Q5 je Audijeva cestno-terenska klasika, ki se po nedavni prenovi druge generacije ni prav nič oddaljila od razrednih idealov; ostaja vozniško prepričljiv, prestižen in zelo suveren cestni terenec.
oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 4/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 3/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 2/5 zvezdic |
Ostaja prepoznaven
Audi Q5 že dve generaciji in pol uspešno streže ljubiteljem srednjevelikih prestižnih cestnih terencev - in to brez velikih tehničnih ali oblikovnih pretresov; ljubiteljem bolj trendovskih oblik pri Audiju po novem ponujajo tudi zadaj bolj kupejevsko prisekan Q5 sportback. Q5 tudi po nedavni lepotni osvežitvi ostaja prepoznaven avto s klasičnimi velikostnimi razmerji, ki na kolesih stoji čvrsto in visoko. Lepotna pomladitev se pozna po malce drugačni maski hladilnika in žarometih, s katerimi je zdaj bolj podoben manjšemu Q3, še bolj pa po očem bolj prikritih podrobnostih, kot so zadnje luči v OLED tehnologiji.
Na podoben način je osvežena tudi notranjost: večji zaslon multimedijske naprave je zdaj občutljiv na dotik, namesto nadzornega vrtljivega stikala pa je v sredinskem delu več prostora za drobnarije. Prednja sedeža ostajata vzorno udobna, voznik še vedno sedi udobno pokončno, vidljivost iz avta je zelo dobra, ergonomija in kakovost izdelave ter vgrajenih materialov pa sta odlični. Q5 je ob prenovi zadržal nekaj stikal in gumbov, kar je pohvalno; naslednja generacija jih verjetno ne bo imela.
Dizelsko jadranje na elektriko
Pogonska kombinacija, ki jo sestavljajo 2-litrski štirivaljni dizelski TDI, sedemstopenjski avtomatizirani menjalnik in štirikolesni pogon s sredinsko večploščno sklopko, na prvi pogled ne prinaša nič novega, a TDI s 150 kW (204 KM) in 400 Nm navora ima pred menjalnik vgrajen generator, ki polni dodaten kompakten litij-ionski akumulator - ta zagotavlja energijo za električne porabnike, pomaga pa tudi pri pospeševanjih in omogoča “jadranje” z ugasnjenim motorjem. Štirikolesni pogon “ultra” quattro navor prek dveh sklopk učinkovito in hitro prenese na zadnji kolesni par, ko prednji kolesi izgubita oprijem ali ko voznik s pritiskom na plin nakaže, da želi več oprijema. Poraba goriva seže od 6 do 8 l/100 km, kar je za 1,9 tone težak avto, ki 100 km/h doseže v 7,6 sekunde, dober rezultat.
Opremljenost audijev je tradicionalno odvisna od globine denarnice kupca: najpomembnejši asistenčni sistemi v prenovljenem Q5 spadajo v serijsko opremo, je pa treba doplačati tako za odlična matrična žarometa kot tudi za digitalne merilnike, 20-palčna platišča in še vrsto drugih dodatkov, ki osnovno ceno 53.000 evrov pri testnem avtu dvignejo na skoraj 70.000 evrov.
Pod črto
Prenovljeni audi Q5 je idealen avto za vse tiste, ki si želijo najsodobnejšo tehniko, suverene vozne lastnosti in prestiž v klasičnem cestno-terenskem formatu - in so za to seveda pripravljeni globoko seči v žep.
Všeč nam je +
klasična cestno-terenska zasnova, zmogljiv pogonski sklop, vozne lastnosti, kakovost izdelave in materialov
Ni nam všeč -
doplačilo za nekatere asistenčne sisteme, cena
Tehnični podatki
Motor in prenos moči: | dizelski, štirivaljni, prostornina: 1968 cm3, največja moč: 150 kW (204 KM) pri 3800 vrt./min, največji navor: 400 Nm pri 1750 vrt./min. Stalni štirikolesni pogon, avtomatizirani 7-stopenjski menjalnik. |
Mere in masa: | dolžina: 468,2 cm, širina: 189,3 cm, višina: 166,2 cm, medosna razdalja: 282 cm, masa praznega vozila: 1880 kg, dovoljena skupna masa: 2510 kg, prostornina prtljažnika: 520 - 1520 l, posoda za gorivo: 65 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 222 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 7,6 s, normna poraba goriva kombinirano: 6,6 l/100 km, izpust CO2: 173 g/km, poraba na testu: 7,1 l/100 km. |
Cena: | Porsche Slovenija: 53.110 EUR |