Kratek test: Suzuki swift 1.2 dualjet hibrid allgrip elegance

Test

Bližnjice - “čistejši” swift postal nekoliko bolj lenoben


Majhen suzuki swift z enostavnim, a učinkovitim štirikolesnim pogonom v osebno mobilnost vnese dodatno funkcionalnost: je eden redkih avtomobilov tega razreda s štirikolesnim pogonom.

oblika in prostornost 3/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 3/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

1,2-litrski bencinski štirivaljnik ima 5 kW manj moči kot pred nedavno tehnično prenovo. Inženirji so z novo programsko opremo - ta za je za 1600 vrtljajev znižala mejo, pri kateri je dosežen največji navor - ohranili prožnost oziroma odzivnost, a posodobitev je vlogo odigrala le na papirju oziroma pri gramih CO2 v homologacijskem kartončku. Swiftova elektrifikacija z 48-voltno napeljavo, dodatnim litij-ionskim akumulatorjem (10 Ah) in kompaktno električno napravo (zaganjalnik-generator) motorju sicer pomaga z dodatnimi 3 kW in 50 Nm navora, med vožnjo pa se opazi, da je “čistejši” swift postal nekoliko bolj lenoben. Bistvenega napredka v učinkovitosti te bližnjice ne pokaže niti povprečna testna poraba goriva. Če swiftovih 5,7 litra na 100 km primerjamo z več kot liter manjšo porabo precej bolj odzivnega hibridnega Toyotinega yarisa, je hitro jasno, zakaj nas bližnjica ne prepriča.

Allgrip štirikolesni pogon avtu prinese tudi dodatna dva centimetra oddaljenosti od tal, kar malce poveča udobje sedanja za volan. Swift seveda ni terenec, a prikoplje se precej daleč in je idealna izbira za vse, ki iz mesta v vsakem vremenu radi pobegnejo višje ali dlje v naravo ali pa živijo na podeželju in potrebujejo avto s štirikolesnim pogonom. 

Noben klanec mu ni prestrm

Swift z odličnimi voznimi lastnosti, predvsem po zaslugi štirikolesnega pogona, za seboj pušča večino tekmecev. Med ovinki blesti in noben makadamski ali zasneženi klanec mu ni prestrm. Le na avtocesti se ne znajde najbolje, saj ima le 5 prestav s (pre)kratko izračunanimi razmerji, zato je pri višjih hitrostih preglasen.

Pod črto ...

Še vedno menimo, da je swift zaradi svoje simpatične podobe, praktičnosti, prostorne in pregledne kabine, izdatne opreme s širokim naborom dobro delujočih vozniških pripomočkov in štirikolesnega pogona prijeten avto, ki za ceno 17 tisočakov ponuja več od velike večine tekmecev. 

Všeč nam je +

vozne lastnosti, prostorna in pregledna kabina, učinkovit štirikolesni pogon, celovita varnostna oprema, všečna podoba

Ni nam všeč -

trda plastika, odzivnost motorja, hrup pri višjih hitrostih

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: bencinski, štirivaljni, prostornina: 1197 cm3, največja moč: 61 kW (83 KM) pri 6000 vrt./min, največji navor: 107 Nm pri 2800 vrt./min. Stalni štirikolesni pogon, ročni 5-stopenjski menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 384,5 cm, širina: 173,5 cm, višina: 152 cm, medosna razdalja: 245 cm, masa praznega vozila: 1050 kg, dovoljena skupna masa: 1420 kg, prostornina prtljažnika 265 - 947 l, posoda za gorivo: 37 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 170  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 13,8  s, normna poraba goriva kombinirano: 5,5 l/100 km, izpust CO2: 125 g/km, poraba na testu: 5,7  l/100 km.
Cena:  Suzuki Slovenija: 17.320  EUR
Štirikolesnemu pogonu je prilagojen tudi 5-stopenjski ročni menjalnik s kratkimi prestavnimi razmerji. Swift se veliko bolje počuti na ozkih zavitih cestah in v mestu kot na avtocesti. Na dolgih poteh mu manjka šesta prestava, saj se motor pri največji dovoljeni avtocestni hitrosti vrti že s skoraj 3700 vrtljaji. Hrup hitro postane vse bolj in bolj moteč.

 

Ključne besede


testTest avtaSuzukištirikolesni pogonSuzuki swift