Suzukijevi simpatični vitari se počasi začenjajo poznati leta, a pod pokrovom motornega prostora je bolj mladostna od večine tekmecev; dobila je namreč nov blagi hibridni pogonski sistem.
oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 4/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 4/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 4/5 zvezdic |
Nazadovanje v moči se ji ne pozna
Ta temelji na uveljavljenem 1,4-litrskem bencinskem turbo štirivaljniku, ki ga poznamo že od prej; s hibridnim dodatkom je motor sicer izgubil 10 konjskih moči, a ob pomoči elektrike pridobil 15 Nm navora. Suzukijev 48-voltni blagi hibridni sistem sestavljajo že omenjeni bencinski motor, električni motor, ki deluje tudi kot zaganjalnik in generator, ter majhen litij-ionski akumulator, ki je nameščen pod sovoznikovim sedežem. Poleg rekuperacije in zagona motorja električni motor z močjo in navorom pomaga bencinskemu pri pospeševanju in celo neposredno poganja kolesi pri (zelo) počasnem križarjenju.
Suzukijev hibridni preboj pravzaprav nima slabe lastnosti oziroma pomanjkljivosti. Na testu smo dosegli povprečno porabo 6,4 l/100 km, kar je skoraj liter manj od vitare z “običajnim” turbo motorjem, ki smo jo preskusili lansko leto. Kljub dodatnim 50 kg mase vitara ostaja okreten in v vožnji zelo lahkoten avto, kar prija tudi terenskim voznim lastnostim, ki jih omogoča zmogljiv štirikolesni pogon z možnostjo zaklepa sredinskega diferenciala.
Pod črto ...
Na koncu še najboljše: pogled v cenik odkrije, da je hibridna vitara s štirikolesnim pogonom in paketom opreme elegance le za 170 evrov dražja od enako opremljene vitare z “običajnim” 1,4-litrskim motorjem, kakršne imajo trgovci še na zalogi. Kot edino pomanjkljivost hibridne vitare izpostavljamo dejstvo, da je še nekaj časa ne bo mogoče dobiti s samodejnim menjalnikom.
Všeč nam je +
uporabnost in prostornost, odziven in prožen motor, poraba goriva, štirikolesni pogon
Ni nam všeč -
počasen multimedijski sistem, kakovost vgrajenih materialov, ni na voljo samodejnega menjalnika
Tehnični podatki
Motor in prenos moči: | bencinski, štirivaljni, turbo, prostornina 1373 cm3, največja moč: 95,8 kW (130 KM) pri 5500 vrt./min, največji navor: 235 Nm pri 2000 vrt./min. Samodejni štirikolesni pogon, 6-stopenjski ročni menjalnik. |
Mere in masa: | dolžina: 417,5 cm, širina: 177,5 cm, višina: 161 cm, medosna razdalja: 250 cm, masa praznega vozila: 1320 kg, dovoljena skupna masa: 1770 kg, prtljažnik: 375 - 1120 l, posoda za gorivo: 47 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 190 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 10,2 s, normna poraba goriva kombinirano: 6,2 l/100 km, izpust CO2: 141 g/km, poraba na testu: 6,4 l/100 km. |
Cena: | Suzuki Slovenija: 22.120 EUR |