Pred dvajsetimi leti je Renault s scenicom postavil temelje takrat povsem novemu razredu prilagodljivih in prostornih družinskih avtov. 20 let pozneje je avtomobilski trg videti precej drugače; lahko scenic četrte generacije družine prepriča, da ponuja več od križancev in cestnih terencev?
Da bi novi scenic zajezil zanimanje za cestne terence, je malo verjetno, lahko pa precej poživi dogajanje v razredu kompaktnih enoprostornežev. Zagotovo ga bo poživil z izjemno posrečeno in všečno obliko, ki učinkovito povzema Renaultov oblikovalski jezik, hkrati pa spominja na nekaj Renaultovih prototipov. Znova bosta na voljo dva scenica: krajši se od večjega granda scenica razlikuje po drugačnem zadnjem delu, krajši medosni razdalji (273,4 proti 280,4 cm) in krajši karoseriji (440,6 proti 463,4 cm). Obema – in to v vseh motornih in opremskih različicah – so skupna velika 20-palčna kolesa z enotno dimenzijo pnevmatik 195/55 R 20. Tako velika kolesa veliko pripomorejo k dinamičnemu videzu, dodajo pa tudi 4 cm k oddaljenosti od tal (v primerjavi s predhodnikom). A takšne pnevmatike so tako nenavadne dimenzije, da jih ponujajo le trije izdelovalci – Continental, Goodyear in Michelin. Izbira je majhna, cene pa seveda višje od pnevmatik bolj običajnih dimenzij – tudi pri zimskih pnevmatikah.
Notranjost scenica krasi digitalna podoba: z digitalnimi merilniki pred voznikom in velikim zaslonom multimedijskega sistema r-link 2 na sredini. Voznik in sopotnik bosta vesela udobnih sedežev iz večjega espaca, potniki zadaj pa ne: prostora za kolena namreč v krajšem scenicu ni veliko, kar je krivda omenjenih (foteljastih in zato debelih) prednjih sedežev, pa tudi zasnove z nizko nasajenimi sedeži na ravnem dnu avta. Grand scenic, ki ima daljšo medosno razdaljo, ponuja zadaj več prostora, več ga ima seveda tudi v prtljažniku. V prtljažnik krajšega scenica gre za 506 litrov prtljage, v prtljažnik sedemsedežnega grand scenica (pri nas petsedežne različice grand scenica ne bo), pa 533 litrov (ob sedmih postavljenih sedežih pa 189 litrov). Manjše razočaranja predstavlja dejstvo, da je v drugi vrsti asimetrično deljiva klop in ne trije posamezni sedeži. Oba dela klopi lahko sicer ločeno pomikamo naprej in nazaj ter jima (s pritiskom na gumb v prtljažniku ali prek zaslona multimedijske naprave) zlagamo naslonjala, to pa je od prilagodljivosti tudi vse. Šesti in sedmi sedež v grand scenicu sta primerna le za (manjša) otroka.
Pri motorjih in mehaniki presenečenj ni: scenic je postavljen na uveljavljeno modularno platformo, motorje poznamo iz megana. Bencinska sta le dva, oba 1,2-litrska s turbinskim polnilnikom; šibkejši zmore 85, močnejši 96 kW. V obeh različicah je motor uglajen in dobro zvočno zadušen, manjka pa mu prožnosti in živahnosti. Precej bolj suvereno se scenic pelje z 1,6-litrskim dizelskim motorjem s 118 kW, ki je na voljo s šeststopenjskim avtomatiziranim menjalnikom. Ob najmočnejšem dizelskem motorju Renault ponuja še tri dizelske možnosti: 1,4-litrsko s 70 in 81 kW in 1,6-litrsko s 96 kW. Kar malo potiho in skrito so pri Renaultu scenica predstavili tudi v hibridni različici; 1,4-litrskemu dizelskemu štirivaljniku z 81 kW so dodali električni motor z 10 kW, ki zagotavlja 15 Nm dodatnega navora in zniža porabo goriva za nekaj decilitrov, vožnje zgolj na elektriko pa takšen hibridni sistem ne omogoča. Je pa to nasploh prvi renault s hibridnim pogonom!
V vožnji je scenic uglajen, udoben in lahkotno vodljiv; 20-palčna kolesa na francoskih cestah niso pustila neudobnega vtisa (bomo videli, kako se bodo obnesla na precej slabših slovenskih).
Voznik si lahko pomaga s številnimi poznanimi sodobnimi varnostnimi in voznimi pripomočki, prvič v scenicu tudi z radarskim tempomatom, sistemom za zaviranje v sili (tudi pred pešci), prepoznavanjem prometnih znakov in še čem.
Več o opremi bo znano konec leta, ko bo na ceste zapeljal krajši scenic, in v začetku prihodnjega leta, ko bo na voljo tudi grand scenic. Po napovedih naj bi se cene začele pri 16.000 evrih, kar utegne biti privlačna ponudba za tiste, ki rabijo več prostora – pa ne marajo križancev ali cestnih terencev.
Novi renault scenic in grand scenic |
- četrta generacija v dveh velikostih - prijetna in udobna notranjost - manj prostora zadaj kot pri predhodniku - dva bencinska, trije dizelski motorji in hibridna različica |