Magična meja

Za volanom

Prenovljeni seat leon cupra 300


 

Cupra, besedna skovanka dirkaških oznak “cup” in “racer”, je Seatovo ime za najšportnejše različice svojih avtomobilov. Naslov najmočnejšega – in najhitrejšega – cupra športnika doslej pripada prenovljenemu leonu, ki je dobil motor z 221 kW (300 KM) in – po prvi generaciji leona cupre – znova tudi štirikolesni pogon.

Ob rahli lepotni in tehnični prenovi leona so pri Seatu prenovili tudi različico cupra. Najopaznejša sprememba se skriva pod pločevino; 2-litrski bencinski TSI motor ob pomoči turbinskega polnilnika in nekaj izboljšav zdaj zmore 221 kW (prej 213 kW), za 30 Nm je zdaj večji tudi navor (380 Nm). 10 KM razlike se ne sliši veliko, a na cesti se vseeno pozna; leon cupra je prvi Seatov avto, ki do 100 km/h pospeši v manj kot 5 sekundah (4,9 s). Ta podatek velja za leona cupro ST DSG 4drive, torej karavansko različico, pri kateri motor prek 6-stopenjskega avtomatiziranega menjalnika poganja vsa štiri kolesa. Ostali različici (petvratna in trivratna z oznako SC) imata pogon speljan k prednjima kolesoma, kar pomeni malce slabši oprijem in zato tudi malce slabša časa pospeševanja (5,6 oziroma 5,7 sekunde do 100 km/h). Pri pospeševanju z mesta se razlika med obema različicama seveda pozna, v ostalih voznih disciplinah pa niti ne; čudovito odziven motor med pospeševanji vzame sapo in se rad zavrti proti rdečemu polju merilnika vrtljajev, široko uporabno območje vrtljajev pa pomeni, da lahko najmočnejšega seata doslej udobno počasi vozimo tudi v gostem prometu.

Tudi leonovo podvozje in vzmetenje imata veliko talentov; tankočutno uravnoteženo vzmetenje kroti karoserijska nihanja pri športni vožnji, a ni nikoli neudobno. Različicam s prednjim pogonom pri oprijemu gnanih koles pomaga mehanska zapora diferenciala, različici ST pa lamelna sklopka štirikolesnega pogona. Kdor zna in upa, lahko cupro zares dirkaško zapodi med ovinke, ni pa nujno; leon cupra (še zlasti v različici ST) odlično služi tudi kot družinski avto.

Hierarhija športnih avtomobilov koncerna VW pred leona cupro postavlja zgolj VW golf R, po ceni pa še kakšnega drugega športnika: trivratni leon cupra namreč stane 31.541 evrov (s popustom ob financiranju Seat 30.041 evrov), za karavanskega leona cupro ST s štirikolesnim pogonom in najbogatejšo opremo pa je treba odšteti približno 6000 evrov več.

Za bogato (in sodobnejšo) opremo in vrhunske zmogljivosti je to več kot primerna cena.

Seat leon cupra
- posodobljena športna različica
- po novem 221 kW (300 KM)
- ročni ali DSG menjalnik
- različica ST s štirikolesnim pogonom
- naprodaj od 30.990 evrov naprej

Ključne besede


Za volanomSeatLeonCupra