem zaviranju ali trku ne poleti po avtu. Na voljo so tudi sedeži skupin II in III z isofix vpetjem, pri čemer pa isofix vpetje ne vpliva na varnostno zaščito, ki jo zagotavlja sedež, pač pa je dobrodošel takrat, ko otroka ni v sedežu. Če je sedež vpet z isofixom, ga praznega ni treba pripenjati še z varnostnim pasom, saj je dovolj čvrsto vpet, da ostane na svojem mestu tudi v kritičnih situacijah.

Varnostna zavesa kot bočna zaščita?

Ali varnostna zavesa lahko nadomesti bočno zaščito za otrokovo glavo? Sodobni avtomobili so opremljeni z varnostnimi zavesami, ki se sprožijo ob bočnih trkih in nudijo zaščito potnikom, ki sedijo na zunanjih sedežih, ne pa tudi otrokom, še zlasti ne manjšim otrokom. Varnostna zavesa je namenjena odraslim potnikom, zato zagotavlja zaščito le velikim otrokom (od 135 cm naprej), če sedijo dvignjeno na jahaču. Za manjše otroke varnostna zavesa ne nudi ustrezne zaščite ob bočnih trkih. Ali se res spreminjajo spremembe predpisov pri uporabi jahačev? Pripravlja se nov predpis, ki naj bi dovoljeval uporabo jahačev brez naslona le za več kot 125 cm velike otroke, ki tehtajo najmanj 22 kg. Predpis naj bi bil sprejet do konca letošnjega leta.

Ključne besede


Otroški sedežiotrociOtroci v avtuZačetek šolskega leta