Za volanom: Hyundai inster

Za volanom

Majhen, a z velikimi načrti!


Na ceste so vendarle začeli prihajati tudi majhni in predvsem cenejši električni avtomobili. Korejski Hyundai mednje vstopa z drzno oblikovanim, prostornim, vozniško prepričljivim in kakovostno izdelanim križancem insterjem. 

Zanimivosti in dejstva: Hyundai je eden glavnih akterjev razvoja elektromobilnosti

Korejski Hyundai je že z ioniqom prve generacije dokazal, da razume bistvo in predvsem uporabno vrednost elektromobilnosti. Ioniq je bil tudi prvi avto na svetu, ki je znotraj ene karoserije lahko ponudil vse različice elektrifikacije: hibridni, priključno-hibridni in električni pogon. S prihodom novih tehnološko zelo naprednih modelov so Korejci hitro postali eden od ključnih akterjev razvoja nove dobe elektromobilnosti.

 

Z obliko nedvomno izstopa in bo delil mnenja. Izstopajo svetlobna telesa. Kasneje bo na voljo tudi v rahli terenski izvedbi cross z dodatno zaščitenimi karoserijskimi deli in nekoliko višjo oddaljenostjo od tal. 

Na skrajnem severu Danske smo pri Motoreviji med prvimi evropskimi uredništvi sedli za volan Hyundaijevega novega električnega aduta - kompaktnega, vsega 382,5 cm dolgega križanca insterja. Inster je nastal po navdihu v Koreji zelo uspešnega bencinskega brata casperja; po njem inster povzema predvsem višji sedežni položaj in obliko majhnega cestnega terenca z vsestransko uporabnostjo ter okretnostjo v urbanem okolju. 
Po prvih kilometrih lahko zapišemo, da inster navduši s svojo iskrivostjo; pelje se zelo lahkotno, a hkrati odločno. Zelo dobro drži stik s cesto, je natančno vodljiv, zelo okreten in tudi pri višjih hitrostih pusti odličen vtis s svojo smerno stabilnostjo. Ta majhen električni avtomobil je zmožen brez težav držati stik s hitrejšim prometnim tokom na mestnih vpadnicah ali obvoznicah in zagotoviti vozniško suverenost tudi na daljših medkrajevnih vsakodnevnih poteh. 

Na cesti je mali inster zelo suveren - po voznih lastnostih in upravljanju z energijo, saj ponuja tudi večstopenjsko rekuperacijo. 

Ne le za v mesto: več kot 300 kilometrov dosega 

Daljše poti mu omogoča energetska shramba zmogljivosti 42 oziroma 49 kWh. To pomeni, da ob povprečni porabi 15,3 kWh na 100 kilometrov z enim polnjenjem prevozi 350-kilometrsko razdaljo. Preizkusili smo vstopno različico z električnim motorjem, ki zmore 71,7 kW moči in ima 147 Nm navora in bili prijetno presenečeni nad odzivnostjo. Z večjim pogonskim akumulatorjem bo na voljo še zmogljivejši motor s 84,5 kW moči. Po vzoru na večje Hyundaijeve električne avte inster omogoča polnjenje prek 11-kilovatnega AC polnilnika in 120-kilovatnega DC polnilnika, hkrati pa omogoča delitev shranjene elektrike zunanjim porabnikom prek priključka V2L z 220 voltno vtičnico za polnjenje električnega kolesa ali uporabo električnih naprav v naravi, na pikniku ali pri kampiranju. 

Zasnova armaturne plošče je digitalno sodobna, z dvema prepoznavnima 10,25 palca velikima prostostoječima zaslonoma prilagodljivih merilnikov in osrednjega komunikacijskega vmesnika. Veseli dejstvo, da Hyundai ob vseh digitalnih veščinah vozniku še vedno na dosegu rok pušča vse ključne analogne bližnjice za učinkovito upravljanje s klimatsko napravo, prezračevanjem, ogrevanje sedežev, stekel in ogledal ter glasnostjo radia. Ergonomija je zelo dobra in veliko je odlagalnih mest. 

Majhen velikan 


Še bolj kot učinkovitost pogona nas je prepričala prostornost in kakovost izdelave kabine ter bogata varnostna oprema. Oblikovalci so kolesa postavili povsem na rob karoserije in insterju zagotovili medosno razdaljo 258 cm, kar je 1,6 cm več kot pri za razred večji škodi fabiji. Ob ravnem dnu brez sredinskega grebena in konzole spredaj je dostop do vseh sedežev zelo enostaven, predvsem zadaj pa se sedi presenetljivo udobno. 

Ob pomični zadnji klopi, deljivi v  razmerju 50:50, je mogoče prtljažnik z dvojnim dnom povečati na 351 litrov.


Inster preseneti tudi z osnovno prostornino prtljažnika, ki je uporabnih 280 litrov. Ob pomični zadnji klopi, deljivi v  razmerju 50:50, je mogoče prtljažnik povečati na 351 litrov. Avto je odlično pregleden in z višjim sedežnim položajem ponuja udoben vstop in izstop. Oblika je povsem podrejena praktičnosti in bo s svojo originalno in rahlo futuristično podobo, kjer izstopajo predvsem svetlobna telesa z značilno piksel grafično podobo, zagotovo delila mnenja. Slovenskim voznikom bo morda najbolj domač pogled z boka, ki spominja na silhueto Suzukijevega ignisa. 
Inster ponuja celovito sodobno varnostno opremo, ki smo jo vajeni v večjih hyundaijih, med katero sta tudi sistema za prečni nadzor prometa zadaj in nadzor bokov za varno izstopanje. 

Spredaj sta sedeža povezana z oblazinjenim sredinskim delom.

Pod črto …

Hyundai inster je velik na majhen način, kar pomeni, da zaradi vgrajene tehnologije zagotovo ne bo najcenejši majhen električni avto na trgu. Bo pa eden najboljših, najbolje opremljenih in kljub temu najverjetneje še vedno dovolj dostopen, da bi lahko postal drugi avto v družini.

Hyundai inster

- 382,5 cm dolg električni križanec
- futuristična oblika s prostorno kabino
- 280-litrski prtljažnik
- do 355 km dosega
- pogonski akumulator: 42 ali 49 kWh
- električni motor: 71,1 ali 84,5 kW
- hitri polnilnik 120 kW
- v Sloveniji prihodnje leto
- cena še ni znana

Ključne besede


HyundaiZa volanomElektrični avtielektrikahyundai inster

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije