Kratek test: Suzuki vitara 1.4 boosterjet allgrip hybrid elegance

Test

Hibridno prehitevanje - kljub letom, tekmece prehiteva v pogonski tehniki


Suzukijevi simpatični vitari se počasi začenjajo poznati leta, a pod pokrovom motornega prostora je bolj mladostna od večine tekmecev; dobila je namreč nov blagi hibridni pogonski sistem.

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 4/5 zvezdic 
Leta se počasi vitari poznajo, a pogonsko ostaja sveža in mladostnejša od svojih tekmecev.

Nazadovanje v moči se ji ne pozna

Ta temelji na uveljavljenem 1,4-litrskem bencinskem turbo štirivaljniku, ki ga poznamo že od prej; s hibridnim dodatkom je motor sicer izgubil 10 konjskih moči, a ob pomoči elektrike pridobil 15 Nm navora. Suzukijev 48-voltni blagi hibridni sistem sestavljajo že omenjeni bencinski motor, električni motor, ki deluje tudi kot zaganjalnik in generator, ter majhen litij-ionski akumulator, ki je nameščen pod sovoznikovim sedežem. Poleg rekuperacije in zagona motorja električni motor z močjo in navorom pomaga bencinskemu pri pospeševanju in celo neposredno poganja kolesi pri (zelo) počasnem križarjenju.

Suzukijev hibridni preboj pravzaprav nima slabe lastnosti oziroma pomanjkljivosti. Na testu smo dosegli povprečno porabo 6,4 l/100 km, kar je skoraj liter manj od vitare z “običajnim” turbo motorjem, ki smo jo preskusili lansko leto. Kljub dodatnim 50 kg mase vitara ostaja okreten in v vožnji zelo lahkoten avto, kar prija tudi terenskim voznim lastnostim, ki jih omogoča zmogljiv štirikolesni pogon z možnostjo zaklepa sredinskega diferenciala.

Kljub dodatnim 50 kg mase vitara ostaja okreten in v vožnji zelo lahkoten avto, kar prija tudi terenskim voznim lastnostim, ki jih omogoča zmogljiv štirikolesni pogon z možnostjo zaklepa sredinskega diferenciala.

Pod črto ...

Na koncu še najboljše: pogled v cenik odkrije, da je hibridna vitara s štirikolesnim pogonom in paketom opreme elegance le za 170 evrov dražja od enako opremljene vitare z “običajnim” 1,4-litrskim motorjem, kakršne imajo trgovci še na zalogi. Kot edino pomanjkljivost hibridne vitare izpostavljamo dejstvo, da je še nekaj časa ne bo mogoče dobiti s samodejnim menjalnikom. 

 Všeč nam je +

uporabnost in prostornost, odziven in prožen motor, poraba goriva, štirikolesni pogon

 Ni nam všeč -

počasen multimedijski sistem, kakovost vgrajenih materialov, ni na voljo samodejnega menjalnika

Voznikovo okolje je poznano, leta pa se dobro poznajo v multimedijski tehniki vitare, ta je počasna in izgleda "zastarelo".

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: bencinski, štirivaljni, turbo, prostornina 1373 cm3, največja moč: 95,8  kW (130 KM) pri 5500 vrt./min, največji navor: 235 Nm pri 2000 vrt./min. Samodejni štirikolesni pogon, 6-stopenjski ročni menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 417,5  cm, širina: 177,5  cm, višina: 161  cm, medosna razdalja: 250  cm, masa praznega vozila: 1320  kg, dovoljena skupna masa: 1770  kg, prtljažnik: 375 - 1120 l, posoda za gorivo: 47 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 190  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 10,2 s, normna poraba goriva kombinirano: 6,2 l/100 km, izpust CO2: 141  g/km, poraba na testu: 6,4  l/100 km.
Cena:  Suzuki Slovenija: 22.120 EUR

 

 

Ključne besede


TestTest avtaSuzukisuzuki vitara