Za volanom: Novi suzuki swift

Za volanom

Ravno prav! Če bo ob napredku ohranil še dostopno ceno, bo vsekakor marsikomu ponudil ravno pravšnjo mero mobilnosti.


Na Japonskem, kjer slovijo po natančno izkoriščenem življenjskem prostoru, vsakodnevna osebna mobilnost še vedno temelji pretežno na majhnih, lahkih, okretnih in učinkovitih avtomobilim. Točno tak ostaja novi Suzikijev swift …

Pragmatični Suzuki postopoma do elektrifikacije modelov

Suzuki je v svetovnem merilu majhna in precej specifična znamka, ki med drugi slovi po pogonski pragmatičnosti, dobremu razmerju med tehnologijo in ceno ter seveda učinkovitem štirikolesnem pogonu. Lansko leto so v Evropi prodali 221 tisoč, v Sloveniji pa 1143 avtomobilov, med katerimi sta najbolj uspešna vitara in s-cross. Kljub temu, da pri nas še vedno pada prodaja majhnih mestnih avtomobilov, se po naših cestah vendarle vozi kar nekaj swiftov vseh generacij. 
Pri elektrifikaciji se je Suzuki zelo premišljeno in pragmatično lotil zniževanja izpustov CO2. Pri tem osnovo predstavljajo mlajši in predvsem lažji modeli, ki so na evropskem trgu že vsi opremljeni z blago hibridno tehnologijo, večji modeli pa so plod sodelovanja z Toyoto in vključujejo električno samooskrbne hibridne pogone in priključno-hibridne pogone tega največjega Japonskega izdelovalca. Do leta 2030 bo Suzuki v Evropi predstavil pet novih električnih modelov. Do konca desetletja naj bi tako delež njihovih električnih modelov v evropski ponudbi dosegel 80 odstotkov. Preostalih 20 odstotkov pa naj bi predstavljali bencinski hibridi, opremljeni z električno samooskrbnim pogonom.

 

Med majhnimi avtomobili swift ostaja eden najbolj suverenih avtomobilov za vse vremenske razmere in tudi za manjše terenske izzive, ko se je denimo treba pozimi odpraviti na Krvavec ali Pokljuko oziroma spustiti po strmem kolovozu do vrta na obrobju mesta. 

4. generacijo swifta so japonski inženirji predstavili kot avtomobil, ki ni bil razvit le za mestne gneče, ali za mobilnost od točke A do B. Z njim želijo voznika navdušiti in mu vožnjo ponuditi kot doživetje - tej filozofiji pravijo “Waku-waku.” Pri nas swift glede na kupce kljub temu nekoliko odstopa od te filozofije, saj ga kupujejo predvsem racionalni kupci, ki točno vedo, kaj hočejo, in za svoj denar želijo dobiti ravno prav vsega, kar od svojega osebnega avtomobila pričakujejo. Zato je povprečna starost slovenskega kupca swifta 50 let. Pri tem zagotovo pomembno vlogo pri odločitvi igra tudi nekoliko višji sedežni položaj, pa bolj analogna zasnova armaturne plošče in seveda možnost mehanskega štirikolesnega pogona. Swift na našem trgu še vedno ostaja eden najcenejših avtomobilov s štirikolesnim pogonom. Poleg tega ima Suzuki v Sloveniji sploh enega najvišjih deležev prodanih avtomobilov s štirikolesnim pogonom. Pri križancu s-crossu je delež prodaje štirikolesnega pogona pri nas celo več kot 90 odstotkov.

Pri Suzukiju so se pohvalili z izdatno izboljšano aerodinamiko, s katero naj bi izboljšali tudi zvočno udobje v kabini pri višjih hitrostih. To bomo lahko preverili, ko swift pride na test. 

