Pogosto rečemo, da avto ob menjavi generacij pridobi veliko novega, a le redko ob zamenjavi pride to takšnega premeta nazaj, kot so ga pri Nissanu naredili z novo micro. To s predhodnico druži zares le še ime, vse ostalo pa je povsem novo in predvsem – povsem drugačno!
Nissanovih ljudi sicer ne boste slišali reči, da je bila predhodnica, torej micra četrte generacije, prodajna neuspešnica ali napaka, a številke so zgovorne; avtov tretje generacije so v Evropi prodali več kot 800.000, globalno zasnovane micre četrte generacije pa več kot pol manj. Tudi zato pri Nisanu ob prihodu nove generacije micre poudarjajo, da se ta vrača tja, kjer so majhni avtomobili doma – na evropske ceste.
Povsem drugačen videz in značaj nove micre zato nista presenečenje, a bosta vseeno dvignila marsikatero obrv – sploh micrin videz, ki zdaj deluje precej bolj odraslo in športno. S poudarjenim prednjim delom, ostrimi karoserijskimi robovi in že od daleč vidno bočno linijo (ki ji oblikovalci rečejo “značajska” linija) je micra zares videti povsem nova – pa ne samo v primerjavi s predhodnico, pač pa tudi s celotno Nissanovo prodajno paleto. V oči pa zbode še ena lastnost: nova micra ima zelo športna karoserijska velikostna razmerja, s čimer ne sledi trendu malce povišanih križancev.
Povsem nova je tudi micrina notranjost, ki ponovi športne obljube zunanje podobe; sedi se dokaj nizko in udobno, po globini in višini nastavljiv volanski obroč si lahko potegnemo bliže telesu. Klasična armaturna plošča je skladne oblike, 7-palčni zaslon multimedijske naprave na sredini armaturne plošče je lepo viden, prestavna ročica blizu desni roki. Nekatere opremske različice bodo imele nekaj barvnih vložkov na armaturni plošči in sredinski konzoli, kar toplo priporočam, saj temeljito poživijo notranjost.
Nova micra je daljša in širša od predhodnice, zato ima zadaj več prostora za potnike. A presenečenj tu ni: micrina notranjost je osredotočena na voznika in sovoznika, zato zadaj kljub daljši medosni razdalji hitro zmanjka prostora za kolena. Prtljažnik je s 300 litri prostornine uporaben, s prevračanjem asimetrično deljive zadnje klopi ga lahko povečamo na 1004 litre.
Micra tako na zunaj kot od znotraj torej pusti zelo športen vtis, ki pa mu ne sledi paleta motorjev. To namreč sestavljata dva bencinska trivaljnika in dizelski štirivaljnik, noben motor pa ne zmore več kot 66 kW (90 KM). Motorno paleto začenja litrski trivaljnik Nissanovega porekla s 54 kW, drugi bencinski motor pa je Renaultov 0,9-litrski turbo trivaljnik s 66 kW. Tudi pri dizelskem motorju gre za znan Renaultov motor – 1,5-litrski štirivaljnik dCi zmore 66 kW in ima 220 Nm navora. Vsi trije motorji poganjajo prednji kolesi prek 5-stopenjskega ročnega menjalnika.
Skromna moč turbo bencinskega in dizelskega motorja, ki smo ju lahko preskusili, ne sledi športnemu značaju avta in njegovim voznim lastnostim; micra zmore ukrotiti precej zmogljivejše motorje, saj je zelo natančno uravnotežen in ravno prav čvrsto vzmeten avto. Ponuja tudi zanimiv vozniški pripomoček, ki mu pravijo “intelligent trace control” – gre za funkcijo ESC sistema, ki pri vožnji v ovinkih z rahlim zaviranjem posameznih koles pomaga vozniku k natančnejšim vstopom v ovinke.
Pri Nissanu pravijo, da bodo pozneje motorno paleto razširili z novimi motorji in vsaj še z brezstopenjskim samodejnim menjalnikom, zaenkrat pa se bodo morali kupci zadovoljiti z vročimi voznimi, a mlačnimi motornimi zmogljivostmi.
Kot se spodobi za povsem nov avto, bo micra na voljo s širokim naborom varnostnih in voznih pripomočkov, tudi s sistemom za samodejno zaviranje pred oviro, aktivnim sistemom za preprečevanje zapustitve voznega pasu, kamerami, prepoznavanjem prometnih znakov in še čim. Od ostale opreme velja omeniti inovativen zvočniški sistem Bose z dvema zvočnikoma v voznikovem zglavniku. Več bo o micri – predvsem o njeni ceni in opremi – znanega spomladi, saj bo micra na naše ceste predvidoma zapeljala maja. Zenkrat pa velja: preobrat je micri odlično uspel.
Novi nissan micra |
- peta generacija: nižji, daljši in širši avto - dva bencinska, en dizelski motor skromnih zmogljivosti - dobre vozne lastnosti - naprodaj maja |