Toyota je na novo opredelila svojo ponudbo avtomobilov za prevoz večjega števila potnikov. Komur je enoprostorni verso premajhen, bo poslej lahko segel po proace versu, kombiju, ki ponuja prevoz vozniku in do osmim potnikom. Kaj ponuja proace verso?
Toyota se izdelave kombija ni lotila samostojno, temveč se je za sodelovanje dogovorila s skupino PSA (Peugeot, Citroen) in s tem nadgradila sodelovanje s to skupino, ki ga ima pri izdelavi majhnega avta toyota aygo s skupno izdelavo v tovarni v češkem Kolinu, medtem ko proace verso izdelujejo v tovarni Sevel Nord v Franciji.
Oblikovna posebnost proace versa je dokaj dolg prednji del, sicer pa je avto zelo škatlaste oblike s skoraj enako višino in širino. Proace verso je na voljo v treh velikostih: krajša različica je dolga 460 cm in ima medosno razdaljo 292,5 cm, dolga različica je 35 cm daljša in ima tudi za toliko daljšo medosno razdaljo, podaljšana različica pa je ob enaki medosni razdalji v zadnjem delu daljša še za dodatnih 35 cm in je dolga 530 cm. Vrata prtljažnika se odpirajo navzgor, ob odprtih vratih je moteča štrleča ključavnica. Na voljo so tri ravni opreme: shuttle, family in VIP. Shutle ima lahko osem ali devet sedežev in je namenjena predvsem prevozu oseb. Z opremo family ima avto osem sedežev, pri čemer so sedeži v drugi in tretji vrsti nameščeni na tirnicah in vzdolžno pomični, pa tudi odstranljivi iz avta, kar omogoča zelo raznoliko uporabo avtomobila. Vseh šest sedežev v drugi in tretji vrsti ima vgrajena isofix pritrdišča za pritrditrev otroških varnostnih sedežev, tako da je avto zelo primeren za velike družine z majhnimi otroki. Z opremo VIP ima avto šest ali sedem posamičnih vzdolžno pomičnih sedežev, sedeža v drugi vrsti pa sta tudi vrtljiva.
Voznikovo delovno okolje je lepo urejeno, stikala, zasloni, pa tudi nekateri elektronski pripomočki pa so enaki ali zelo podobni kot pri nekaterih avtomobilih skupine PSA. Volanski obroč je dvojno nastavljiv, kar pripomore k dobri voznikovi ergonomiji.
Toyota proace verso je na voljo zgolj z dizelskim motorjem. Ta je lahko 1,6-litrski s 70 ali 85 kW ali pa 2-litrski s 110 kW ali 130 kW, navor pa sega od 210 Nm pri najšibkejšem do 400 Nm pri najmočnejšem motorju. Za prenos moči so na voljo ročni menjalniki, pri 1,6-litrskem motorju s 85 kW tudi 6-stopenjski robotiziran menjalnik, pri 2-litrskem motorju s 130 kW pa samodejni menjalnik.
Vožnja toyote proace versa je nezahtevna. Vodljivost avta je dobra, lega na cesti zanesljiva, na voljo so tudi razni pripomočki za varnejšo vožnjo, zato je avto na letošnjem preskusu pri EuroNCAP dobil vseh pet zvezdic.
Toyota proace verso bo pri slovenskih trgovcih na voljo v začetku prihodnjega leta, cene pa še niso določene, po napovedih pa naj bi se ponudba začela pri manj kot 30.000 evrih. 6
Dostavnik: toyota proace
Toyota proace je na voljo tudi kot dostavnik in sicer kot kombi za prevoz tovora, kot kombi z dvojno kabino in prtljažnim prostorom, pa tudi kot šasija s kabino za različne nadgradnje. Tudi proace je na voljo v treh dolžinah, ima serijsko le desna drsna vrata, zadnja vrata pa so krilna. V najkrajši dostavnik gresta dve euro paleti, v daljšo in podaljšano različico pa po tri evro palete. Ponudba motorjev je enaka kot pri proace versu, dopolnitev je 2-litrski motor z 90 kW. Na voljo je tudi za 25 mm višja odmaknjenost dna avta od tal in sistem za boljši oprijem, pri katerem voznik lahko izbira elektronsko podporo vožnji glede na vozne razmere: sneg, pesek, blato, mogoč pa je izklop ESC. Avto je že na voljo, ponudba pa se začne pri 21.690 evrih. Tako proace kot proace verso imata 5-letno garancijo brez omejitve prevoženih kilometrov.
Toyota proace verso |
- tri velikosti - do devet sedežev - šest sedežev z isofix pritrdišči - pri nas v začetku prihodnjega leta |