Prvi pogled: Škoda elroq

Prvi pogled

Nova smer - oblikovna in ekonomska


To, kar smo v Motoreviji zapisali po prvih kilometrih za volanom novega predserijskega električnega križanca elroqa, je potrdila svetovna premiera v Pragi, kjer smo z elroqa potegnili maskirno folijo. To je Škodina nova smer - oblikovna in ekonomska. 

Zanimivosti in dejstva: Modern Solid - Škodina oblikovna neodvisnost

Glede nove smeri moramo najprej pokomentirati obliko, zasnovano po novih oblikovalskih smernicah z oznako “Modern Solid.” Po razkritju novega Škodinega obraza, saj je prav prednji del z novo obliko žarometov in maske najbolj drugačen od Škodinih modelov,  je jasno, da je Škoda naredila še korak dlje v smer popolne oblikovne suverenosti oziroma originalnosti. Elroq je prvi med serijskimi Škodinimi modeli nove električne generacije, ki povzema videz velikega prototipa vision 7S.
Pri tem izstopajo izrazito oblikovani pokrov motorja z napisom Škoda, namesto logotipa pa sijoča črna maska oziroma tehnološki pokrov, pod katerim sta radar in kamera ter robustni odbijač, ki da značajski pečat križanju avtomobilskih lastnosti. Piko na i obliki dajeta pametna LED matrična žarometa.
Pri Škodi so tokrat svojo novo oblikovno smer podčrtali s precej zanimivo sceno svetovne premiere elroqa. Vse se je dogajalo na plavajočem pomolu na reki Vltavi in na krovih dveh rečnih ladji na električni pogon. Škoda piše zanimive avtomobilske scenarije, ki so vse bolj prepričljivi. 

Škodinim voznikom bo precej domač pogled na zadnji del novega elroqa, kjer se je nova smer bistveno bolj približala znanim linijam. Pri pogledu z boka je hitro jasno, da se v imenu el(ektrični ka)roq skrivajo karoserijska in prostorska razmerja karoqa. Elroq je seveda zgrajen na prilagodljivi karoserijski platformi za električne avtomobile MEB.

Uradno je elroq postavljen v A+ velikostni segment cestnih terencev in 17 cm krajši od škode enyaq. A pragmatična Škoda se nikoli ni obremenjevala z razrednimi mejami.

Znova nadpovprečno prostoren avto

A Škodini inženirji in oblikovalci so iz te koncernske arhitekture oziroma razredne dolžine do 4,5 metra znova potegnili največ kabinskega in prtljažnega prostora. Nova oblika še vedno najprej sledi uporabnosti. 448,8 cm dolg elorq je le 9,6 cm daljši od karoqa, a ob tem ponuja 12,8 cm daljšo medosono razdaljo, ki znaša dobrega 2,7 metra (276,6 cm). Na vseh sedežih je zato dovolj prostora za glave in kolena. Sedežni položaj je zaradi dvojnega dna, v katerem je nameščen pogonski akumulator s pametnim termičnim nadzorom, ki vključuje tudi predgretje, še nekoliko višji kot pri karoqu in tako je vstopanje v avto še bolj udobno. V primerjavi s svojim bencinskim bratom je elroq v minusu le po prostornini prtljažnika. Zaradi nad osjo zadaj nameščenega električnega motorja je prtljažnik malce bolj plitev, kar pomeni 51 litrov manj kot v karoqu. Kljub temu pa osnovna prostornina prtljažnika še vedno znaša družinsko uporabnih 470 litrov. Poleg tega je odlično opremljen s praktičnimi rešitvami. Pod trdo prtljažno polico, ki jo je mogoče postaviti na dveh višinah, je nameščena mreža za shranjevanje polnilnih kablov, na voljo je še prilagodljivo dno in seveda skrito strgalo za led. Ker elroq nima vratic za točenje goriva, so strgalo za led namestili v okvir prtljažnih vrat. V voznikovih vratih pa ostaja predal z dežnikom. 

Kakovostno opremljena kabina

V kabini velja izpostaviti za ta avtomobilski razred zelo dobre materiale, odlično ergonomijo, pregledno armaturno ploščo z novo generacijo 13-palčnega komunikacijskega zaslona visoke ločljivosti in praktičnost, saj je okoli voznika in sovoznika ter ostalih potnikov za 48 litrov odlagalnih mest. Ob tem velja poudariti, da bo elroq vozniku ponujal zelo izdatno pomoč z aktivnimi varnostnimi sistemi ter pri digitalnih storitvah pomagal z umetno inteligenco ChatGPT.
Prvih nekaj kilometrov za volanom elroqa je potrdilo Škodine napovedi; motor v različici elroq 85, ki zmore 210 kW, se je na krstni testni vožnji izkazal s porabo energije 14 kWh/100 km, kar omogoča realnih 550 kilometrov dosega z enim polnjenjem. Pri tem seveda na dobre vozne lastnosti vpliva tudi v povprečju 150 kilogramov manjša teža v primerjavi z enyaqom

Nova oblikovan smer s še bolj prečiščenimi, a dinamično začrtanimi linijami zmanjšuje upor zračenega toka tam, kjer ga je sicer največ - od prehodu med masko in pokrovom motorja. Elroq s čisto novo zasnovo “obraza” zelo dobro reže zrak, saj njegov količnik upora (0,26) za ta avtomobilski razred nadpovprečno dober.


Izjemno pomembna je še nova smer lastniškega stroškovnika, ki se še vedno v levjem deležu začne z nakupom avtomobila. S 33.900 evri povprečne evropske štartne cene bodo kupci dobili dovolj zmogljiv, 125-kilovatni in družinsko prostoren električni avtomobil, ki bo z 52 kWh shranjene energije omogočal skoraj 400 km dosega ter na hitri polnilnici 80 odstotkov porabljene energije nadomestil prej kot v pol ure. 

Ta črna tech-deck maska bo na voljo tudi s svetlobnim dodatkom, ki bo povzemal enyaqov svetleči crystal face nočni oblikovni dodatek. V novem matričnem žarometu je 36 svetlobnih modulov, ki z natančno prilagodljivim svetlobnim pramenom precej očem precej olajšajo vožnjo v temi.

Pod črto …

Upoštevajoč slovensko subvencijo bo tak elroq prihodnje leto tudi pri nas verjetno za vsaj 26.400 evrov predstavljaj razmeroma dostopen, a sodoben družinski električni avto z dovolj prostora za vlogo prvega oziroma edinega avtomobila v garaži. To pa je že vredno razmisleka o menjavi energenta pri zagotavljanju osebne mobilnosti … 

Škoda elroq

- škodin električni petvratni križanec
- nov oblikovni slog
- 448,8 cm dolžine
- prostorna kabina z dobrim razmerjem med digitalnim in analognim upravljanjem 
- zmogljivostne različice s 125, 150 in 221 kW
- pozneje na voljo še različica s štirikolesnim pogonom
- akumulatorski sklopi z zmogljivostjo 52, 59 in 77 kWh
- doseg: od 375 do 560 km
- vlečna moč: od 1000 do 1200 kg
- naprodaj v začetku prihodnjega leta.

Elroq je od tal oddaljen 18,6 cm. Na njegovo vlečno kljuko pa je mogoče pripeti do 1200 kilogramov težko prikolico.

Ključne besede


Škodaelektrikaelektrični avtomobiliPrvi ogledškoda elroq

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije