Vmesne oblikovne prenove avtomobilov le redko tako razdelijo mnenja, kot se prav zdaj dogaja prenovljeni škodi octavii. Z drznim posegom v obliko prednjega dela oziroma s prerezom žarometov na dva dela so Škodini oblikovalci izzvali številne komentarje …
So bili Škodini oblikovalci preveč drzni in pogumni? Octavia bo odslej videti precej drugače kot v preteklosti, saj ima na vsaki strani zdaj po dva ločena žarometa, ki z izrazito masko hladilnika tvorita bolj geometrični videz prednjega dela avta. Priznati je treba, da so v živo novi razdeljeni žarometi videti precej bolje kot na slikah, saj naredijo avto širši in zato bolj dinamičen. Podrobnejši pogled v octaviine oči odkrije še eno dejstvo – LED tehniko, ki bo na voljo za doplačilo. Z novim prednjim delom in zadnjim odbijačem je prenovljena octavia tudi za 1,1 cm daljša kot prej.
Potniška kabina octavie je ostala v grobem nespremenjena, bodo pa potniki hitro opazili sodobnejše multimedijske sisteme. Najzmogljivejši multimedijski sistem je po velikosti in večini funkcij enak tistemu v VW golfu (ne premore pa upravljanja z gestami). Octavia je odslej tudi temeljito povezljiva s svetom, saj lahko prek vgrajene SIM kartice dostopamo do svetovnega spleta, ustvarimo vstopno brezžično točko za povezavo mobilnikov in se povežemo s Škodinim servisnim centrom. Novo je tudi ogrevanje volanskega obroča, barvna ambientalna osvetlitev, dodatna USB priključka zadaj …
S prenovo je octavia dobila tudi širši nabor voznih in varnostnih pripomočkov. Ob pomoči nove in zmogljivejše kamere sta njen radarski tempomat in sistem za preprečevanje naleta zdaj učinkovitejša in odzivnejša, nova pa sta sistem za pomoč pri upravljanju prikolice in sistem za nadzor prečnega prometa, ki opazuje dogajanje za avtom pri vožnji vzvratno. Nekatere različice octavie bodo zdaj na voljo z možnostjo izbire voznega programa DCC.
Motorna paleta zaenkrat ostaja enaka in sega pri bencinskih motorjih od litrskega trivaljnika do 1,8-litrskega štirivaljnika (o octavii RS pišemo na 22. strani), pri dizelskih motorjih pa od 1,6- do 2-litrskega TDI. V drugi polovici letošnjega leta bo tudi pri octavii dosedanji 1,4-litrski TSI motor zamenjal nov 1,5-litrski TSI v dveh zmogljivostnih različicah.
Prenovljena octavia bo na naše ceste zapeljala sredi marca, cene za petvratno različico pa se začnejo pri 16.581 evrih, kolikor stane octavia 1.2 TSI active. Najcenejša dizelska različica (octavia 1.6 TDI active) stane 18.806 evrov, najdražja octavia 1.8 TSI DSG L&K pa 30.192 evrov. Karavanska octavia combi je približno 1000 evrov dražja od petvratnega avta.
Prenovljena škoda octavia |
- nov prednji del z dvodelnima žarometoma - malce daljša karoserija - sodobnejše multimedijske naprave - pozneje nov 1,5-litrski motor - naprodaj sredi marca |
Najmočnejša octavia doslej: škoda octavia RS245
Oblikovno in tehnično prenovo octavie so pri Škodi izkoristili tudi za pomladitev športne različice octavie RS. Ob dvojnih žarometih, ki optično razširita prednji del in pripomoreta k športnemu videzu, je največja novost pri octavii RS245 predvsem močnejši bencinski motor. Ob osnovni octavii RS s 169 kW (230 KM) Škoda namreč kupcem ponuja tudi zmogljivejšo octavio RS245 z 2-litrskim TSI bencinskim turbo štirivaljnikom s 180 kW (245 KM) in 370 Nm navora.
Octavia RS245 je najmočnejša in najhitrejša octavia doslej; doseže 250 km/h (3 km/h več od šibkejše octavie RS), za desetinko sekunde je tudi hitrejša pri pospeševanju od 0 do 100 km/h (6,6 sekunde). V primerjavi z “običajno” različico je pri octavii RS245 za doplačilo na voljo 7-stopenjski DSG menjalnik (namesto 6-stopenjskega), za učinkovitejši prenos moči in navora na cesto pa je octavia RS245 edini Škodin RS avto, ki premore elektronsko zaporo prednjega diferenciala.
Enakih popravkov – tudi dvojnih žarometov – kot ostale različice octavie je bila deležna tudi pustolovska karavanska octavia scout z večjo oddaljenostjo od tal, zaščito spodnjega dela karoserije in štirikolesnim pogonom. Tako kot doslej bo prenovljena octavia scout na voljo z 1,8-litrskim bencinskim in tremi 2-litrskimi dizelskimi motorji.