Test: Škoda superb combi 2,0 TDI DSG L&K

Test

Češka krona - karavan, ki nedvomno sodi v sam vrh avtomobilov srednjega razreda


Škoda je v dobrih treh desetletjih svoje tehnološko-oblikovne renesanse v celoti dosegla Volkswagnovo raven. To je na našem testu dokazal najbolj razkošno opremljeni superb combi nove generacije; češka avtomobilska krona nedvomno sodi v sam vrh avtomobilov srednjega razreda. 

oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 4/5 zvezdic

To pomeni, da je novi superb tehnološko prvič povsem izenačen s svojim nemškim vratom oziroma tekmecem VW passatom. Kako globoka je njuna tehnična vez, nazorno pove podatke, da superba ne izdelujejo v Škodini tovarni, pač pa v Volkswagnovi tovarni v Bratislavi na Slovaškem.

O prostorskem razkošju kabine, ki se razteza na dobrega 2,8 metra medosne razdalje, ne bomo izgubljali besed.

Češki passat ali nemški superb?

Samo poglejte, kako samozavestno se zna novi superb postaviti pred fotografski objektiv. Zagotovo tudi zato, ker so Škodini inženirji prvič doslej hkrati s superbom poskrbeli tudi za razvoj novega VW passata, bližnjega tehničnega brata superba. Na testu nismo raziskovali, kateri od obeh avtomobilov bo iz te mersko in tehnološko izenačene sorodstvene vezi pridobil več, a dejstvo je, da pri nakupu avtomobila velikokrat odločajo tudi na videz nepomembne podrobnosti. V avgustovski številki Motorevije smo objavili test novega passata varianta, ki je bil opremljen za najvišjo ravnjo opreme in pri tem ugotovili, da je tokratni superb combi z najbolj razkošno opremo Laurin&Klement, imenovano po obeh ustanovitelji Škode, le še 26 evrov cenejši od najbolj opremljenega passata. Z vidika raznolikosti oziroma izbire pa so Škodini oblikovalci v primerjavi s passatom postavili še eno piko na i, ko so koncernske marketinško-prodajne strokovnjake prepričali, da ima tudi limuzinska različica novega superba na vseh Škodinih trgih še dovolj kupcev, kar pomeni, da če ne potrebujete karavanskega prtljažnika, še vedno ogromen prtljažnik v limuzinskem superbu dobite za približno tisoč evrov ceneje.   

So pa Škodini sistemski inženirji očitno polovili vse “digitalne hrošče” v kodnih vrsticah kompleksne programske opreme; z vidika uporabniške izkušnje je to pomembno, saj v superbu za razliko od prej omenjenega tekmeca nismo dobivali nikakršnih sistemskih sporočil o napakah v sistemu, ki so se izkazale za programske hrošče … 

Z novo obliko je superb postal še malce bolj prostoren, predvsem pa občutno tišji in energetsko še bolj učinkovit avto

Lep, lepši, najlepši, čudovit …

… tako nekako bi lahko stopnjevali superbov oblikovni napredek od leta 2001 do danes. Že res, da imajo vsake oči svojega malarja, a dejstvo je, da superb še nikoli doslej ni bil videti tako skladno eleganten - ne glede na to iz katerega kota ga gledate. Je pa treba za elegantno kamilično rumeno kovinsko barvo, ki ob konjak rjavi notranjosti opremskega paketa laurin&klement še okrepi superbov suveren vizualni nastop, doplačati 554 evrov, a tak superb je potem s počutjem in videzom že na pragu visokega razreda. 
Pomembnejše je dejstvo, da so češko avtomobilsko krono oblikovalci izpilili do te mere, da s količnikom zračnega upora (0,25) spada med najbolj aerodinamične avtomobile v razredu. Z novo obliko je superb postal še malce bolj prostoren, predvsem pa občutno tišji in energetsko še bolj učinkovit avto. To se najbolj pozna na avtocesti pri višjih potovalnih hitrostih, kjer superb izstopa z vzorno smerno stabilnostjo in odlično zvočno zatesnjenostjo kabine. Na eni od avtocestnih etap nas je eden od sopotnikov vprašal, če se vozimo na elektriko. To vprašanje hkrati ponuja odgovor o tem, kako udobno se pelje ta 4,9 metra velik karavan.

