Audijeva ofenziva novih avtomobilov, ki sta jo začela Q6 e-tron in A5, se nadaljuje z novim A6 e-tronom; v skladu z novo Audijevo nomenklaturo je audi A6 odslej le električni avto, ki bo kupcem na voljo v petvratni sportback različici in kot karavanski avant. A6 e-tron je postavljen na novo električno platformo z 800-voltno tehnologijo, ki skupaj z odlično aerodinamiko in velikim akumulatorskim sklopom obljublja energetsko učinkovitost in velik doseg z enim polnjenjem.
Zdi se, da pri Audiju ne stavijo več vsega le na električne avtomobile - pred kratkim so predstavili novi audi A5 z dizelskim, bencinskim in hibridnim pogonom, kmalu sledi tudi povsem novi Q5 -, a to ne pomeni, da ne razvijajo novih električnih avtov. Najnovejši je A6 e-tron, kombilimuzina ali karavan, ki ima za osnovo novo platformo za električne avte PPE (Premium Platform Electric), ki smo jo prvič spoznali v audiju Q6 e-tronu, nanjo pa je postavljen tudi novi električni porsche macan. Za električnega A6 to pomeni hitro polnjenje ob pomoči 800-voltne tehnologije in velik doseg, kar smo doslej pri električnih audijih pogrešali.
Znana oblika, odlična aerodinamika
Ljubitelje te nemške avtomobilske znamke bo veselilo, da se tudi pri električnih avtih pri Audiju ozirajo na svojo oblikovno zapuščino in tradicijo. A6 e-tron avant je kljub električnem pogonu značilen karavanski audi, s kakršnimi so si v zadnjih desetletjih pridobili ugled in ustvarili veliko bazo kupcev; videti je odlično, ponuja veliko prostora in je praktičen avto. Nekaj prilagoditev na električni pogon je seveda vseeno opaziti tudi pri obliki - na primer zaprta prednja maska, aerodinamični karoserijski poudarki -, a A6 e-tron je z vseh zornih kotov pravi audi. V razlilčici sportback je tudi najbolj aerodinamičen audi vseh časov, saj ima količnik zračnega upora le 0,21; različica avant zaradi podaljšanega zadka ni tako aerodinamična, a je tudi količnik upora 0,24 odličen dosežek. Obe različici, sportback in avant, v dolžino merita 492 cm in imata 295-centimetrsko medosno razdaljo.
Digitalna panoramska notranjost
Notranjost A6 e-trona nima več nič skupnega s predhodnikom, ima pa veliko skupnega s svojim cestno-terenskim platformnim bratom, audijem Q6 e-tron, od katerega je A6 e-tron podedoval panoramsko armaturno ploščo, ki jo sestavljajo trije zasloni, pri čemer je 10,9-palčni zaslon za sopotnika na voljo za doplačilo. 11,9-palčni zaslon merilnikov in 14,5-palčni zaslon multimedijskega sistema sta serijska pri vseh različicah; sta odlično vidna in pregledna, z novo programsko opremo zelo odzivna, pa še videti sta imenitno.
Tudi sicer je počutje v notranjosti novega električnega audija odlično; razen nekaj slabše vidljivosti iz avta (zaradi dokaj ozkih bočlnih stekel in izkega zadnjega okna) je ostala ergonomija vzorna ; pordnja sedeža sta zelo udobna in oprijemljiva, na zadnji klopi pa je prostora tudi za kolena izrazitih dolginov. Nekaj prostorskega davka vzame le kupejevsko padajoča streha različice sportback, ki se zajeda v prostor za glave potnikov zadaj.
Tako kot pri audiju A5 tudi pri A6 e-tronu petvratna sportback karoserija prinese lažji dostop do prtljažnika, saj odprta prtljažna vrata odkrijejo skoraj celotno površino prtljažnika. Pri avantu je prtljažnik še prostornejši; njegove mere pri Audiju še skrivajo. Smo pa že lahko videli 27-litrski prtljažni prostor spredaj, ki predstavlja priročen prostor za shranjevanje polnilnih kablov. Prednji pokrov odpremo z gesto roke prek Audijevih štirih krogov na maski.
800 voltov za hitro polnjenje
Nova koncernska platforma za električne avtomobile PPE deluje na 800-voltni tehnologiji, kar omogoča boljši izkoristek in hitrejše polnjenje akumulatorskega sklopa. Pri Audiju obljubljajo polnjenje z največjo močjo 270 kW, kar na primer pomeni, da lahko avto napolnimo od 10 do 80 odstotkov v le 20 minutah - če seveda naletimo na tako zmogljivo polnilnico.
Na šibkejših bo šlo precej bolj počasi (z izmeničnim tokom lahko avto polnimo z močjo 11 kW), saj ima A6 e-tron akumulatorski sklop z bruto zmogljivostjo 100 kWh oziroma z neto zmogljivostjo 94,9 kWh. Litij-ionski akumulatorski sklop sestavlja 180 prizmatičnih bateriskih celic.
Pozneje bo naprodaj tudi različica s skromnejšim akumulatorskim sklopom s 83 kWh.
Sprva bodo naprodaj različice A6 e-tron s vgrajenim sinhronim električnim motorjem s permanentnimi magneti nad zadnjo osjo, ki zmore 270 kW in ima pogon na zadnji kolesi. Tako motoriziran A6 e-tron do 100 km/h pospeši v 5,4 sekunde, pri Audiju pa za različico sportback obljubljajo doseg kar 750 km, seveda po WLTP merilnem ciklu. Z različico avant bo mogoče prevoziti nekaj kilometrov manj.
Z oznako S6 quattro sta poimenovani obe zmogljivejši različici A6 e-trona: pri teh so motorju zadaj dodali še asinhroni električni motor s 100 kW spredaj, kar zagotavlja štirikolesni pogon, sistemsko moč 470 kW in kratkotrajno moč pri športnih speljevanjih 405 kW, kar zadostuje za pospešek do 100 km/h v 3,9 sekunde.
Ko bo na voljo A6 e-tron z manj zmogljivim akumulatorskim sklopom, bo dobil tudi nekaj šibkejši električni pogon z 210 kW; zanj pri Audiju obljubljajo doseg 670 km.
Pod črto
Audi si z A6 e-tronom seveda ne more obetati množičnejšega električnega preboja, je pa odlična dopolnitev vse širše Audijeve palete električnih avtomobilov; z najsodobnejšo tehniko ponuja odlilčne zmogljivosti, udobje in prestiž vsem tistim, ki si ga bodo lahko privoščili. Natančnih cen zanj še niso objavili, v Nemčiji pa naj bi se cene začele pri 75.000 evrih. Koliko bo stal pri nas, še ni znano, so pa Audijevi slovenski trgovci že začeli prejemati naročila za novi A6 e-tron.
Foto: Audi A6 e-tron
- že drugi električni audi na novi PPE platformi
- petvratni sportback in karavanski avant
- digitalna notranjost s panoramsko armaturno ploščo
- 800-voltna tehnologija
- električni motor z 270 kW zadaj, pogon na zadnji kolesi
- S6 quattro: 370 kW, dodaten električni motor spredaj, štirikolesni pogon
- doseg vse do 750 km
- polnjenje z največjo močjo 270 kW
- naprodaj od septembra
- cene še niso znane