Pri Škodi z elroqom, električno različico klasičnega karoqa, mislijo resno; ne le, da je avto zelo všečen, prostoren in energetsko raznolik, dobil je tudi - za električne avtomobile - razmeroma dosegljivo ceno. Prvi kilometri za volanom elroga odkrijejo tudi, da se pelje dinamično, natančno in zelo udobno …
Kot smo zapisali že s prve vožnje še zakritega elroqa in potem tudi s premiernega razkritja avta, so pri Škodi držali obljubo in predstavili kompaktnega in ravno prav robustnega električnega križanca, ki v Škodini električni paleti zaseda prostor pod večjim enyaqom.
Zanimivosti in dejstva: sodobna, čvrsta oblika
Elroq je prvi Škodin avto, oblikovan v novem Škodinem oblikovalskem jeziku “Modern Solid”; sodobno in na pogled čvrsto kar dobro opiše opbliko. Z nekaj opaznimi in všečnimi oblikovalskimi podrobnostmi, kakršna sta na primer sklopa naprednih matričnih žarometov, elroq navduši, hkrati pa ostaja zvest značilnostim znamke. Če bodo tako v prihodnje videti tudi druge škode, se ni treba bati za njihov uspeh. |
Veliko prostora v kabini, malo manj v prtljažniku
Pri Škodi vselej znova povedo, da je ime elroq sestavljeno iz besed electric in karoq, oznaka električni karoq pa kar dobro opiše format elroqa - pa čeprav je elroq za skoraj 10 cm daljši od karoqa. Manj očitno je, da je hkrati precej prostornejši; 277-centimetrska medosna razdalja omogoča več kot dovolj prostora za potnike zadaj, prostor za glave pa ob visoko odrezani, cestno-terenski karoseriji tako ali tako ni vprašljiv. Malo manj prostora kot v karoqu ponuja le elroqov prtljažnik, ki je 470 litri za 51 litrov manjši, a nič manj uporaben, za kar poskrbijo domiselne rešitve, kakršne so na primer mreža za shranjevanje kablov pod prtljažno polico, dvojno prtljažno dno in strgalo za led, spravljeno v okvir prtljažnih vrat.
Poznano - in dobro delujoče - vozniško okolje
Notranjost elroqa ponuja znano električno vozno okolje Volkswagnove skupine (s Škodinim oblikovalskim dotikom) z majhnim informacijskim zaslončkom namesto merilnikom pred voznikom in velik, prostostoječ zaslon multimedijske naprave. Ob nekaj analognih gumbih za hiter dostop do najpogosatejših funkcij je takšna zasnova dober kompromis med digitalnim in analognim svetom; vse skupaj deluje tekoče in intuitivno, pa tudi sicer se voznik za volanom elroqa počuti udobno, dobra je tudi vidjivost iz avta.
Izbira: trije motorji, trije akumulatorski sklopi
Pri tehniki elroqa so šri škodi zajemali iz koncernskega soda električnih tehnologij. Elroq je postavljen na posodobljeno platformo MEB, na voljo pa je s tremi različno velikimi akumulatorskimi sklopi, v treh zmogljivostnih različicah in s pogonom na zadnji ali na vsa štiri kolesa. Osnovna različica z oznako elroq 50 ponuja energetsko shrambo z neto zmogljivostjo 52 kWh in električni motor s 125 kW. Elroq 60 ima akumulatorski sklop z 59 kW in motor s 150 kW, v elroqa 85 pa lahko shranimo 77 kWh energije in se peljemo z največjo močjo 210 kW. Malce pozneje bo na voljo še elroq 85 X, ki bo imel dodaten pogonski motor na prednji osi, skupno sistemsko moč 210 kW - in pogon na vsa štiri kolesa.
Pri Škodi za elroqe obljubljajo tovarniške dosege 375, 403, 581 in 562 km; preskusni elroq 85 se je na krstni vožnji po zelo razgibanih (zimskih) cestah (in avtocestah) z veliko višinsko razliko odrezal s povprečno porabo 18,4 kWh/100 km, kar bi moralo v realnem prometu zadostovati za najmanj 420 km dosega - povsem sprejemljivo za avto takšnega formata. Sistem hlajenja in gretja baterijskih celic je enak kot v enyaqu, sistem predogrevanja akumulatorskega sklopa pa je posodobljen in omogoča učinkovitejše polnjenje na hitrih DC polnilnicah: najzmogljivejši različici lahko polnimo z največ 175 kW, šibkejši pa s 145 oziroma 165 kW. Pomembno je, da so vsi elroqi opremljeni z 11 kW polnilcem z izmeničnim tokom.
V vožnji: zelo udobno, zelo lahkotno
Elroq morda še bolj kot s svojo tehnologijo in obliko navduši z zelo udobnimi voznimi lastnostmi, ki dokazujejo, da dinamične zmogljivosti (elroq 85 do 100 km/h pospeši v 6,6 sekunde) ni treba vedno podpreti s športno trdim vzmetenjem. Elroq vzorno gladi cestne neravnine (tudi po zaslugi DCC prilagodljivega blaženja), volanski mehanizem pa je lahkoten in zelo natančen - le na spolzkih zimskih cestah pogon zadaj občasno poskrbi za živahen zadek, kar pa brez težav ujame sistem za nadozr stabilnosti, ki je del bogatega nabora sistenčnih sistemov.
Pod črto
Elroq naj bi imel po Škodinih besedah podobno ceno kot karoq. Pa jo res ima? Osnovni elroq 50 s 125 kW ima pri nas ceno 34.742 evrov, osnovni karoq s 110 kW pa stane 30.206 evrov. Razlika ni zanemarljiva, a je vendarle precej manjša kot pri podobnih primerjavah večine drugih avtomobilskih znamk. Če upoštevamo še polno subvencijo (7200 evrov) za nakup električnega avta s ceno pod 35.000 evrov, takšen elroq vsekakor lahko predstavlja finančno dosegljiv vstop v električno mobilnost. Obe drugi različici elroqa sta upravičeni do subvencije 6500 evrov, saj staneta 36.344 oziroma 41.344 evrov. Pri Škodinih slovenskih trgovcih že sprejemajo naročila za elroqa, prvi avtomobili pa k nam pridejo februarja prihodnje leto, le različica 85 X s štirikolesnim pogonom bo na voljo nekaj pozneje.
Škoda elroq
- Škodin všečen električni petvratni križanec
- prostorna kabina
- različice s 125, 150 in 220 kW
- pogon zadaj ali na vsa štiri kolesa
- akumulatorski sklopi z (neto) zmogljivostjo 52, 59 in 77 kWh
- normni doseg: od 375 do 560 km
- udobno vzmetenje, natančna vodljivost
- naprodaj februarja prihodnje leto
- cene od 34.742 do 41.344 evrov