Prvi pogled: Audi A5 in S5

Prvi pogled

(Re)formatiranje - Pri Audiju ne pripravljajo le prenove svoje prodajne palete, pač pa tudi na novo strukturirajo svojo ponudbo ...


Pri Audiju ne pripravljajo le prenove svoje prodajne palete, pač pa tudi na novo strukturirajo svojo ponudbo. Eden od prvih znanilcev sprememb je audi A5, naslednik dosedanjega audija A4, ki ni dobil le nove oznake, pač pa tudi novo obliko, tehnološko vsebino in značaj. Konec leta bo na ceste zapeljal kot (kombi)limuzina in karavan - tudi v športni različici S5. 

Audi A5 je bil nekoč kupejevska oziroma kombilimuzinska različica audija A4, odslej pa oznaka A5 označuje njihov novi avto v prestižnem delu srednjega avtomobilskega razreda. Konec leta bo na ceste zapeljal v kombilimuzinski in karavanski različici avant, dosedanjih tri- in petvratnih kupejev z oznako sportback pa naj bi po namigih Audijevih oblikovalcev ne bilo več v ponudbi. 

MHEV plus: ne tako blagi hibridni sistem

Audijev novi blagi hibridni sistem MHEV plus, ki ga pri Audiju uvajajo z audijem A5, se od večine drugih blagih hibridnih sistemov, pri katerih bencinskemu ali dizelskemu motorju pomaga električni motor, integriran v zaganjalnik, razlikuje po tem, da ima poleg generatorja/alternatorja dodaten električni motor oziroma generator
Pri Audiju še poudarjajo, da sistem MHEV plus omogoča tako temeljito rekuperacijo zavorne energije, da večino vozniških manevrov avto lahko opravi z elektrodinamičnim zaviranjem, torej brez vklopa mehanskih zavor.

Ta elektromotor/generator skrbi predvsem za učinkovitejši sistem rekuperacije zavorne energije, saj MHEV plus rekuperira z močjo do 25 kW, kar je trikrat toliko kot v prejšnjem audiju S4. Sistem zagotavlja tudi dodatnih 18 kW pogonske moči in dodatnih 170 Nm navora, kar prav pride predvsem pri nižjih motornih vrtljajih, ko se turbinski polnilnik motorja še ne vrti z visokimi vrtljaji. Sistem omogoča tudi speljevanje, manevriranje in krajše vožnje le na elektriko, omogočeno pa je tudi daljše električno križarjenje z ugasnjenim motorjem na notranje zgorevanje. Pri A5 z dizelskim motorjem s 110 kW to prinese skoraj 0,4 litra na 100 km prihranka pri porabi goriva oziroma do 10 g/km izpusta CO2.  
48-voltni električni sistem poganja tudi klimatsko napravo, kar pomeni, da ta deluje tudi, ko avto stoji na mestu z ugasnjenim pogonskim motorjem. 
Pri Audiju še poudarjajo, da sistem MHEV plus omogoča tako temeljito rekuperacijo zavorne energije, da večino vozniških manevrov avto lahko opravi z elektrodinamičnim zaviranjem, torej brez vklopa mehanskih zavor. V ta namen prvi del hoda zavornega pedala sproži elektrodinamično zavoranje in šele z močnejšim pritiskom na zavorni pedal se sprožijo mehanske zavore - pri Audiju pravijo da je ta preklop neobčuten. 

Nova platforma je prinesla tudi večje mere avtomobila; A5 je za 6,7 cm daljši od A4 in za 1,3 cm širši, medosna razdalja pa je narasla za skoraj 7 cm na 290 cm.

Nova platforma, več prostora

A5 je postavljen na novo tehnološko platformo PPC (Premium Combustion Platform), ki je nadomestila dosedanjo platformo MBL, a zadržala zasnovo z vzdolžno postavljenimi motorji spredaj. Nova platforma je sodobnejša in prilagodljivejša, saj omogoča vgradnjo močno elektrificiranih motorjev z notranjim zgorevanjem - kakršen je novi Audijev blagi hibridni sistem. 
Nova platforma je prinesla tudi večje mere avtomobila; A5 je za 6,7 cm daljši od A4 in za 1,3 cm širši, medosna razdalja pa je narasla za skoraj 7 cm na 290 cm. Skromno odmerjen prostor za kolena potnikov na zadnji klopi v dosedanjih generacijah audija A4 je preteklost; A5 zadaj ponuja precej več prostora za kolena, občuti se tudi nekaj več prostora po širini. 
Limuzinski A4 se je v novi generaciji spremenil v kombilimuzinski A5; prtljažna vrata se zdaj odpirajo skupaj s položnim zadnjim steklom, kar močno olajša dostop do prtljažnika. Še prostornejši je seveda prtljažnik karavanske različice avant; pri Audiju še niso izdali natančnejših mer, a na pogled (in otip) sta prtljažnika obeh različic prostornejša kot pri predhodnikih. 

Limuzinski A4 se je v novi generaciji spremenil v kombilimuzinski A5 oziroma S5.

Foto: Prepoznaven, a sodobnejši in športnejši

Z obliko zunanjosti pri Audiju sledijo tradiciji, a na zelo sodobne in progresiven način; obe karoserijski različici A5 sta prepoznavni že od daleč, zaradi daljše medosne razdalje, krajših karoserijskih previsov in večjih koles, pa sta na pogled še bolj dinamični in športni. 
Značilna “singleframe” maska hladilnika je bolj ploščata, žarometa sta ožja, izbočene kolesne odprtine pa še bolj spominjajo na izbokline originalnega quattra - po besedah Audijevih oblikovalcev bo to še dodatno izpostavljeno pri bodoči RS različici.  
Na zadnjem delu v oči padejo čez celotno širino segajoč svetlobni trak zadnjih luči, v spojler zavihan zadnji konec karoserije - in pa pravi (nič več navidezni) zaključki izpušnih cevi. Velja omeniti še, da ima karavanski A5 zdaj še bolj kupejevsko zaobljen zadek. 

Značilna “singleframe” maska hladilnika je bolj ploščata, žarometa sta ožja, izbočene kolesne odprtine pa še bolj spominjajo na izbokline originalnega quattra. 

Svetlobna komunikacija

Posebno omembo si zasluži Audijeva digitalna svetlobna oprema - prednja LED žarometa in zadnje OLED luči. Tako LED prednje dnevne luči kot zadnje OLED luči omogočajo različne svetlobne podpise, saj imajo segmentirane vire svetlobe; voznik bo lahko izbiral med osmimi različnimi svetlobnimi podpisi oziroma svetlobnimi kombinacijami, zadnje OLED luči pa se tudi samodejno prilagajajo prometnim situacijam - ob vkopljenih vseh štirih smernikih se v zadnjih lučeh na primer izriše opozorilni trikotnik.

Panoramska digitalna notranjost

Po vzoru na novi električni audi Q6 e-tron je tudi novi A5 dobil povsem na novo oblikovano in zelo digitalno notranjost, o kateri smo prvič pisali že v lanskem poročilu z avtomobilske razstave IAA v Münchnu. V središču je nova, panoramsko-ukrivljena armaturna plošča z visokoločljivim OLED zaslonom pred voznikom in diagonalo 11,9 palca, ki se integrirano nadaljuje v sredinski delo s 14,5-palčnim na dotik občutljivim zaslonom multimedijske naprave. Za doplačilo si bodo kupci lahko omislili še dodatni 10,9-palčni zaslon pred sovoznikom, na katerega pa voznik zaradi varnosti ob vgrajenem polarizacijskem filtru ne bo videl. Vse skupaj je zelo všečno in estetsko integrirano v imenitno in zelo natančno izdelano celoto, ki jo zaokrožajo kakovostni materiali in estetske barvne kombinacije. Ne manjkajo niti dodatno izboljšan sistem za projekcijo podatkov na vetrobransko steklo, vmesnik za glasovne ukaze (še ne v slovenščini) in vgrajen vmesnik za pogovor z umetno inteligenco. 

Posodobljeni bencinski in dizelski motorji

A5 bo na voljo z bencinskimi dizelskimi in blago-hibrinimi motorji, pri čemer slednji uporablja nov pri Audiju razvit blago-hibridni sistem MHEV plus.
Motorna ponudba se začne z dvema različicama dobro poznanega 2-litrskega turbo štirivaljnika TFSI, ki je na voljo s 110 ali 150 kW. Oba prek S-tronic menjalnika z dvojno sklopko poganjata prednji kolesi, pri močnejši različici pa je na voljo tudi štirikolesni pogon quattro v različici ultra, torej s sredinsko lamelno sklopko.
Pri Audiju dobro vedo, da dizelski motor še ni mrtev, zato bo A5 na voljo tudi s posodobljeno različico Volkswagnovega 2,0-litrskega TDI motorja turbo štirivaljnika, ki pa je opremljena z blagim hibridnim sistemom MHEV plus. Ta poveča njegovo moč na 150 kW,  zmanjša emisije CO2 za 10 g/km, 48-voltna blago-hibridna tehnologija pa omogoča krajše zagonske čase in večjo odzivnost motorja. Tudi dizelski A5 ima S-tronic menjalnik in pogon na prednji kolesi ali na vsa štiri kolesa. 
(Zaenkrat) najzmogljvejši A5 ima oznako S5, poganja pa ga 3-litrski bencinski V6 šestvaljnik, ki naj bi bil na novo razvit in ni enak tistemu v audijih A8, Q7 in Q8. Šestvaljnik ima turbinski polnilnik s prilagodljivo geometrijo vstopnih lopatic in blago-hibridni sistem MHEV plus: motor zmore 270 kW (367 KM), vsa štiri kolesa pa poganja prek posodobljenega S-tronic menjalnika. V primerjavi z dielzskim motorjem v starem audiju S4 ima bencinski šestvaljnik 20 KM večjo moč in 14 g/km manj emisij CO2. 

Pod črto

Kako se obnesejo napovedane izboljšave podvozja in vzmetenja, bomo lahko preskusili (in poročali) na prvi vožnji novega A5 in S5, zaenkrat pa velja: z novim A5 se je Audi po nekajletnem zatišju, v katerem se je ukvarjal predvsem z električnimi avtomobili, vrnil v ospredje prestižnega dela srednjega razreda - in dokazal, da še vedno odlično obvladajo razvoj klasičnih avtomobilskih tehnologij. A5 bo na ceste zapeljal novembra, cena pa za slovenski trg še ni znana - v Nemčiji bo A5 naprodaj z osnovno ceno 45.200 evrov, v kateri so že vključena digitalna armaturna plošča, navigacija in še vrsta drugih dodatkov …

Sode oznake za elektriko, lihe za klasične motorje

Audijeva strateška prenova ponudbe zajema tudi drugačno razporeditev in označevanje avtomobilov. Z A5 so začeli s strategijo, po kateri bodo povsem električne avtomobile označevali s kombinacijo črke in sode številke, ostale pa s kombinacijo črke in lihe številke: zato je dosedanji audi A4 zdaj dobil oznako A5. 
Na predogledu bodočih novih audijev smo tako lahko videli tudi novi audi A6 e-tron, ki je karavanski električni avto višjega srednjega razreda, dosedanji A6 pa bo imel v prihodnosti oznako A7. Kaj se bo zgodilo z audijem A8, nam še niso izdali, prav lahko pa se zgodi, da bo imel Audijev prestižni limuzinski zastavonoša v prihodnosti oznako A9. 

 

Ključne besede


AudiPrvi pogledaudi A5

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik