Suzuki S-cross tudi v novi, tretji generaciji ostaja dostopen in uporaben družinski avto, ki se ne boji zasneženih klancev, pa tudi ne razritih in blatnih kolovozov. Po videzu je bolj možat in po tehniki pametnejši od predhodnika.
oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 4/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 4/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 4/5 zvezdic |
Pri Suzukiju so se pametno lotili nove generacije svojega zelo uspešnega družinskega križanca SX4 S-cross. Na njem so spremenili le tiste elemente, ki jih jih je bilo treba posodobiti, da gre avto v korak s časom s tehnologijo in modo oziroma trendi. V 3. generaciji so odličnemu štirikolesnemu pogonu dodali robustnejši, bolj cestno-terenski videz in vse skupaj okrepili z izdatnejšo varnostno pomočjo vozniku. Kljub temu, da Japonci trdijo, da gre za novo generacijo avtomobila in čeprav je avto na pogled videti precej drugačen, njegove mere, kilogrami in litri razkrivajo, da je karoserijska osnova ostala nespremenjena. S tem seveda ni nič narobe. Poleg tega so po načelu nadgradnje dobre osnove obdržali še razmeroma dostopno ceno oziroma ohranili najpomembnejšo prednost tega modela - veliko avtomobila za zahtevani denar. Novi S-cross je torej predvsem oblikovno in digitalno temeljito posodobljeno nadaljevanje uspešnice, ki se na slovenskih cestah lahko pohvali kot Suzukijev model z največjim deležem štirikolesnega pogona.
Najbolj terenski med “asfaltnimi” tekmeci
Preverjeni štirikolesni pogon ima štiri načine delovanja: samodejnega, športnega, snežnega in zaklenjenega, v katerem sredinska zapora poskrbi, da oba kolesna para dobita navor v razmerju 50:50. Zaklep deluje do hitrosti 60 km/h, potem se samodejno izklopi. Od pogona smo na zasneženih, poledenelih in strmih ter od tovornjakov razritih gozdnih cestah zahtevali veliko in tudi veliko dobili. Deluje zelo zanesljivo in odzivno, hkrati pa je za voznika povsem enostaven za uporabo, saj je treba le na vrtljivem stikalu izbrati način delovanja. Ob plezalskih sposobnostih in okretnosti bi v S-crossovih kolesnicah zardel tudi kakšen veliko bolj klen terenec. Še vedno pa se je treba zavedati, da kljub odličnemu pogonu to ni pravi terenec: onstran asfalta največjo omejitev predstavlja (pre)majhna oddaljenost od tal, ki znaša samo 18 centimetrov. Ob resnejših plezalnih podvigih v strmini bi zelo trpela sklopka, saj brez reduktorja ni mogoče na kolesa spraviti dovolj navora pri nizkih hitrostih. Škoda je tudi, da S-cross ni dobil sistema za pomoč pri spustu po strmini, ki ga premoreta vitara in ignis. Glede na značaj oziroma vozne zmogljivosti na slabših podlagah smo bili razočarani, da v prtljažniku ni prave rezervne pnevmatike, palec pa dvignemo za klasično mehansko ročno zavoro in možnost polnega izklopa sistema ESC.
Robusten videz brez dolžinskih in prostorskih prirastov
Zaradi zmogljivega pogona je kar prav, da so oblikovalci novemu S-crossu z videzom poudarili njegove vozne zmogljivosti. Avto izstopa š širokim prednjim delom, veliko motorno masko in izrazitejšima LED žarometoma. Izstopa tudi z visokimi boki in oblikovno razširjenim ter strmeje prisekanim zadkom z novimi lučmi, ki malce spominjajo na Peugeotov stil krempljev, le da so S-crossovi malce pristriženi.
V kabini glede prostora ni omembe vrednih sprememb. Ob nespremenjeni dolžini (4,3 m) in medosni razdalji (2,6 m) ponuja dovolj prostora tudi na zadnji klopi. Tudi 430-litrski prtljažnik z dvojnim dnom je povsem dovolj velik za družinsko logistiko, čeprav najbolj prostorni tekmeci ponujajo tudi nekaj-deset litrov več. Pohvalimo preglednost in višji sedežni položaj, ki omogoča udobno vstopanje v avto in izstopanje iz njega. Pripombo si zaslužijo sedeži za nekoliko (pre)kratko dolžino sedalnega dela. Precej po azijskih merah je odmerjen višinski pomik voznikovega sedeža, kar pomeni nekaj težav za več kot 180 cm velike voznike.
Digitalno-analogna armaturna plošča
Mešane občutke pušča osvežena armaturna plošča, na vrhu katere je po novem prostostoječ 9-palčni zaslon visoke ločljivosti, ki je tudi hitreje odziven. Pohvalo si zasluži dobro prilagodljiv prikaz nove 360-stopinjske kamere in brezžična povezava za uporabo komunikacijskega vmesnika CarPlay, grajo pa dejstvo, da na digitalnem zaslonu pri nastavitvah še vedno ni mogoče nastaviti slovenskega jezika.
To velja tako za pregledne merilnike kot tudi za priročna stikala za upravljanje klimatske naprave, ogrevanje stekel in sedežev, vklop luči za meglo in tudi bližnjic za vklop pomoči aktivnih varnostnih sistemov. V novi generaciji S-cross vozniku še izdatneje pomaga voziti varno, saj je dobil zelo celovit paket dobro delujočih varnostnih sistemov. V opremi elegance so vozniški pripomočki v celoti na voljo brez doplačil - med njimi je tudi sistem za nadzor prečnega prometa pri vzvratni vožnji.
Vozne lastnosti prilagojene množici okusov
Vozne lastnosti so inženirji prilagodili najširšemu krogu vozniških želja in okusov. V nobenem elementu po običajnih cestah S-cross ne izstopa v eno ali drugo smer: v ovinek se še vedno nagne malce več, kot bi pričakovali, a kombinacija dobro uravnoteženega podvozja in štirikolesnega pogona deluje zelo dobro. Avto vseskozi suvereno ohranja smer in ponuja dovolj natančnosti ter iskrivosti, da tudi bolj dinamični vozniki ne bodo razočarani. Na makadamu se malce mehkeje nastavljeno vzmetenje izkaže z dobrim blaženjem, ki zagotavlja presenetljivo udobno vožnjo.
Iskrivemu motorju pomaga elektrika
Za pogon še vedno skrbi preskušeni 1,4-litrski turbo bencinski motor, ki je iskriv, odziven in precej varčen. Z blago hibridno tehnologijo so mu v sodobnem svetu strogega preštevanja gramov v izpustih podaljšali življenjsko dobo. S kombinirano električno napravo - integriranim zaganjalnikom, ki je hkrati tudi generator - in dodatnim 48-voltnim litij-ionskim akumulatorjem je motor dobil pomoč dodatnih 15 Nm navora, ki je na voljo v nižjih vrtljajih pred vklopom turbine. Ta naprava z rekuperacijo zagotavlja tudi elektriko za sekundarne porabnike. Pomoči elektrike voznik ne občuti ne na cesti in tudi v denarnici ne. Zniževanje izpustov je namreč bencinskemu izvirniku vzelo 10 “konjev” moči in dodalo blagi električni sunek navora, ki pa se ne pozna v vožnji. Poraba goriva glede na zmogljivosti in stalni štirikolesni pogon ostaja zelo zmerna: 6,5 litra na 100 kilometrov smo v povprečju porabili na testu. Smo pa pri japonskih izdelovalcih vajeni svilnato uglajenih in natančnih pomikov ročice pri ročnem menjalniku. No, v S-crossu je menjalnik za odtenek bolj robusten …
Pod črto
Suzuki S-cross s preskušenim štirikolesnim pogonom je kot tabornik, ki se odlično znajde v vseh razmerah. Je avto za ljudi, ki cenijo svobodo mobilnosti ter iščejo zanesljiv in uporaben avto za zmeren denar.
Všeč nam je +
prožen motor, majhna poraba goriva, učinkovit štirikolesni pogon, varnostna oprema, razmerje med ceno in opremo
Ni nam vešč -
kratka sedala sedežev, brez slovenskih menijev
Tehnični podatki
Motor in prenos moči: | bencinski, štirivaljni, turbo, prostornina 1373 cm3, največja moč: 95 kW (130 KM) pri 5500 vrt./min, največji navor: 235 Nm pri 2000 vrt./min., blagi hibridni sistem: integriran zaganjalnik s funkcijo elektromotorja (10 kW), 48V litij-ionski akumulator in 48-12V DC/DC pretvornik, stalni štirikolesni pogon, 6-stopenjski ročni menjalnik. |
Mere in masa: | dolžina: 430 cm, širina: 178,5 cm, višina: 158,5 cm, medosna razdalja: 260 cm, masa praznega vozila: 1360 kg, dovoljena skupna masa: 1755 kg, prtljažnik: 430 - 1230 l, posoda za gorivo: 47 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 195 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 10,2 s, normna poraba goriva kombinirano: 5,8 l/100 km, izpust CO2: 133 g/km, poraba na testu: 6,5 l/100 km. |
Cena: | Suzuki Slovenija: 26.053 EUR |