V prejšnji številki Motorevije smo pisali o prvih vtisih o novem audiju A5 (in njegovi športni različici S5); tokrat lahko poročamo tudi, kako se številne spremembe in novosti, ki jih je Audi vgradil v novo generacijo svoje limuzine in karavana, obnesejo na cesti …
Zanimivosti in dejstva: Zgrajen na platformi PPC (Premium Combustion Platform)
A5, postavljen na novo tehnološko platformo PPC (Premium Combustion Platform), je večji, zmogljivejši in tudi bolj prestižen, kot je bil A4 kdajkoli - in tako je tudi videti. Še zlasti kot karavan S5 avant, v katerega smo najprej sedli; daljša medosna razdalja, kratki karoserijski previsi, značilno Audijevo tretjinsko bočno razmerje med okni in karoserijo, dirkaško široka stoja ter najsodobnejše LED luči spredaj in zadaj novega A5 vračajo med prestižne športne limuzine in karavane, kjer je bil Audi vselej najuspešnejši. |
Kabina digitalnih presežkov
Ta prestižno-športna rdeča nit se nadaljuje tudi v notranjosti, kjer voznik zdrsne v dokaj nizko postavljen športno-ergonomski sedež za izjemno všečno digitalno in panoramsko-ukrivljeno armaturno ploščo, ki jo sestavljata visokoločljiv 11,9-palčni OLED zaslon merilnikov in nezaznavno integriran 14,5-palčni zaslon multimedijske naprave. Nova programska oprema oziroma uporabniški vmesnik je zelo hiter, odziven in pregleden - kot je za takšen avto tudi pričakovano. Za doplačilo si lahko kupec omisli še zaslon pred sovoznikom, na katerega pa med vožnjo skozi ovinke odsvetujemo gledanje - razen za tiste z neobčutljivimi želodci …
Z medosno razdaljo, raztegnjeno na 290 cm, ima A5 v kabini občutno več prostora kot A4 pred njim - tako za kolena kot ramena potnikov. Ob dokaj nizkem sedežnem položaju tudi prostora za glave ne zmanjka. (Kombi)limuzinski A5 ima v zaradi velikih zadnjih vrat v lahko dostopnem prtljažniku 445 litrov uporabnega prostora (povečljivega na 1299 litrov), karavanski A5 avant pa ima 476-litrski prtljažnik, povečljiv na 1424 litrov, če naprej prekucnemo naslonjalo zadnje klopi, deljivo v razmerju 40:20:40.
Moč bencinskega ognja: v ponudbi tudi 3-litrski turbo šestvaljnik
Že ob prvem ogledu audija A5 smo zapisali, da bo pogonska paleta zadovoljila večino kupcev, tudi ljubiteljev dizelskega navora. V ponudbi namreč ostaja 2-litrski TDI štirivaljnik s 150 kW (204 KM), ki ob pomoči inovativne blago-hibridne tehnologije (MHEV) zagotavlja veliko navora skozi široko polje vrtljajev; v praksi se motor izkaže z odlično zvočno izoliranostjo in mirnim tekom ter veliko prožnostjo, ki jo odlično izkorišča 7-stopenjski avtomatiziran menjalnik. Hibridna tehnologija omogoča začetne premike (ali parkirne manevre) zgolj na električni pogon.
Ob 2-litrskem bencinskem TFSI motorju, ki je na voljo tako v različici s pogonom na prednji kolesi s 110 kW (150 KM) kot štirikolesno-gnani različici s 150 kW (204 KM), trenutno vrh ponudbe predstavlja športna različica S5, ki jo poganja 3-litrski turbo šestvaljnik z 270 kW (367 KM) in 550 Nm navora.
Na krstni vožnji se je med provansalskimi ovinki S5 avant izkazal s svojo izrazito dvojnostjo značaja: lahko je tih, udoben in prijeten družinski karavan ali pa - po vklopu športnega voznega programa - skoraj dirkaško odziven in okreten, izjemno suveren in stabilen ter strašljivo hiter športni karavan. Ob zelo dobrih zmogljivostih S5 navduši predvsem z izjemno natančnim volanskim mehanizmom, za kar imata zasluge čvrsteje vpet volanski mehanizem in trši stabilizator spredaj. K okretnosti v ovinkih veliko doda serijski diferencial z aktivnim vektoriranjem navora, pa tudi štirikolesni pogon, ki več navora usmerja na zadnji kolesni par. Poleg odlične vodljivosti se to izkaže tudi z zelo dobrim oprijemom; na suhi cesti je avto skoraj nemogoče spraviti iz ravnotežja. Odlično!
Že naprodaj v slovenskih salonih
A5 je seveda opremljen z vsemi najsodobnejšimi asistenčnimi sistemi - tudi s prilagodljivim sistemom za samodejno vožnjo, ki uporablja podatke zemljevidov visoke ločljivosti in podatke skupin vozil, ki so zbrani v oblaku. Nekaj najsodobnejših asistenčnih sistemov je na voljo za doplačilo oziroma so zbrani v različnih doplačljivih paketih opreme.
Cene za A5, ki so že objavljene pri Audijevih trgovcih pri nas, se začnejo pri 43.380 evrih za različico TFSI 110 kW. Bencinski TFSI 150 kW s quattro pogonom stane 51.120 evrov, dizelski TDI 150 kW s quattro pogonom pa 53.920 evrov; za karoserijsko različico avant je treba doplačati približno 2 tisočaka. Audi S5 v limuzinski različici stane 76.710 evorv, v karavanski pa 78.730 evrov.
Pod črto
Po krstni vožnji se nismo mogli znebiti občutka, da so pri Audiju naredili korak nazaj, a v prihodnost; A5 je znova audi, kakršne smo poznali in občudovali nekoč - všečen, kakovostno sestavljen in v vožnji izredno suveren. Je tudi prvovrsten dokaz, da se klasične karoserijske oblike na cesti še vedno obnesejo precej bolje od cestnih terencev in križancev - vsaj za tiste, ki jim odlične vozne lastnosti še vedno nekaj pomenijo …
Audi A5 in S5
- naslednik audija A4 v kombilimuzinski in karavanski različici
- daljši, širši in prostornejši
- dva bencinska štirivaljnika s 110 in 150 kW
- dizelski štirivaljnik s 150 kW
- bencinski 3-litrski šestvaljnik z 270 kW za S5
- nič več ročnega menjalnika
- pogon spredaj ali na vsa štiri kolesa
- odlične vozne lastnosti
- prvi avti v Sloveniji novembra
- cene od 43.380 evrov do 78.730 evrov