Audi je z novim A6 razmerja moči v poslovnem avtomobilskem razredu znova postavil na svoje mesto: tehnično izjemni limuzini težko očitamo kakšno pomanjkljivost. Test najzmogljivejše različice.
oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 5/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 3/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 3/5 zvezdic |
Na cesti izstopa, med audiji ne
Novodobnih audijev z izrazno in samozavestno masko hladilnika na cesti ni mogoče zgrešiti, kaj hitro pa jih lahko pomešate med seboj. Novi A6 je - po besedah naključnih opazovalcev - od spredaj videti kot A8, kar gre verjetno bolj v prid A6 kot za razred večjega A8. Nič čudnega: A6 v dolžino meri le nekaj centimetrov manj kot 5 metrov, razpotegnjen videz pa poudari tudi skoraj 3-metrska medosna razdalja.
S prostornostjo novi A6 zato nima nobenih težav; na zadnji klopi bodo kraljevsko sedeli tudi zelo dolgonogi predsedniki uprav, ki bodo lahko v 530-litrski limuzinski prtljažnik pospravili še kaj več od vozička z golf opremo. Ne pozabimo - prostorsko še zahtevnejšim uporabnikom Audi še bolje ustreže s karavansko različico avant.
A zadnja klop ni nujno najboljše sedišče v novem A6; povsem nova ergonomsko oblikovana prednja sedeža ponujata še več udobja in prostora. Voznik bo užival v zgledni ergonomiji, a le če obvlada digitalni jezik upravljanja; kljub odlično zasnovanem digitalnem vmesniku še vedno trdimo, da so klasični mehanski gumbi in stikala varnejši način upravljanja od tipkanja po zaslonih. Je Audi ubral napačno pot?
Šest valjev: 210 kW in 620 Nm
Prav nič pa se nismo pritoževali nad pogonsko zasnovo in podvozjem avta; 3-litrski dizelski šestvaljnik z 210 kW in izjemnimi 620 Nm navora se odlično ujame z osemstopenjsko avtomatiko, ta pa s suverenim štirikolesnim pogonom quattro s torsenskim sredinskim diferencialom. Ko v enačbo dodamo še štirikolesno krmiljenje in prilagodljivo zračno vzmetenje, dobimo zmogljiv vozniški stroj, ki enako suvereno požira avtocestne kilometre in hitre podeželske ovinke - na suhem ali v dežju. Z le 5,5 sekunde pospeška do 100 km/h bi dizelski A6 še nekaj let nazaj mešal štrene med superšportniki, le da potnike med pospeševanji razvaja z zvočno brezhibno zatesnjeno potniško kabino in zelo učinkovitim blaženjem cestnih neravnin. V tem avtomobilskem razredu mu pri tem ni para - kljub na trenutke preveč umetnemu občutku na volanskem obroču.
Seznam dodatne opreme za A6 bi si z obsegom in raznolikostjo zaslužil samostojen članek; kupci na primer lahko izbirajo med tremi različnimi LED tehnologijami žarometov, desetimi oblikami in velikostmi platišč, šestimi različnimi usnjenimi notranjostmi, dvema zasnovama ambientalne osvetlitve notranjosti … Seznam se zdi neskončen - cena avta pa tudi: osnovno ceno 71.910 evrov je dodatna oprema podražila na več kot 118.000 evrov.
Pod črto ...
Je A6 predrag? O tem bodo razsodili tisti posamezniki in podjetja, ki si ga lahko privoščijo, nedvomno pa novi A6 v poslovnem razredu ponuja najbolj prepričljiv paket udobja, najsodobnejše tehnologij in suverenih voznih lastnosti.
+ Všeč nam je
prostorna kabina, odlične zmogljivosti, vodljivost in lega na cesti
- Ni nam všeč
neprepoznavnost med audiji, digitalno upravljanje, visoka cena
Tehnični podatki
Motor in prenos moči: | dizelski, šestvaljni, 620, prostornina 2967 cm3, največja moč: 210 kW (286 KM) pri 3500 vrt./min, največji navor: 620 Nm pri 2250 vrt./min. Stalni štirikolesni pogon, osemstopenjski samodejni menjalnik. |
Mere in masa: dolžina: | dolžina: 493,9 cm, širina: 188,6 cm, višina: 145,7 cm, medosna razdalja: 292,4 cm, masa praznega vozila: 1900 kg, dovoljena skupna masa: 2475 kg, prtljažnik: 530 l, posoda za gorivo: 63 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 250 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 5,5 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano (NEDC): 5,4/6,4/5,8 l/100 km, izpust CO2 (NEDC): 150 g/km, poraba na testu: 8,3 l/100 km. |
Cena: | Porsche Slovenija: 71.910 EUR |