Tokrat ugodnejši odziv?
Izdelovalci pnevmatik že vrsto let ponujajo praznovozne (z angleško oznako runflat) pnevmatike, ki omogočajo, da se z izpraznjeno pnevmatiko peljemo še nekaj deset kilometrov do prvega vulkanizerja ali do kraja, kjer lahko brez nevarnosti pokličemo na pomoč. A praznovozne pnevmatike doslej niso naletele na dober odziv kupcev. Bo drugače z novo Bridgestonovo pnevmatiko z oznako driveguard?
Vsekakor ima za to kar precej možnosti, saj so se pri njeni zasnovi izognili težavam, ki jih imajo sicer praznovozne pnevmatike. Te so zaradi slabšega udobja, ki ga povzročajo debelejše in trše bočnice pnevmatike, namenjene le avtomobilom, katerih podvozje in vzmetenje je bilo posebej zasnovano za uporabo praznovoznih pnevmatik. Druga težava so bili posebni kolesni obroči za praznovozne pnevmatike oziroma posebna orodja, ki so jih morali imeti vulkanizerji za namestitev praznovoznih pnevmatik, kar je seveda pomenilo, da takšne pnevmatike ni bilo mogoče zamenjati v vsaki vulkanizerski delavnici. Uporaba praznovoznih pnevmatik je bila dovoljena zgolj na avtomobilih, ki so bili opremljeni s sistemom za samodejno merjenje tlaka v pnevmatikah, da so ob izpraznitvi opozorili voznika na zmanjšan tlak. To je seveda podražilo avtomobile, pa tudi praznovozne pnevmatike so bile kar precej dražje od običajnih.
Bridgestone, ki ima veliko izkušenj pri izdelavi praznovoznih pnevmatik, je z novo pnevmatiko driveguard izkoristil priložnost, ki se je ponudila s tem, da morajo biti od leta 2014 vsi novi avtomobili serijsko opremljeni z napravami za samodejno merjenje tlaka v pnevmatikah, ki jih označujemo s kratico TPMS (tyre pressure monitoring sistem), kar pomeni, da lastnik avta nima dodatnega stroška z nakupom te naprave. Druga prednost driveguard pnevmatike je, da jo lahko namestimo na povsem običajne kolesne obroče s povsem običajnimi napravami, ki jih imajo vulkanizerji za premontažo pnevmatik.
Driveguard pnevmatika se od običajnih pnevmatik loči po tem, da ima s poliestrom ojačane bočnice in zato večjo težo, toda prirastek k teži je manj kot 10 odstotkov v primerjavi z običajno pnevmatiko. Prav zato vozne lastnosti driveguard pnevmatike glede udobja niso bistveno drugačne kot pri običajnih pnevmatikah enake zasnove. Glede drugih voznih last-nosti (oprijem, vodljivost, zaviranje, glasnost, poraba goriva, obraba…) pa pri Bridgestonu zagotavljajo, da so skoraj enake kot pri običajni pnevmatiki. Do bistvene razlike pa pride ob predrtju pnevmatike: z običajnimi pnevmatikami je treba avto takoj ustaviti, medtem ko se z izpraznjeno driveguard pnevmatiko (ne glede na to, kje je poškodba: na tekalni plasti ali na bokih pnevmatike) lahko peljemo še do 80 km z največjo hitrostjo 80 km/h. Kot je pokazal praktični preskus, vožnja z izpraznjeno driveguard pnevmatiko vozniku ne povzroča nobenih težav. Voznik sicer na volanu občuti, da je pnevmatika izpraznjena, toda vodljvost avta ni bistveno slabša, tudi lega na cesti ne, tako da vožnja na običajnih cestah ni počasnejša kot z običajnimi pnevmatikami. Voznika na izpraznjeno pnevmatiko seveda opozori TPMS z obvestilom na instrumentni plošči, pa tudi zvok, ki prihaja iz prazne pnevmatike zato, ker pnevmatika nalega na cesto predvsem s svojima zunanjima deloma tekalne površine.
Bridgestone bo driveguard pnevmatike začel prodajati že februarja. Sprva bo na voljo 9 dimenzij letnih pnevmatik z dezenom modela turanza T001 in 11 dimenzij zimskih pnevmatik z dezenom modela blizzak LM001 premera od 15 do 18 palcev, prihodnje leto bodo ponudili še dodatnih deset dimenzij letnih pnevmatik. Cene še niso znane, a driveguard pnevmatike naj ne bi bile dražje od najdražjih običajnih pnevmatik. Avto, na katerem bodo nameščene driveguard pnevmatike, seveda ne bo potreboval rezervnega kolesa, niti pribora za zasilno krpanje, kar bo zmanjšalo težo avta in s tem pripomoglo k manjši porabi goriva.
Pri Bridgestonu pričakujejo, da bo nova driveguard pnevmatika prepričala vse, ki jim veliko pomeni varno nadaljevanje vož-nje tudi ob izpraznjeni pnevmatiki, saj se zelo pogosto zgodi, da se s predrto pnevmatiko soočimo ob najbolj zahtevnih voznih razmerah na najbolj neugodnih krajih.