Za malo denarja malo muzike, pravi pregovor. Pa ta velja tudi za Dacio? Po odzivih kupcev ne, kajti Dacia je zgodba o uspehu nizkocenovne znamke. Je tako tudi z novim cestnim terencem dusterjem?
Nizkocenovnost pri Daciinih avtomobilih nima negativnega predznaka, kot ga nakazuje omenjeni pregovor, pač pa pomeni ponudbo preverjene tehnike za zelo zmerno ceno. Na tej predpostavki je zasnovan tudi novi duster. Osnova je ostala nespremenjena, dokaj temeljito pa so posodobili karoserijo in potniško kabino, a pri tem zadržali prepoznavnost avtomobila. To pomeni, da je 434 cm dolg avto postavljen na enako zasnovano podvozje kot njegov predhodnik, tudi potniška kabina ponuja približno enako prostornost, precej drugačen pa je zunanji izgled. Ker je prednja maska razpotegnjena in sta žarometa postavljena bolj v vogala, avto izgleda širši in tudi robustnejši kot predhodnik. Da želi biti duster več kot le cestni terenec, dokazuje 21 cm odmaknjenost dna avta od tal, kar seveda opredeljuje tudi višino sedenja, s tem pa je povezano tudi vstopanje v avto in izstopanje iz njega – lahko bi rekli, da je višina ravno prava za udoben vstop, višje sedenje pa pripomore k dobremu voznikovemu pregledu nad dogajanjem v prometu. K temu pripomoreta tudi veliki zunanji vzvratni ogledali, ki imata še vedno enak gumb za nastavitev. A to je praktično edini spomin na že precej oddaljeno zgodovino, kajti armaturno ploščo z vsemi stikali vred so temeljito posodobili. Resda je še vedno iz trde plastike, ki v soncu tudi kar močno odseva v vetrobranskem steklu, toda deluje sodobneje, zaradi poudarjenih horizontalnih linij pa tudi bolj razpotegnjeno. Zaslon navigacijske naprave medianav je postavljen višje in obrnjen k vozniku ter s tem uporabnejši. Še opaznejša pa je dvojna nastavitev volana – doslej le po višini – kar pripomore k boljši voznikovi ergonomiji. K večjemu udobju pripomoreta na novo zasnovana prednja sedeža z boljšim oblazinjenjem in daljšim sedalnim delom. Prtljažni prostor je ostal nespremenjen: 445 litrov pri dusterju na prednji pogon, 34 litrov manj pri avtu s štirikolesnim pogonom. Z zlaganjem zadnje klopi lahko prtljažnik povečamo na 1478 litrov.
Boljše krmiljenje, manj hrupa in več kakovosti pri izdelavi
Dusterjev korak naprej pa je ob spremenjenem videzu tudi zelo zaznaven v vožnji. Temeljito so prenovili volanski mehanizem, ki ni več tako sterilen in omogoča natančnejše vodenje, ponuja pa tudi nekaj več povratnih informacij. Vzmetenje je ostalo nespremenjeno, zasnovano na udobje tudi na slabših cestah. V vožnji je zaznavna bistveno boljša izolacija potniške kabine, še zlasti na slabših makadamskih cestah pa duster dokazuje svojo kakovost izdelave. Od asistenčnih sistemov je na voljo le opozorilnik za vozila v mrtvem kotu.
Tudi novi duster je na voljo s prednjim ali štirikolesnim pogonom s prilagodljivim prenosom navora, ki ga voznik vključi z gumbom na sredinski konzoli, pri manjši hitrosti pa omogoča tudi enakomerno razporeditev navora na prednji in zadnji kolesi.
Duster je na voljo z dvema bencinskima motorjema: 1,6-litrskim s 84 kW – ta je na voljo tudi na utekočinjen naftni plin – in 1,2-litrskim z 92 kW, ki ima turbinski polnilnik. Kdor prisega na dizelski motor, lahko izbira med dvema različicama 1,5-litrskega motorja s 66 ali 80 kW, pri čemer je močnejša različica na voljo tudi s samodejnim menjalnikom, a zgolj s prednjim pogonom. Kombinacije samodejnega menjalnika in štirikolesnega pogona duster ne ponuja.
Nizkocenovno še ne pomeni tudi ceneno, pač pa predvsem racionalno
Novi duster je naredil odločen korak. Ponuja preverjeno tehniko, bistveno izboljšane vozne lastnosti, večje udobje v vožnji, a vse še vedno za zelo sprejemljive cene. Nizkocenovno še ne pomeni tudi ceneno, pač pa predvsem racionalno. Kdor želi več, ima številne druge možnosti – tudi v okviru koncerna Renault Nissan, kamor sodi tudi Dacia.
Pod črto ...
enako podvozje in dimenzije, a spremenjen videz |
prenovljena potniška kabina |
dodatni sistemi za pomoč vozniku (kamere, sistem za nadzorovan spust po strmin ...) |
boljše vozne lastnosti in več udobja |
štirikolesni pogon in precej terenske klenosti |
že naprodaj, od 12.990 evrov naprej |
Video: oglejte si kaj novi duster zmore na terenu
Še bo dvigal prah
Novi dacia duster zagotovo sodi med eno najbolj pričakovanih letošnji avtomobilskih novosti. V tej številki vam vse ključne novosti njegove druge generacije podrobneje predstavljamo v rubriki Za volanom. Na grških kolovozih smo se prepričali, da je ob precej bolj moderni in sodobni podobi zadržal poslanstvo razmeroma čvrstega ter dostopnega terenca z učinkovitim štirikolesnim pogonom. Od tal je oddaljen 21 centimetrov, dobil je sistem za nadzor hitrosti pri spustu po strmini in samodejno klimo ter štiri kamere za 360-stopinjski nadzor okolice. Manj prepričljiv je pri aktivni varnosti, saj je na testih Euro NCAP dobil le 3 zvezdice. Bo pa kljub temu v Sloveniji še naprej dvigal prah, dobesedno. Pri nas je do sedaj bil med najbolj prodajanimi avtomobili s štirikolesnim pogonom, saj se je kar 68 odstotkov dosedanjih kupcev odločilo za 4x4 pogon. Zaradi svojih prepričljivih terenskih zmogljivosti in nadgradnje udobja bo še naprej služboval v zahtevnih poklicih, tudi v vrstah gorskih reševalcev. V Sloveniji bo na voljo s tremi nivoji opreme: essnetial, comfort in prestige ter tovorni različici LGV. Cene se pričnejo pri 12.990 evrih (1,6 Sce 84 kW). Za tovarniško predelavo na plinski pogon (LPG) bo treba doplačati 500 evrov. Za štirikolesni pogon bo treba pripraviti najmanj 14.990 evrov. Najbolj opremljeni duster prestige z dizelskim motorjem (110 dCi) in 4x4 pogonom stane 18.990 evrov.
Video: Gorski reševalci z dusterji na poligonu AMZS centra varne vožnje na Vranskem