Škodiaq

Za volanom

Škoda kodiaq


 

Slovenski kupci bodo morali počakati do marca prihodnjega leta, da se bodo prvi lahko zapeljali z novim Škodinim cestnim terencem z imenom kodiaq, mi smo to priložnost že dobili. Kakšni so prvi vtisi?

O novem kodiaqu smo pisali že s prve predstavitve v oktobrski Motoreviji. A nekaj je avto videti na odru v dvorani, povsem drugače pa na cesti. Čeprav je kodiaq s 470 cm dolžine le 4 cm daljši kot škoda octavia in kar 14 cm krajši kot škoda superb, izgleda večji, kot je v resnici. Je pa res, da ne deluje glomazno ali celo okorno, temveč je njegova karoserija oblikovana dovolj elegantno in dinamično. Še najbolj izstopajoča je prednja maska s pokončno postavljenimi letvami. Malce neobičajno delujejo tudi v gornjem delu oglate odprtine za kolesa, a takšna oblika ni novost, saj jo ima na primer tudi seat ateca.

A če je zunanji videz varljiv, ni nobenega dvoma o notranji velikosti avtomobila. Potniška kabina je zelo prostorna: prednja sedeža imata zelo dolg pomik, tako da tudi zelo veliki vozniki nimajo prav nobenih težav z ergonomijo za dvojno nastavljivim volanom, prav tako pa je dovolj prostora po višini. Enako velja tudi na zadnji klopi, kjer je dovolj prostora tako za kolena kot po višini – a seveda le, če je zadnja klop pomaknjena povsem nazaj. Jo je pa možno tudi vzdolžno pomakniti za 18 cm naprej, kar seveda vpliva na velikost prtljažnega prostora. Pri opisovanju prostornosti na zadnji klopi je treba upoštevati, ali ima avto 5 ali 7 sedežev, kajti pri 7-sedežni različici je zadnja klop v osnovnem položaju postavljena slabih 6 cm bliže prednjima sedežema zato, da je več prostora na dodatnih dveh sedežih. Ta dva sta postavljena zelo nizko, kar seveda vpliva na položaj nog pri sedenju – kolena so pod brado. Če ima avto sedem sedežev, ima tudi višje postavljeno dno prtljažnega prostora, da ob prevračanju sedežev v tretji in drugi vrsti nastane ravno dno prtljažnika. Pri petvratni različici je dno prtljažnika za ped nižje kot je zgornji rob zadnjega odbijača, ob prevrnitvi asimetrično – v razmerju 60 : 40 – deljene zadnje klopi pa nastane stopnica. Prekrivni rolo prtljažnega prostora je, kot smo navajeni že iz drugih Škodinih modelov, enostavno upravljiv, vrata prtljažnika pa se lahko odpirajo tudi ob pomoči elektrike.

Voznikovo delovno okolje je ergonomsko dobro urejeno, voznik tudi brez težav najde optimalen položaj za volanom. Velika okrogla merilnika hitrosti in vrtljajev imata oznake zapisane na beli podlagi, kar ne pripomore k berljivosti. Velikost zaslona na sredini armaturne plošče je odvisna od vgrajenega multimedijskega sistema in je lahko 7, 8 ali 9,2 palčna. Pred sovoznikom sta predala, barva pokrova zgornjega pa se, vsaj meni, ne zdi najbolj primerna.

V vožnji se kodiaq, ki ima prednji kolesi obešeni z vzmetnima nogama, zadaj pa ima premo s štirimi vodili, izkaže – tudi zaradi vzvojno zelo čvrste karoserije – z zelo dobro vodljivostjo in agilnostjo. Nagibanje karoserije v ovinkih je majhno, kljub temu pa dokaj trdo vzmetenje dobro blaži tudi krajše grbine. Potniška kabina je dobro zvočno izolirana, tako da je vožnja tudi po avtocesti tiha. Cena dinamično zasnovane karoserije je majhno steklo na vratih prtljažnika in s tem omejena preglednost, ki pa jo lahko nadomesti slika vzvratne kamere, na voljo pa je tudi 360 stopinjski prikaz, kar je v pomoč pri parkiranju. Tudi sicer so na voljo številni asistenčni sistemi, med njimi tudi sistem za lažje parkiranje priklopnika. Kodiaq je opremljen tudi z eCall sistemom in povezavo s Škodinim informacijskim centrom, ki pa je še v začetni stopnji delovanja. Na voljo je tudi upravljanje nekaterih funkcij ob pomoči aplikacije na mobilniku.

2-litrski dizelski motor je na voljo s 110 ali 140 kW, pri čemer je šibkejša različica zelo dober kompromis med zmogljivostmi in gospodarnostjo. Med tremi bencinskimi motorji je 1,4-litrski s 110 kW že dovolj zmogljiv za dobre vozne zmogljivosti.

Škodin kodiaq ima veliko atributov, da bo kar dodobra premešal karte v ponudbi večjih cestnih terencev – tudi zato, ker bo pri nas stal od 21.000 do 35.000 evrov, odvisno od motorja, menjalnika in opreme.

Škoda kodiaq
- 470 cm dolg cestni terenec
- 5 ali 7 sedežev
- zelo prostoren avto
- dobre vozne lastnosti
- pri nas marca prihodnje leto

Ključne besede


škodaZa volanomkodiaq