Za volanom: nova škoda kodiaq

Za volanom

Velikan - po litrih, centimetrih in tehnološki vsebini


Prvi kilometri za volanom nove generacije Škodinega največjega cestnega terenca kodiaqa so hitro potrdili, da je družinski velikan postal še prepričljivejši - po litrih, centimetrih in tehnološki vsebini -, ob tem pa je ohranil zelo konkurenčno ceno. 

Zanimivosti in dejstva: Ob napredku obdržal še cenovno konkurečnost

Že po svetovni premieri v Berlinu, kjer je Škoda 2. generacijo tega družinskega multipraktika predstavili svetu, smo v Motoreviji zapisali, da bo nadaljevanje njegove zgodbe o uspehu precej odvisno od tega, koliko bo znašala cena. Kodiaq, ki je ime dobil po največji podvrsti rjavega medveda, bo na naš trg v juniju med tekmece “prilomastil” zelo samozavestno. Ta hip v ponudbi velikih cestnimi terencev ni prav veliko tekmecev, ki bi za 35.832 evrov ponudili 910-litrski prtljažnik, prostorsko razkošno kabino, večino aktivne varnostne opreme in najsodobnejši 1,5-litrski TSI motor s 110 kilovati ter blagim hibridnim sistemom. S prostorom in vsebino mu s ceno najbližje pride Ssangyongov rexton, z ugledom in preznavnostjo pri kupcih pa pač ne. Tudi njegov nemški bratranec tiguan, s katerim si deli pogonsko in digitalno tehnologijo, je z vstopnim modelom z nekoliko manj zmogljivim 96-kilovatnim motorjem dobrih 1600 evrov dražji. Za slovenske kupce je novi kodiaq za skoraj 7 tisoč evrov dostopnejši kot za nemške. 
Z obliko avto podčrtuje svojo uporabnost, najpomembneje pa je, da so velike površine obrusili na pravih mestih, da kodiaq sedaj bolj učinkovito usmerja zračne tokove. Na avtocesti je kodiaq nekoliko tišji, izboljšan količnik upora (0,282) pa vpliva tudi na boljšo gospodarnost.

Izkoriščen vsak razpoložljiv milimeter za povečanje prostorskega udobja

Kljub temu, da je kodiaq v drugi generaciji v dolžino zrasel le za 6,1 cm, pa je oblikovalcem, tako kot smo pri Škodi vajeni, znova uspelo izkoristiti vsak razpoložljiv milimeter za povečanje prostorskega udobja in praktičnosti. Na zadnji klopi bodo tudi na maratonskih etapah brez težav potovali več kot 180 cm visoki potniki, ki imajo v kabini še več prostora nad glavami - tako je tudi na 6. in 7. sedežu v tretji vrsti. Ko smo na letališču odprli električno pomična prtljažna vrata, smo se zazrli v ogromen, lepo obdelan in zgledno opremljen ter osvetljen prtljažnik, ki ga je po znanih Škodinih praktičnih trikih mogoče pregraditi oziroma organizirati tako, da tudi manjši kosi prtljage med ovinki ne bežijo sem ter tja. Glede na položaj klopi oziroma 5- ali 7-sedežno različico prtljažnik ponuja od 845 do 910 litrov prostora; celo pri postavljenih sedežih tretje vrste ostane 340 litrov prtljažnika, kar je skoraj toliko kot ga ponuja prtljažnik škode fabie
Pri praktičnosti ne moremo mimo velike vlečne moči, saj v kombinaciji s štirikolesnim pogonom in najzmogljivejšim dizelskim motorjem kodiaq za seboj lahko vleče 2,3 tone težko prikolico. Precej zgovoren je še podatek o nosilnosti, ki z največ 712 kg sega že skoraj med dostavniške zmogljivosti. 
Pri obliki velja omeniti zmogljivejša matrična LED žarometa, svetlobno okrasitev motorne maske in večje zadnje luči. Kodiaq ohranja svoj možato eleganten videz, ki je najbolj atraktiven v različici sportline.

Na vlečno kljuko vstopnega modela in priključnega hibrida je mogoče pripeti 1,8 tone težak priklopnik.

Kaj pove statistika Škode kodiaqa?

Škoda je do sedaj izdelala 866.100 kodiaqov.
Delež štirikolesnega pogona v Evropi pri kodiaqa znaša 60 odstotkov. 
60 odstotkov vseh izdelanih kodiaqov ima 5-sedežni tloris, 40 odstotkov pa 7-sedemsedežnega. 
Kodiaq ohranja svoj možato eleganten videz, ki je najbolj atraktiven v različici sportline.

Uporabniku prijazna digitalizacija

Za volanom se voznik hitro počuti zelo domače in predvsem udobno. Kodiaq ponuja izdatne sedežne nastavitve, za doplačilo pa tudi masažo. Odlično in z veliko občutka za uporabnost so se pri Škodi lotili digitalizacije voznikovega delovnega okolja, saj so ohranili ergonomsko dobro postavljena vrtljivo-potisna stikala pod osrednjim zaslonom. Na sredinski konzoli je več odlagalnih mest, saj se je ročica samodejnega DSG menjalnika dobila položaj ob volanu, od ročnega menjalnika pa se je kodiaq dokončno poslovil. Pod dobro odzivnim 13-palčnim zaslonom, na katerem je na voljo precej sodobnih digitalnih komunikacijskih, informativnih, glasbenih in navigacijskih storitev, podprtih z umetno inteligenco sistema ChatGPT, so postavili indukcijsko ploščico za hitro brezžično polnjenje dveh telefonov s hlajenjem. So nam pa Škodini inženirji zaupali, da tudi za ostale evropske jezike razvijajo glasovno podporo. Novi kodiaq je še okrepil položaj prostorskega prvaka in vse skupaj dopolnil z širokim izborom različnih materialov kabine in praktičnimi rešitvami, med katerimi nas je tokrat najbolj navdušil priročni kvaderček iz finih mikrovlaken, s katerim obrišemo prstne odtise s 13-palčnega zaslona na dotik.

Vsako od treh novih vrtljivih stikal je opremljeno z digitalnim barvnim zaslonom premera 32 mm. Ta kombinacija haptično-digitalnih elementov omogoča hiter dostop do ključnih funkcij, povezanih z nastavitvami klime in ogrevanjem oziroma prezračevanjem sedežev ter voznimi programi, navigacijo in glasnostjo komunikacijske naprave

Udoben, natančen in glede na velikost prav nič okoren

Na cesti smo užival predvsem v kodiaqovem vozniškem udobju. Kodiaq je udoben potovalni avto, ki ga ne motijo neravnine. Dovolj natančen in prav nič okoren, pač pa lepo uravnotežen je med ovinki. Doplačljiv sistem DCC za aktivni nadzor blaženja z ločenima ventiloma za nadzor stiskov in raztezanja blažilnikov zelo dobro gladi cesto. Z novo generacijo varnostnih sistemov, ki delujejo zelo naravno, je vožnja sproščena tudi v gostem prometu.

Doplačljiv sistem DCC za aktivni nadzor blaženja z ločenima ventiloma za nadzor stiskov in raztezanja blažilnikov zelo dobro gladi cesto.

Prvič z električnim kablom in porabo goriva pod štirimi litri

Iz njegove raznolike pogonske ponudbe smo preskusili novi priključni hibrid, vstopni 1,5-litrski mHEV TSI motor in najzmogljivejši dizel s štirikolesnim pogonom. Glede na velikost in maso mu od vseh treh pogonov še vedno najbolje pristoji 2-litrski TDI s 400 Nm navora, ki je odziven in zelo prožen. Vstopni motor sicer deluje zelo uglajeno, a ima pri prehitevanju kar precej dela s kodiaqovimi dimenzijami in maso, sploh če so zasedeni vsi sedeži in polno naložen prtljažnik. Zelo dobro se je kodiaq ujel tudi z električnim priključkom. Prvič je dobil zmogljivejši koncernski priključno-hibridni pogon nove generacije, ki prinaša veliko vozniškega udobja in lastnosti električnega avtomobila brez kompromisov glede potovalnih navad. Dobrih 170 kg težak pogonski akumulator zmogljivosti 25,7 kWh električnemu motorju (85 KW) v ohišju DSG menjalnika zagotavlja dovolj energije za realnih 100 kilometrov vožnje. Smo pa malce več odzivnosti oziroma dinamike pričakovali pri sodelovanju elektrike z 1,5 litrskim TSI motorjem. Skupna sistemska moč znaša 150 kW, kljub temu pa sunek ni tako odločen kot pri dizlu. Bo pa tak bencinsko-električni kodiaq z dosledno uporabo kabla, ki omogoča tudi hitro polnjenje s 50 kW moči (DC), zelo varčen: na testni progi je poraba bencina znašala vsega 3,9 litra na 100 km. Pri dizlu je na enaki razdalji in ob podobnem tempu potovalni računalnik izračunal 6,5-litrsko porabo goriva. 

Kot priključni hibrid omogoča relanih 100 km električnega dosega. Dosledno polnjenje iz vtičnice pa lahko zelo zmanjša porabo goriva. 

Pod črto

Po slovenskih cestah se vozi približno 7000 kodiaqov. To je jasen dokaz, da je slovenskim kupcem Škoda z njim ponudila veliko avtomobila za dostopno ceno. Še prostornejši, pametnejši in bolj uporaben Škodin avtomobilski medved bo zato junija zelo suvereno “prilomastil” na slovenske ceste, saj ta hip v ponudbi velikih cestnih terencev ni prav veliko tekmecev, ki bi za najmanj 35.832 evrov družinski mobilnosti ponudili toliko udobja, praktičnosti in pogonske raznolikosti. 

Ko smo na letališču odprli električno pomična prtljažna vrata, smo se zazrli v ogromen, lepo obdelan in zgledno opremljen ter osvetljen prtljažnik, ki ga je po znanih Škodinih praktičnih trikih mogoče pregraditi oziroma organizirati tako, da tudi manjši kosi prtljage med ovinki ne bežijo sem ter tja

Foto:  Novi škoda kodiaq in kodiaq iV

- 475,8 cm dolg cestni terenec 
- prostorna in razkošno opremljena kabina
- do 910 litrov osnovne prostornine prtljažnika
- 5 ali 7 sedežev
- štirikolesni pogon
- priključni hibrid iV: 100 km električnega dosega in 150 kW sistemske moči 
- motorji: 1,5 in 2,0 TSI ter dva 2,0 TDI z razponom moči od 110 do 150 kW
- serijski DSG menjalnik
- v Sloveniji junija
- cena od 35.832 evrov 

Škodin prvi in najnovejši cestni terenec - 55 let razlike - škodi trekka in kodiaq.

Foto: Škoda trekka - Škodin novozelandski "landrover"

Škoda svoje mednarodne predstavitve novih avtomobilov v zadnjem času vsebinsko popestri z vozniško izkušnjo svojih starodobnikov, kar omogoči svojevrsten vpogled v bogato zgodovino znamke in neposredno primerjavo tehnologij nekoč in danes. Takšno primerjavo je ponudila tudi možnost vožnje trekke - in primerjave z novim kodiaqom. Razlika je, kot si lahko predstavljate, velikanska …

Več kot pol stoletja stara trekka je matična celica Škodinih cestnih terencev - in tudi edina škoda z novozelandskim državljanstvom. Tega "češkega landroverja" so izdelovali le na Novi Zelandiji in jih od leta 1966 do 1972 izdelali blizu 3000. Tudi lastnik, ki nas je vozil, jo je uvozil iz dežele sredi oceana. Trekka je narejena na šasiji stare octavie; poganja jo živahen bencinski 1,2-litrski štirivaljnik s 34 kW (47 KM) pri 4500 vrtljajih, ki prek 4-stopenjskega menjalnika in pogona zadaj lahek avtomobilček (od 920 do 980 kg) požene do 110 km/h. Za premagovanje slabših podlag je bila na voljo še mehanska zapora diferenciala na zadnji osi. V trekko je bilo mogoče naložiti od 450 do 500 kg tovora - in dve repetirni lovski puški winchesterki -, s seboj pa je vozila tudi dve rezervni pnevmatiki. 
V senci novega kodiaqa je bila vožnja s trekko pravi izlet v dobo mehanske romantike in preprostosti. Neverjetno, kako močne občutke in unikaten vpogled v pestro dediščino avtomobilske znamke vzbuja ta iskren in prvinski 55-letni starodobnik. Užival sem v pesmi zobnikov in vonju zgodovine. Ta avto je bil rojen sredi Pacifika in na drugem koncu sveta v burnih časih železne zavese povezal inženirje iz vzhoda in zahoda ter novi avtomobilski vrsti daleč pred časom začrtal smer razvoja. Hvala, trekka, za vožnjo v čas, ki ga več ni.

Škoda ima izjemno bogato tradicijo.

 

Ključne besede


Za volanomŠkodapriključni hibridštirikolesni pogonškoda kodiaq

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije