Ob novih in novih cestnih terencih ter križancih je predstavitev povsem nove klasične kombilimuzine že kar poseben dogodek. Še zlasti, če gre za tretjo generacijo i30, za katerega pri Hyundaiju pravijo, da je njihov najbolj “ljudski” avto doslej. Katerega tekmeca so si vzeli za vzor, je jasno …
Pri Hyundaiju poudarjajo, da je novi i30 avto za cel svet, a s povsem evropskimi koreninami; zrisan in zasnovan je bil v njihovem razvojem centru v Nemčiji, izdelujejo ga v svoji češki tovarni, njegove lastnosti so ukrojene predvsem po željah in merilih evropskih voznikov. To velja tudi za klasično kombilimuzinsko obliko, ki je z novo generacijo dobila daljši prednji del, bolj na karoserijska konca potisnjena kolesna para in rahlo padajoč zadnji del strehe. Spredaj kraljuje zajetna in prepoznavna trapezasta maska hladilnika, zadaj razgibano oblikovan zadnji del z lučmi vred. Skladno, solidno, a ne prav inovativno …
Podobno soliden in učinkovit vtis pusti notranjost s tremi ločenimi upravljalskimi sklopi – merilniki, zaslonom multimedijske naprave in sklopom stikal za gretje in zračenje. Sledenje trendom dokazuje velik (8-palčni) zaslon multimedijske naprave, ki štrli iz gornjega roba armaturne plošče; na zaslon z zelo odzivnimi izbirniki dobro vidita tako voznik kot sovoznik. Pravzaprav je dobro vidno in na dosegu rok prav vse v novem i30, ki je z logično postavitvijo elementov, pa tudi z odlično nastavljivostjo položaja za volanom lahko ergonomski vzor marsikateremu tekmecu.
V primerjavi s predhodnikom je novi i30 zrasel v dolžino (434 cm) in širino (179,5 cm), ob nespremenjeni medosni razdalji pa je nekaj nižji kot prej. Rahlo izboljšana je notranja prostornost; zadaj je malce več prostora za kolena, kljub nižje prirezani strehi ga ni nič manj za glave, v uporabno širok in nizek prtljažnik gre zdaj malce več – 395 litrov – prtljage. Z nizko bočno linijo oken so zagotovili dobro vidljivost iz avta.
Novi i30 si nekaj tehnike in mehanike – tudi del platforme – deli z ioniqom, kar pomeni čvrsto in lažjo karoserijo kot doslej – to so dosegli tudi z uporabo novih, čvrstejših in lažjih jekel. Vse skupaj vpliva tudi na vozne lastnosti; avto je zadržal zasnovo z vzmetnimi nogami spredaj in večvodilno premo zadaj, a dobil odzivnejši in bolj neposreden volanski mehanizem ter novo nastavitev blažinikov in vzmeti. To pomeni zares lahkotno in natančno vodljivost ter predvidljivo lego na cesti, največ pohval pa si zasluži odlična zvočna zatesnjenost potniške kabine – v prostem teku so motorji skoraj neslišni..
Ko bo i30 konec februarja zapeljal na naše ceste, bodo kupci lahko izbirali med tremi bencinskimi motorji in tremi različicami dizelskega motorja. Bencinsko motorno paleto začenja 1,4-litrski štirivaljnik s 73 kW 100 KM), nadaljuje litrski trivaljnik z 88 kW(120 KM), zaokrožuje pa 1,4-litrski turbo štirivaljnik s 103 kW (140 KM). Gre za povsem nov motor; z navorom 242 Nm je motor miren in dovolj odziven, predvsem pa je udobno in prijetno prožen. Zelo dobro se ujame s 7-stopenjskim avtomatiziranim menjalnikom z dvojno sklopko.
Dizelsko motorno ponudbo predstavlja 1,6-litrski CRDi štirivaljnik, ki bo s tremi zmogljivostnimi različicami – 70, 81 in 100 kW – nadomestil dosedanja motorja 1,4 in 1,6. Najmočnejši v kombinaciji z avtomatiziranim menjalnikom DCT pusti zelo soliden vtis.
Zamenjavo generacije i30 so pri Hyundaiju izkoristili tudi za temeljito posodobitev varnostnih in voznih pripomočkov. Ob novem sklopu tipal (radar in kamera) zna i30 zdaj samodejno zavirati pred oviro (tudi pred pešcem), vzdrževati varnostno razdaljo, preprečiti neželeno zapustitev varnostnega pasu, opozoriti na prečni promet in prepoznati voznikovo utrujenost, a tudi samodejno preklapljati med zasenčenimi in dolgimi lučmi. Kaj od tega bo v serijski opremi, še ni znano, a zagotovo več kot pri evropskih tekmecih. Na naše ceste bo novi i30 v petvratni različici zapeljal že konec februarja s podobno ceno kot doslej; jeseni bo nared tudi karavan, malce pozneje še i30 v dirkaški preobleki pod športno znamko N, prihodnjo pomlad pa tudi zanimiva različica s prisekanim zadkom. Pri Hyundaiju z i30 torej mislijo resno.
Novi hyundai i30 |
- tretja generacija kombilimuzine - daljši, širši, nižji kot prej - trije bencinski, trije dizelski motorji - bogat nabor varnostnih pripomočkov - naprodaj februarja |