Pomembnejše je dejstvo, da so češko avtomobilsko krono oblikovalci izpilili do te mere, da s količnikom zračnega upora (0,25) spada med najbolj aerodinamične avtomobile v razredu.

Veliko prostora s pametno opremo, a …

O prostorskem razkošju kabine, ki se razteza na dobrega 2,8 metra medosne razdalje, ne bomo izgubljali besed. Superb ostaja prostorski kralj srednjega razreda, v katerem se zadaj sedi celo bolj udobno kot v kakšni limuzini visokega razreda brez doplačanega podaljška medosne razdalje. Na svetovni premieri smo zadaj posedli 208 cm visokega novinarskega kolega in voznikov sedež nastavili v idealen položaj, pa velikanu zadaj ni zmanjkalo prostora za kolena in glavo. Ob tem palec dvigujemo še za praktično opremo kabine, pri kateri pa je treba za marsikateri del te opreme dodatno seči v žep: za družinski paket z dodatnim senčili na zadnjih bočnih oknih, za nosilec za telefon zadaj in naslonjala za glavo s spalnimi oporami je treba doplačati 458 evrov, za dvojno prtljažno dno še dodatnih 240 evrov in še 130 evrov za predelno mrežo med prtljažnikom in kabino. 

Z vozniškega vidika superb najprej prepriča z vrhunsko ergonomijo in razvaja s kakovostnimi materiali ter učinkovitimi varnostnimi sistemi.


Najvišja raven opreme sicer razvaja z usnjenim oblazinjenjem in z električno nastavljivima, ogrevanima in prezračevanima masažnima sedežema s spominsko funkcijo. V ogromnem 690-litrskem prtljažniku je set za organizacijo prtljage s pomično pregrado in visečo mrežo za odlaganje lahkih in mehkih kosov prtljage. Vse skupaj prekriva električno pomičen rolo ter odpirajo in zapirajo električno pomična prtljažna vrata z dodatno osvetlitvijo okolice in odpiranjem z zamahom noge pod odbijač. 
Prostora v kabini in prtljažniku je toliko, da nas je zmotila skoraj podpovprečna nosilnost; ob vseh dodatkih in izdatni opremi ostane vsega 411 kilogramov nosilnosti, kar je za polno zasedene sedeže in prtljago za vse potnike zelo malo. V drugi konfiguraciji pogona in opreme nosilnost preseže 600 kilogramov. A testni superb je bil opremljen še z električno pomično vlečno kljuko in sistemom za aktivno pomoč pri upravljanju prikolice, ki je lahko težka dve toni. To je učinkovita rešitev morebitnih težav z nosilnostjo.

Prilagodljiv in vrhunsko opremljen prtljažnik ponuja ogromno prostora, če položimo zadnjo klop prostornina doseže skoraj 2 kubična metra.

Veliko pameti za dodaten denar

Z vozniškega vidika superb najprej prepriča z vrhunsko ergonomijo in razvaja s kakovostnimi materiali ter učinkovitimi varnostnimi sistemi. Testni superb je bil opremljen z vsemi najsodobnejšimi varnostnimi sistemi, a za nekatere je treba doplačati. Za aktivni tempomat, za pomočnika za vožnjo v zastojih, za  pametni parkirni sistem, ki se zna za potrebe samodejnega parkiranja priučiti dimenzije parkirnega mesta, je treba pripraviti 585 evrov. 
Pohvalo zaslužijo v slovenščino vzorno preveden uporabniški vmesnik, odzivnost zaslona, dovolj natančna navigacija in tri nova večopravilna vrtljiva potisna stikala z integriranimi zasloni, ki predstavljajo odlično bližnjico za hitre nastavitve klimatske naprave, voznih programov, nastavitev glasnosti zmogljivega ozvočenja znamke Canton … Zaradi vseh doplačil, ki smo jih omenili, je v tehničnih podatkih zapisna izhodiščna cena najbolj opremljenega superba presegla 51 tisoč evrov.

Se pa superbov tehnološki in oblikovni napredek v smeri visokega avtomobilskega razreda pozna tudi pri cenah dodatne opreme. Iz seznama bi zato brez težav črtali 1348 evrov vredno električno pomično panoramsko streho, ki sploh ob vse pogostejših vročinskih valovih res ne prinaša dodane vrednosti, saj bo pod žgočim soncem večino časa zastrta.  

