Za volanom: Škoda elroq

Za volanom

El(ektrični ka)roq - Kam v Škodini modelni shemi pada elroq, izdaja že njegovo ime, ki je sestavljanka imen electric in karoq …


Nova električna škoda elroq, s katero smo se imeli priložnost zapeljati po Amsterdamu in njegovi okolici, je res še zakrita, a nekaj značajskih lastnosti se vendarle hitro opazi; gre za kompaktnega in ravno prav robustnega električnega križanca, ki bo v Škodini električni paleti zasedel prostor pod večjim enyaqom. Kam v Škodini modelni shemi pada elroq, izdaja že njegovo ime, ki je sestavljanka imen electric in karoq …

Zanimivosti in dejstva: Pripeljal bo novo Škodino modo

Končne oblike serijskega avta vam do jeseni še ne smemo pokazati, lahko pa zapišemo, da gre za prvi Škodin električni avto, oblikovan po novih oblikovalskih smernicah z oznako “Modern Solid”. V primerjavi z dosedanjimi Škodami je elroqova zunanja podoba bolj prečiščena oziroma minimalistična; namesto izrazite maske hladilnika ima elroq črn pokrov, pod katerim so tipala radarja in kamera asistenčnih sistemov. Značko Škoda so oblikovalci prestavili na pokrov motornega prostora, kar pomeni, da je elroq prvi Škodin serijski avto brez logotipa na maski hladilnika. Vse skupaj je videti zelo všečno in predstavlja precejšen odmik od sedanjega Škodinega oblikovalskega jezika; za všečnost svojih prihodnjih avtov se pri Škodi res ni treba bati. 
Posebnost prednjega dela avta je povsem nov svetlobni podpis avta, ki ga sestavljajo tanek prekinjen svetlobni trak prek celotne širine prednejga dela, spodaj pa dva LED modula za kratke in dolge luči. LED luči so na voljo v dneh različicah - s stanardnima LED žarometoma ali pa z matrično različico, ki ponuja 36 svetobnih segmentov v posameznem žarometu. 

Pri zadnjih lučeh Škoda ostaja zvesta uveljavljenim oblikovalskim načelom, kot so svetlobna grafika v obliki črke C in delno osvetljeni kristalni elementi. Na voljo sta dve različici zadnjih luči - dražja ponuja dinamična smernika, osvetljene kristalne elemente, animacijo pri odpiranju prtljažnih vrat in novo animacijo pri odklepanju ali zaklepanju avta. 

17 cm krajši od trenutno največje električne škode

Tudi pri Škodi potrjujejo, da je elroq električna vzporednica karoqu; s 448,8 cm je za 17 cm krajši od enyaqa, v notranjosti pa nima veliko manj uporabnega prostora. Prtljažnik meri od 470 do 1580 litrov, kot smo pri Škodi vajeni, pa je v avtu kar nekaj njihovih “simply clever” domislic. Poleg že uveljavljenega dežnika v vratih in srgala za stekla tudi mreža za shranjevanje polnilnih kablov pod prtljažno polico in pa hlajena indukivna ploščica za brezžično polnenje mobilnih telefonov. 

Elroqova armaturna plošča spominja na tisto v enyaqu; odlikujejo jo tekoče linije in dva zaslona - manjši informacijski pred voznikom in večji sredinsko postavljen 13-palčni zaslon multimedijske naprave. Vidljivost iz avta je zelo dobra za cestno-terensko karoerijsko obliko, prostora pa je na vseh sedalnih mestih več kot dovolj - tudi zadaj za kolena in glave potnikov. 

Elroqova armaturna plošča spominja na tisto v enyaqu; odlikujejo jo tekoče linije in dva zaslona.

MEB karoserijska arhitektura z znanimi električnimi pogoni

Pri tehniki in mehaniki ni veliko bistveno novega; tudi elroq je postavljen na koncernsko prilagodljivo platformo za električne avte MEB, seveda v zadnjo evolucijski različici. To pomeni, da bo elroq na voljo v zmogljivostnih različicah s 125, 150, 210 in 220 kW ter z akumulatorskim sklopom (neto) zmogljivosti 52, 59 in 77 kWh - oznake avtomobila bodo elroq 50, elroq 60, elroq 85 in elroq 85x. Najmočnejši različici lahko na DC polnilčnicah polnimo s 175 kW, na AC polnilnicah pa vse različice z 11 kW. Akumulatorski sklop je hlajen ali ogrevan, poseben nadzorni program pa zna akumulatorski sklop avta s predgretjem pripraviti na ultrahitro polnjenje.
Prvih nekaj kilometrov za volanom elroqa je potrdilo Škodine napovedi; motor v različici elroq 85, ki zmore 210 kW, se je na krstni testni vožnji izkazal s porabo energije 14 kWh/100 km, kar omogoča realnih 550 kilometrov dosega z enim polnjenjem. Motor je seveda zelo odziven, podajanje moči je zelo linearno, pospeški pa zelo dobri. Najvišja hitrost je pri tej različici omejena na 180 km/h, pri šibkejših različicah pa na 160 km/h. Vse različice elroqa imajo pogon na zadnji kolesi, najmočnejša pa za doplačilo tudi na vsa štiri kolesa. 

Elroq je seveda opremljen z vsemi najnovejšimi asistenčnimi sistemi, med katerimi je tudi posodobljen in zmogljivejši sistem travel assist- Elroq je tudi prvi Škodin avto, ki ponuja kar dve funkciji samodejnega parkiranja; s funkcijo “remote parking” lahko voznik s pametnim telefonom in aplikacijo MyŠkoda n a daljavo premakne avto na ali iz parkirnega prostora, funkcija “trained parking” pa omogoča, da avto “naučimo”, da si zapomni do 50 metrov dolge pristope različnih parkirnih mest - in da avto potem sam zapelje tja in samodejno parkira.

Pod črto ...

Elroq bo uradno prestavljen 30. septembra, pri nas pa bo naprodaj v začetku prihodnjega leta. Koliko bo stal, pri Škodi seveda še nočejo povedati, so pa obljubili “dostopno in konkurenčno” ceno. Vsekakor bo cenejši od enyaqa, ki pri nas stane najmanj 51.000 evrov. Z elroqom pri Škodi sicer začenjajo cikel predstavitev šestih novih elektrilčnih avtomobilov, med katerimi bo kmalu na crsti tudi epiq, majhen in cenovno dostopen električni avto s ceno pod 25.000 evri. 

Škoda elroq

- nov škodin električni petvratni križanec 
- 448,8 cm dolžine
- prostorna kabina
- prtljažnik od 470 do 1580 litrov
- zmogljivostne različice s 125, 150, 210 in 220 kW
- akumulatorski sklopi z zmogljivostjo 52, 59 in 77 kWh
- najmočnejša različica za doplačilo tudi s štirikolesnim pogonom, 
- doseg do 560 km
- naprodaj v začetku prihodnjega leta. 

Ključne besede


Za volanomŠkodaelektrikaelektrični avtiškoda elroq