Foto: Prepoznaven, a dovolj drugačen in originalen

Swift tudi v svoji 4. generaciji ostaja okreten mestni avtomobil, krajši od štirih metrov in lažji od ene tone. Ta Suzukijev recept odlično deluje že od leta 2004, saj so v štirih generacijah naredili več kot 9 milijonov swiftov, ki so jih prodali v 169 državah. Novi swift je v dolžino zrasel le za en cm in po novem meri 386 cm. Ob tem velja poudariti, da so kljub izboljšani in močnejši karoseriji poleg kompaktne dolžine pod nadzorom ohranili tudi maso, saj tudi swift s štirikolesnim pogonom tehta le 995 kilogramov. Prav njegova kompaktna lahkotnost je še vedno njegova ključna prednost. Suzukijevi italijanski oblikovalci so zelo vzneseno govorili o njegovi novi podobi, ki pa je, resnici na ljubo, le sodobno in prepoznavno nadaljevanje swiftove simpatičnosti. Avto je videti dovolj drugačen, a hkrati originalno prepoznaven - njegova oblika še naprej služi uporabnosti.

Pri prostornini prtljažnika ob teh dimenzijah ne gre pričakovati čudežev. Je pa prostor za prtljago enostavno dostopen in presenetljivo globok, kar pomeni tudi visoko postavljen nakladni rob. S polaganjem naslonjal sedežev prostornina prtljažnika naraste na največ 980 litrov.

Za štiri odrasle? 

Glede prostora velja poudariti, da medosna razdalja z 245 centimetri ponuja presenetljivo udoben dostop in sedenje tudi na zadnjih sedežih. Swift ima premišljena karoserijska razmerja, saj je na celotni dolžini le 141 cm namenjenih pogonu in prtljažniku, vse ostalo pa potniški kabini. Kabina je pregledna, sedežni položaj je malce višji, predvsem pa se brez posebnega napora v njem še vedno lahko peljejo štirje odrasli. Za tako kompakten avto je tudi nosilnost povsem spodobna - 446 kg. Pa različica s 4x4 pogonom je za 2,5 cm dlje oddaljena od tal, kar še nekoliko olajša sedanje v avto. Osnovna prostornina swiftovega prtljažnika znaša 265 litrov, kar glede na velikost avtomobila sploh ni tako malo, pravzaprav je to le 19 litrov manj kot v novem Toyotinem priusu PHEV, ki je skoraj tri četrt metra daljši avto. 
Armaturna plošča kljub analognim merilnikom deluje sodobno, je pa izdelana iz precej trde in na otip robustne plastike. So pa izboljšali ergonomijo in ohranili mehansko ročno zavoro ter celo značilni arhaični stebričasti stikali za enostavno ponastvitev dnevne kilometrine in nastavitve stopnje osvetlitve merilnikov. Swift je kljub digitalnemu napredku, ki po novem vključuje dva palca večji in hitreje odzivni 9-palčni zaslon na dotik in aplikacijo za pametni telefon, ki omogoča pregled stanja in lokacije avtomobila na daljavo ter varnostna potisna sporočila, še vedno obdržal vsa ključna analogna mehanska stikala. Tudi zaradi tega bo zagotovo ostal ljubljenec starejših voznikov. V njem se vsak hitro znajde oziroma počuti domače. To je še ena njegovih “ravno prav” lastnosti - je ravno prav analogno digitalen. Tudi zaradi teh naštetih lastnosti je jasno, zakaj je pri nas povprečni kupec swifta star 50 let.

Palec dvignemo za precej športen volan, ki lepo sede v roke in popestri notranji izgled, ter čisto pravo mehansko ročno zavoro, ki ob enostavnosti uporabe v pravih rokah še skrajša obračalni krog in poveča okretnost majhnega ter lahkega swifta. Dobra stara “ročna” je uporaben pripomoček stare vozniške šole.

Nov bencinski 1,2-litrski trivaljnik 

Ena ključnih novosti nove generacije se nahaja pod motornim pokrovom. Swifta poganja na novo razvit Suzukijev 1,2-litrski blago elektrificiran bencinski trivaljnik Z12E. Z njim ima swift sicer en valj manj kot prej, je pa pridobil nekaj dodatnega navora (111,8 Nm) in posledično več prožnosti ter boljšo učinkovitost - toplotno in energetsko. Nov “motorček” nas je prijetno presenetil, predvsem z odzivom v nižjih vrtljajih. Lepo se odzove, še vedno se rad zavrti in je manj glasen od večine trivaljnikov. Ob hladnem zagonu je sicer malce nemiren, a se hitro vnese; swift je z njim ravno prav živahen in varčen. Med vinogradi oziroma na podeželskih cestah okoli francoskega Bordeauxa smo uživali v iskrivih voznih lastnostih motorja in okretnosti swifta, ob tem pa poraba ni presegla 5,5 litra na 100 kilometrov. Ob umirjeni vožnji pa se je hitro spustila na vsega 4,8 litra na 100 kilometrov. Glede na prožnost motorja je swift bolj odziven tudi z brezstopenjskim samodejnim CVT menjalnikom. Pri ročnem so prestavna razmerja sicer precej dobro izračunana, a smo na dolgih ravninah vseeno pogrešali 6. prestavo. Ročni menjalnik je sicer dovolj natančen, a v mestnih gnečah CVT menjalnik vseeno ponuja več udobja, ni pa na voljo s štirikolesnim pogonom allgrip, ki je namenjen le različicam z ročnim menjalnikom. 

Pri pogonu velja omeniti še izboljšan blagi 12-voltni hibridni sistem MHEV, v katerem kombinirana električna naprava (zaghanjač - generator) motorju pomaga z največ 2,3 kW dodatne moči in 60 Nm navora. Elektrika sicer nikoli neposredno ne poganja koles.

Swift se med ovinki le malo nagiba, kar še okrepi občutek izboljšanih voznih lastnostih. Piko na i dobri legi na cesti doda povsem samodejno delujoč in zelo učinkovit štirikolesni pogon, s katerim lahek swift zmore vsak Nm navora praktično brez izgube oprijema prenesti tudi na podlago z manj oprijema. Zanj noben makdam ni preveč razrit in nobena zima preveč snežena. Swift je še vedno tudi avto dinamičnih voznikov, ki pa jim pomaga dopolnjena oprema aktivnih varnostnih sistemov z bolj natančnim in uglajenim posredovanjem. Novi swift z njimi nadzira tudi prečni promet pri vzvratni vožnji in natančneje vzdržuje varnostno razdaljo ter položaj na cesti.  

Bolj dinamični vozniki bodo z ročnim menjalnikom še bolj uživali v dobro uravnoteženem podvozju, ki poskrbi za zelo dobro lego na cesti in presneti z relativno čvrstim, skoraj športnim blaženjem.

Pod črto …

Novi suzuki swift ostaja zvest svojemu pragmatičnemu pristopu po načelu “ravno prav”. Z novim motorjem, preverjenim štirikolesnim pogonom in dopolnjeno varnostno opremo je eden najbolj vsestransko uporabnih majhnih avtomobilov. Če bo ob napredku ohranil še dostopno ceno, bo vsekakor marsikomu ponudil ravno pravšnjo mero mobilnosti. V Slovenijo se pripelje meseca maja. 

Novi suzuki swift

- 386 cm dolg in manj kot tono težak avto
- na novo oblikovana in čvrstejša karoserija
- nov 1,2-litrski bencinski trivaljnik z blago hibridno tehnologijo
- največja moč in navor: 60,9 kW in 111,8 NM
- majhna poraba goriva
- ročni 5-stopenjski in samodejni CVT menjalnik
- učinkovit štirikolesni pogon allgrip
- zelo dobre vozne lastnosti
- izboljšani in dopolnjeni varnostni sistemi
- v Slovenijo se pripelje maja
- cena še ni znana 

Vaše mnenje ...

Vaše mnenje nam je pomembno.

Če bi se odločili za nakup enega od Suzukijevih avtomobilov bi izbrali?

 

Ključne besede


Za volanomSuzukiSuzuki swiftza volanom

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije