Volkswagen odločno širi svojo paleto modelov v številne razrede – le navzgor, proti prestižnim in zmogljivim tekmecem si ne upa (ali pa ne sme). Je duh ugaslega phaetona še vedno preveč živ? Morda, a če ne gre z luksuzno limuzino, bo šlo pa morda s športnim štirivratnim kupejem – arteonom …
Arteon je v tehničnem in modelskem smislu res naslednik volkswagna CC (in še prej passata CC), a z novim imenom, predvsem pa s povsem novo obliko so pri VW odločno presekali vez s passatom. Razlike se začnejo že pri zunanjosti. S precej drugačnim prednjim delom nam prav arteon ponuja vpogled v oblikovalsko prihodnost Volkswagna in ta je videti imenitno: arteon je videti agresivno, športno in dinamično, z izbočenimi blatniki, grozečim pogledom in nekaterimi drugimi športnimi poudarki pa spominja na bavarsko avtomobilsko znamko – pa ne tisto iz Ingolstadta.
Arteon je seveda narejen na passatovi tehnični osnovi, a z drugačnimi velikostnimi in oblikovnimi razmerji. Z dolžino 486,2 cm je 10 cm daljši od passata, a tudi za 4 cm širši in za 5 cm nižji, za 5,5 cm ima tudi daljšo medosno razdaljo. Športnosti sledi tudi notranjost s športnima prednjima sedežema, športnim volanskim obročem in precej nizkim, zleknjenim položajem sedenja. Ergonomija, dosegljivost elementov upravljanja, položaj in počutje za volanom so na zelo visoki ravni, prav tako tehnična sodobnost – prilagodljiva digitalna armaturna plošča in velik zaslon multimedijske naprave sta videti imenitno tudi v arteonu.
Na zadnji klopi je prostora za noge več kot v večini za razred večjih limuzin in izraziti dolgini utegnejo imeti nekaj težav le s kupejevsko nizko potegnjeno streho. Prav tako neobičajna v tem razredu sta prostornost in dostopnost prtljažnika; arteon je v resnici petvratna kupejevska limuzina, velika prtljažna vrata pa odkrijejo 563-litrski prtljažnik. Arteon kot družinski avto? Z lahkoto!
Modularnost Volkswagnovega snovanja avtomobilov pomeni, da dobro poznamo tudi arteonovo tehniko in mehaniko. VW ob začetku ponuja izbiro treh motorjev, bencinskega in dveh dizelskih. Vsi so “turbo” in vsi so dvolitrski. Bencinski 2.0 TSI zmore 206 kW, prek DSG menjalnika poganja vsa štiri kolesa in ponuja tudi umetno poudarjen športni zvok; do 100 km/h potegne v 5,6 s in doseže 250 km/h. 2-litrski TDI s 110 kW, ki poganja prednji kolesi, je seveda manj zmogljiv, športna dizelska različica s 176 kW pa ne zaostaja veliko za bencinsko. Novembra bo motorna paleta dopolnjena še z novim 1,5-litrskim bencinskim TSI motorjem, ki obljublja veliko tehnike (popoln izklop vseh valjev) in majhno porabo goriva.
K športni obliki, dobrim zmogljivostim in značaju spadajo tudi športne vozne lastnosti – tem arteon streže s prilagojenim, čvrstejšim vzmetenjem, izdatno nastavljivimi voznimi lastnostmi prek sistema DCC in z ostrejšo nastavitvijo volanskega mehanizma, ki ponuja več povratnih informacij in boljšo odzivnost. Na preskusni vožnji po nemških cestah in avtocestah je arteon prepričal tako pri hitrostih več kot 200 km/h kot pri udobnem križarjenju po podeželskih drevoredih.
Kot se za Volkswagnovega zastavonošo spodobi, lahko v arteonu dobimo vse, kar na tehničnem in varnostnem področju VW zmore in zna; ob številnih najsodobnejših varnostnih pripomočkih naj omenim samo prilagodljiv tempomat, ki samodejno zmanjšuje hitrost glede na hitrostne omejitve, križišča in ovinke pred nami, ali pa pametna žarometa, ki ob pomoči digitalnih zemljevidov osvetljujeta ovinke – še preden obrnemo volan.
V trenutku, ko to berete, arteona že lahko opazite – in ga dobite – na naših cestah. Zanj boste morali odšteti najmanj 39.310 evrov, kolikor stane arteon 2.0 TDI elegance s 110 kW in DSG menjalnikom. Najdražji v ceniku je bencinski TSI (206 kW) s štirikolesnim pogonom in opremo R-line za 50.644 evrov, dolg seznam dodatne opreme pa lahko seveda ceno dvigne še precej višje. A toliko pač stane arteonov vzpon med bolj zvezdniška avtomobilska imena, ki pa so praviloma še precej dražja.
VW arteon |
- prestižna kupejevska kombilimuzina - daljši in nižji od passata - zmogljiv bencinski motor, dva dizelska - prednji ali štirikolesni pogon - že naprodaj za najmanj 39.310 evrov |