Novi Suzukijev swift je majhen avto z močnim značajem. Z odličnim štirikolesnim pogonom suvereno obvladuje ovinke in se ne boji zime. Je lahek, okreten in energetsko zelo učinkovit. Med majhnimi mestnimi avtomobili pravzaprav nima tekmeca, ki bi zmogel združiti toliko različnih talentov na vozniško tako igriv način.
Oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
Zmogljivost in poraba | 4/5 zvezdic |
Vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
Varnost in oprema | 5/5 zvezdic |
Vrednost glede na ceno | 4/5 zvezdic |
Tudi v četrti generaciji je swift obdržal prepoznaven oblikovni slog in velikostna razmerja. V primerjavi s predhodnikom je daljši le za centimeter, kar pomeni, da ga je z njegovimi 386 cm dolžine še vedno mogoče hitro in brez stresa “stisniti” tudi v najkrajše bočne parkirne vrzeli v centru mesta. Veliko bolj kot omenjeni centimeter je pomembno dejstvo, da so njegovo karoserijo okrepili, še izboljšali vzvojno čvrstost in to se najbolj očitno pozna med ovinki.
Dovolj prostora za štiri odrasle
Swift ne skriva podobnosti s predhodnikom, zato nima težav s prepoznavnostjo - njegova oblika še naprej služi uporabnosti. To pomeni, da je odlično pregleden, da je vanj mogoče enostavno vstopiti in da na 245 cm medosne razdalje ponuja za svoj razred precej prostorno kabino, v kateri se bodo zadaj brez težav peljali tudi do 180 cm visoki potniki. Pri družinski uporabnosti pohvalimo še lahko dostopna isofix sidrišča in dovolj široka vrata za dostop do zadnje klopi. Malce manj prostoren je prtljažnik z 265 litri, a je s svojo globino in širno vseeno uporaben; vanj boste brez težav postavili dva zaboja ozimnice.
Preskusni swift je obračal glave in delil mnenja zaradi svoje nenavadno drzne barve, ki je v katalogu označena kot hladno rumena kovinska barva. Vsake oči imajo seveda svoja merila lepote, a nam se swift še vedno zdi precej simpatičen avto.
Digitalizacija stare šole
V kabini se bodo hitro domače počutili predvsem vozniki v zrelih letih, ki jim vsesplošna digitalizacija voznikovega okolja z velikim zasloni na dotik ne ustreza. Swiftova armaturna plošča s klasičnimi preglednimi analognimi merilniki, arhaičnimi stebričastimi stikali za menjavo prikaza podatkov potovalnega računalnika in prevoženih kilometrov je opomnik, da je v svetu pretiranega podatkovnega bogastva, ki na cesti vozniku lahko jemlje osredotočenost in pozornost, manj še vedno lahko več. Swiftov voznikov delovni prostor z ravno prav velikim in tudi natančnim volanskim obročem in malce višjim, a dobrim sedežnim položajem dokazuje, da stara šola ergonomije z več analognimi stikali še vedno deluje enostavno in ergonomsko oziroma uporabniško učinkovito. Vozniški zanesenjaki bodo navdušeni tudi nad klasično mehansko ročno zavoro in japonsko natančno ročico ročnega 5-stopenjskega menjalnika. To seveda ne pomeni, da avto ni digitalno oziroma komunikacijsko sodoben, saj ima dva palca večji in hitreje odzivni 9-palčni zaslon na dotik in aplikacijo za pametni telefon, ki omogoča pregled stanja in lokacije avtomobila na daljavo ter tudi varnostna potisna sporočil, če se z avtom dogaja kaj nenavadnega. Žal pa pri Suzukiju digitalnih izbirnikov še vedno niso prevedli v slovenščino.
Iskriv motor in odličen štirikolesni pogon
Swift je vedno znal navdušiti z voznimi lastnostmi. Tudi novi swift navduši s svojimi dinamičnimi voznimi lastnostmi in predvsem iskrivim ter učinkovitim 1,2-litrskim trivaljnim bencinskim motorjem. Novi Suzukijev motor Z12E ima sicer en valj manj kot prej, je pa pridobil nekaj dodatnega navora (111,8 Nm) in posledično več prožnosti ter boljšo učinkovitost - toplotno in energetsko. Nov “motorček” nas je prijetno presenetil, predvsem z odzivom v nižjih vrtljajih. Lepo se odziva, še vedno se rad zavrti in je manj glasen od večine trivaljnikov. Opremljen je z blago hibridno tehnologijo, kjer z integriranim zaganjalnikom-generatorjem (ISG) in litij-ionskim akumulatorjem z rekuperacijo pri pojemkih oskrbuje vse sekundarne električne porabnike in motorju z 2,3 kW dodatne moči in 60 Nm navora pomaga pri speljevanju ali polnem pospeševanju. Na cesti te pomoči elektrike voznik ne občuti, lahko pa dogajanje spremlja na grafičnem prikazovalniku. Se pa vse skupaj pozna pri zelo zmerni porabi goriva: na testu smo s povprečno porabo 5,1 litra goriva na 100 kilometrov za vsega dva decilitra presegli tovarniško obljubljeno kombinirano porabo goriva. Varčnejši vozniki bodo s tem motorjem brez težav povprečno porabo obdržali tudi pod petimi litri goriva. Le pri vožnji po avtocesti, bi bilo predvsem zvočno udobje boljše, če bi menjalnik ponudil še 6. prestavo. Pri 130 km na uro se namreč motor vrti že s 3500 vrtljaji na minuto.
S širokimi koloteki se med ovinki odlično drži ceste, ob štirikolesnem pogonu pa je meja oprijema postavljena zelo visoko. Swift bi ob zelo uravnoteženem podvozju in z allgrip pogonom, v katerem hidravlična sklopka vklaplja pogon koles zadaj, brez težav na cesto prenesel tudi večjo moč oziroma navor.
Pri hitrih menjavah smeri je še bolj natančen kot je bil, se manj nagiba in s svojo neposrednostjo spominja na gokart. Prav pri dinamičnih voznih lastnostih se najbolj očitno pozna še ena prednost swiftove japonske filozofije, ki vožnjo ponuja kot doživetje: majhna masa avtomobila. Najbolje opremljen swift s štirikolesnim pogonom le za 70 kilogramov preseže mejo ene tone. Kako čudovito je peljati lahek in odziven avtomobilček, ki zmore vsak Nm navora brez izgube oprijema prenesti tudi na podlago z manj oprijema. Zaradi odličnega pogona je swift zmožen za seboj vleči še tono težak priklopnik.
Celovita varnostna oprema
Najbolje opremljen swift za manj kot 20 tisoč evrov vozniku ponuja tudi dokaj bogato aktivno varnostno pomoč z nadzorom prečnega prometa pri vzvratni vožnji in uglajen ter zanesljiv nadzor varnostne razdalje ter položaja na cesti. Swift z opremo elegance ima radarski tempomat, bere prometne znake, nadzira mrtve kote in ponuja živo sliko doganjana za zadnjim odbijačem ter s sistemom proti naletu zmore preprečiti tudi čelne trke v mestu, ko se čez križišče zavija v levo. Samodejno zna upravljati tudi z dolžino svetlobnega snopa LED žarometov.
Pod črto
Kljub temu, da je novi swift z najvišjo ravnjo opreme, učinkovitim motorjem in štirikolesnim pogonom za dva tisoč evrov dražji od predhodnika, še vedno ostaja eden najcenejših avtomobilov s 4x4 pogonom in predvsem eden najbolj široko uporabnih majhnih avtomobilov z nizkim lastniškim stroškovnikom ter igrivo učinkovitim značajem.
Všeč nam je +
iskriv in varčen motor, bogata serijska oprema, prostor v kabini, učinkovit štirikolesni pogon
Ni nam všeč -
osrednji zaslon brez slovenščine, 5-stopenjski ročni menjalnik, armaturna plošča iz trde plastike
Tehnični podatki
Suzuki swift 1,2 dualjet hibrid allgrip elegance
Motor in prenos moči: | bencinski, trivaljni, prostornina: 1197 cm3, največja moč: 60,9 kW (83 KM) pri 5.700 vrt./min, največji navor: 111,8 Nm pri 4500 vrt./min. Stalni štirikolesni pogon, ročni 5-stopenjski menjalnik. |
Mere in masa: | dolžina: 386 cm, širina: 173,5 cm, višina: 152 cm, medosna razdalja: 245 cm, masa praznega vozila: 1070 kg, dovoljena skupna masa: 1441 kg, prostornina prtljažnika 265 - 980 l, posoda za gorivo: 37 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 160 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 13,6 s, normna poraba goriva kombinirano: 4,9 l/100 km, izpust CO2: 116,9 g/km, poraba na testu: 5,1 l/100 km. |
Cena: | Suzuki Slovenija: 19.985 EUR |
Kako do novega avtomobila?
NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti. |