V začetku prihodnjega leta bo na ceste zapeljala nova, že tretja generacija Audijevega tržno zelo uspešnega cestnega terenca Q5; na predhodniku, ki so ga prestavili leta 2016, se je - v prenesenem pomenu - že začel nabirati prah. Novi Q5 je elegantnejši, športnejši, bolj digitalen in tehnično popolnejši …
Q5 je Audijev zimzeleni cestni terenec; prvo generacijo so predstavili leta 2008, odtlej pa so prodali več kot 2,6 milijona avtomobilov, pri čemer v prodajnem smislu vodi Q5 prve generacije. Cilji, ki so postavljeni pred novega Q5, so torej jasni; vrniti se na vrh razreda prestižnih cestnih terencev, ki je danes bistveno širši, kot je bil pred 16 leti.
Foto: Športno-elegantna podoba
Novi Q5 je seveda od daleč prepoznaven audi, v primerjavi s predhodnikom pa vendarle predstavlja kar velik korak naprej in malce vstran. Uokvirjena maska hladilnika (Single Frame) je zdaj še mogočnejša, na vsakem gornjem koncu ju zaključujeta ozka LED žarometa. Pod njima na športni značaj opozarjata velika zajemalnika zraka oziroma zračna deflektorja, ki sta namenjena izboljšani aerodinamiki okoli kolesnih odprtin. V oči pade večja višina prednjega dela, pri pogledu z boka pa strm prednji del in manj poudarjena valovita bočna linija, ki je bila značilna za Q5 v preteklosti.
Zadek je zdaj bolj monoliten, poglede pa plenijo OLED zadnje luči, ki omogočajo spreminjajoče se svetlobne podpise, o katerih smo že pisali v članku o novem audiju A5. Zanimivost: pri opremski različici S-line je tretja zavorna luč projicirana v zadnje steklo, kar še dodatno opozarja na zaviranje.
Digitalni korak naprej
Tako kot novi A5 je tudi Q5 postavljen na novo platformo za modele z motorji na notranje zgorevanje PPC (Premium Platform Combustion). Del te platforme je tudi nova zasnova digitalne armaturne plošče, o kateri smo več pisali že v poročilu o audiju A5: osrednji del temeljito posodobljene notranjosti je paket treh digitalnih zaslonov. Zaslon digitalnih merilnikov pred voznikom ima diagonalo 11,9 palca, osrednji multimedijski zaslon ima diagonalo 14,5 palca, za doplačilo pa bo imel lahko Q5 še tretji 10,9-palčni zaslon pred sovoznikom, ki zaradi polarizacijske prevleke ni viden voznikovim očem.
Multimedijski uporabniški vmesnik v novem Q5 uporablja Googlov operacijski sistem, posodobitve pa dobiva brezžično (over-the-air). Za doplačilo bo na voljo zmogljiv audio sistem Bang&Olufsen, svoje pametne mobilnike pa lahko polnimo na dveh hlajenih indukcijskih ploščicah v sredinski konzoli.
Prvi stik z notranjostjo novega Q5 izdaja subjektivni občutek prostornosti - prostora je dovolj tako za glave kot za ramena in kolena. Naslonjalu zadnje klopi lahko nastavljamo kot, celotna klop pa je tudi vzdolžno pomična. Prtljažnik je z osnovnimi 520 litri prostora ostal enako prostoren kot pri predhodniku, malce manj prostora (1473 litrov) je le v primeru, da asimetrično deljivo zadnjo klop prekucnemo naprej. Kot smo pri Audijih vajeni, je občutek kakovosti prvovrsten, materiali so žlahtni, prednja sedeža odlična, vidljivost iz avta pa razmeroma dobra - pa čeprav ima Q5 nekaj višjo bočno linijo in s tem manjše površine bočnih oken.
Elektrificirana motorna paleta
Tako kot pri novem A5 je tudi motorna paleta v Q5 elektrificirana; ob začetku prodaje bo Q5 na voljo z 2-litrskim bencinskim turbo štirivaljnikom z blagim hibridnim sistemom MHEV plus in 150 kW, pri katerem bencinskemu motorju pomaga električni motor, integriran v zaganjalnik, poleg generatorja/alternatorja pa ima še dodaten električni motor oziroma generator. Q5 2.0 TFSI bo v osnovi na voljo s pogonom na prednji kolesi, za doplačilo pa bo lahko kupec izbral tudi štirikolesni pogon.
Z blagim hibridnim sistemom je opremljen tudi 2-litrski TDI dizelski štirivaljnik s 150 kW, ki prek štirikolesnega pogona quattro ultra poganja vsa štiri kolesa.
Vrh motorne in zmogljivostne ponudbe predstavlja različica SQ5, ki jo poganja 3-litrski bencinski V6 šestvaljnik; motor ima turbinski polnilnik s prilagodljivo geometrijo vstopnih lopatic in blago-hibridni sistem MHEV plus, zmore pa 270 kW (367 KM). Motor vsa štiri kolesa poganja prek posodobljenega S-tronic menjalnika, ki je serijsko vgrajen tudi v vse ostale različice.
Novi Q5 za štirikolesni pogon uporablja prilagodljivi quattro ultra pogon s sredinsko lamelno sklopko, ki se hitreje prilagaja oprijemu posameznih koles. Dosedanjega mehanskega štirikolesnega pogona s sredinskim torsenskim diferencialom ni več v ponudbi. Pozneje bo novi Q5 dobil tudi priključno-hibridni pogon.
Jekleno, zračno ali športno vzmetenje
Pri Audiju za svojega novega Q5 obljubljajo še boljše vozne lastnosti in še bolj uravnoteženo vozno udobje. V osnovi ima Q5 klasične jeklene vzmeti in progresivni volanski mehanizem, na voljo pa je tudi športno vzmetenje s pasivnimi blažilniki FSD (Frequency Selective Damping), ki je pri različici SQ5 serijska oprema.
Tretja možnost je prilagodljivo zračno vzmetenje, ki naj bi v primerjavi s predhodnikom omogočalo veljo razliko med udobnim in športnim voznim programom. Zračno vzmetenje omogoča tudi dodaten dvig karoserije za 4,5 cm.
Nemške cene se začnejo pri 52.300 evrih
Kako se vse tehnične novosti in tehnološki bombončki obnesejo v vožnji, bomo poročali po krstni vožnji z novim Q5. K nam naj bi avto zapeljal v prvi tretjini prihodnjega leta, ko bodo znane tudi slovenske cene. V Nemčiji se te začnejo pri 52.300 evrih za bencinski motor in pogon na prednji kolesi, pri 57.100 evrih za dizelsko in štirikolesno gnano različico ter pri 82.900 evrih za športni SQ5.
Pod črto
Novi Q5 bo prihodnje leto na ceste zapeljal v všečni, elegantno-športni podobi, z obilico nove tehnike in povsem digitalnim značajem. Razveseljuje dejstvo, da se pri Audiju (še) niso odpovedali dizelskemu motorju, ki je s svojim navorom in ekonomičnostjo še vedno najbolj primeren motor za cestnega terenca te velikosti.
Audi Q5 in SQ5
- nova, tretja generacija uspešnega Audijevega cestnega terenca
- z dolžino 471,7 cm je za 3,5 cm daljši od predhodnika
- povsem digitalna armaturna plošča
- več prostora v kabini
- prostornost prtljažnika enaka kot pri predhodniku
- 2-litrski bencinski in dizelski motor s 150 kW in blagim hibridnim sistemom
- 3-litrski bencinski V6 z 270 kW
- vse različice z S-tronic menjalnikom
- osnovna bencinska razlilica s pogonom na prednji kolesi
- ostale razlilčice s štirikolesnim pogonom quattro ultra
- klasično jekleno ali zračno vzmetenje
- naprodaj v prvi tretjini leta 2025
- slovenske cene še niso znane