Vrhunske vozne lastnosti

Svojo najboljšo plat superb combi pokaže na ovinkastih cestah in avtocesti. Ima vrhunsko uravnoteženo podvozje, ki omogoča zelo lahkotno in hkrati zelo natančno vodljivost. Voznik za volanom lahko uživa v odlični legi in obilici informacij izpod koles. Vzmetenje je zelo učinkovito in vzorno tiho opravi z večino neravnin. Velika medosna razdalja ob visoki vzvojni čvrstosti karoserije lepo dopolni odzivnost podvozja, saj tudi v hitreje odpeljanih dolgih ovinkih superb suvereno vztraja v začrtani smeri. Vozniško je superb vzoren avto. 

Vzmetenje je pri opremi laurin&klemnet serijsko opremljeno novo generacijo elektronskega nadzora blažilnikov DCC. Vsako kolo ima blažilnik z dvema elektro-magnetnima ventiloma, ki uravnavata pretok olja skozi blažilnik in posledično odziv blaženja.

Petminutni postanek za skoraj 1200 km dosega

Klasičen karavan s prožnim dvolitrskim TDI motorjem in 66-litrsko posodo za gorivo v dobi elektrifikacije prometa prav blesti pri zagotavljanju osebne mobilnosti brez skrbi. V petminutnem postanku skozi točilno pištolo steče dovolj fosilnega energenta, da brez nervoznega pogledovanja na merilnik zaloge energije lahko prevozimo skoraj 1200 kilometrov v enem kosu. S povprečno porabo 5,3 litra goriva smo v realnem prometnem okolju izenačili podatek, ki ga pri povprečni porabi za ta avto navaja merilni cikel WLTP. 
Superb je še eden od očitnih dokazov, da zelena prihodnost potrebuje raznoliko mobilnost. Tudi zato je poleg TDI motorja na voljo še priključni hibridni pogon. Dolge razdalje na štirih kolesih še vedno daleč najbolj učinkovito in udobno brez skrbi oziroma kompromisov odpelje takšen razkošno prostoren karavan z dizelskim motorjem. 

Je pa del praktičnih rešitev še vedno dežnik v vratih in po novem še osvetljen košek za smeti v predalu voznikovih vrat ter priročna gobica iz mikrovlaken, spravljena v velikem predalu med prednjim sedežema, s katero se priročno očisti prstne odtise iz 13-palčnega zaslona.

Pod črto …

Čehi so znova odločno ustoličili svojo avtomobilsko krono srednjega razreda. Karavanski superb z dizelskim motorjem in razkošno opremo podčrta vse tisto, kar si lahko želimo od sodobnega, varnega in učinkovitega avtomobila, velja pa opozoriti, da se je s tehničnim izenačenjem superb z bratom passatom izenačil tudi pri ceni … 

Všeč nam je + 

všečna oblika, vozne lastnosti, prostornost v kabini, prostoren prtljažnik, prožen in varčen motor, majhna poraba goriva, praktični dodatki

Ni nam všeč -

doplačila za varnostne sisteme, majhna nosilnost

Vozni programi.

Tehnični podatki 

Škoda superb combi 2,0 TDI DSG L&K

Motor in prenos moči:  dizelski, turbo, štirivaljni, prostornina: 1968  cm3, največja moč: 110  kW (150  KM) pri 3600 vrt./min, največji navor: 360 Nm pri 1600 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, avtomatizirani 7-stopenjski DSG menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 490,2  cm, širina: 184,9 cm, višina: 148,4  cm, medosna razdalja: 283,7  cm, masa praznega vozila: 1830  kg, dovoljena skupna masa: 2241 kg, prtljažnik: 690 - 1920  l, posoda za gorivo: 66 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 222  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 9,3  s, normna poraba goriva kombinirano: 5,3 l/100  km, izpust CO2: 137 g/km, poraba na testu: 5,3  l/100  km.
Cena: Porsche Slovenija: 46.277 EUR
Nova večnamenska stikala z vgrajenimi mini zasloni.

Kako do novega avtomobila?

NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti.


 

Ključne besede


Test avtadizelŠkodaškoda superb

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije