Ne, audi SQ7 ni električni avto, ima pa njegov dizelski osemvaljnik ob dveh turbinskih polnilnikih na izpušne pline tudi električni turbinski polnilnik – in zaradi tega izjemne zmogljivosti. SQ7 je v razredu velikih cestnih terencev tehnično letvico postavil zelo visoko …
Zmogljivostnih dvobojev smo se v politično korektnih ekoloških časih že odvadili, a Audi je z SQ7 vrgel rokavico v obraz svojim tekmecem. Audijev največji cestni terenec je dobil dizelski osemvaljni motor (s prostornino 4 litrov), ki s kombinacijo dveh turbinskih polnilnikov in dodatnega električnega kompresorja odpravlja značilno turbo luknjo, omogoča odzivnost športnih bencinskih motorjev in z navorom kar 900 Nm poskrbi za izjemne zmogljivosti.
Dodaten polnilnik poganja električni tok in zato njegovo delovanje ni odvisno od tlaka v izpušnem sistemu. V zgolj 250 milisekundah se polnilnik zavrti s polno hitrostjo, kar pomeni, da je visok polnilni tlak na voljo takoj po dodajanju plina, ne glede na motorne vrtljaje. S tem je vozniku takoj na voljo tudi izjemen motorni navor; krivulja navora se povzpne do 900 Nm že pri 1000 motornih vrtljajih na minuto, kar seveda pomeni izjemno prožnost pri dodajanju plina v katerikoli prestavi 8-stopenjskega samodejnega menjalnika. Oba klasična turbinska polnilnika svoje delo zaporedno opravita v višjih motornih vrtljajih in poskrbita za končno moč 320 kW (435 KM).
Za vgradnjo dodatnega električnega polnilnika so morali pri Audiju v Q7 vgraditi dodaten električni sistem z napetostjo 48 voltov in z dodatnim litij-ionskim akumulatorjem, saj klasična 12-voltna napeljava ne bi zdržala dodatnih obremenitev – večja napetost omogoča manj tokovnih obremenitev in s tem tudi manj izgub v električnem sistemu. Rezultat so izjemnne zmogljivosti: SQ7 do 100 km/h pospeši v le 4,8 sekunde, največja hitrost je omejena na 250 km/h. Ob tem pri Audiju zatrjujejo, da avto porabi le 7,2 litra plinskega olja na 100 km ( v kombiniranem načinu). Občutki izza volana pritrjujejo tehničnim podatkom; SQ7 je izjemno hiter avto, ki pa kljub odličnim zavoram, elektromehaničnemu prilagodljivemu stabilizatorju, aktivnemu vektorskemu diferencialu med zadnjima kolesoma, aktivnemu blaženju in štirikolesnemu volanu zahteva trezno glavo in zavedanje, da avto tehta 2,3 tone.
Z izjemno bogato opremo, ki obsega kar 24 varnostnih in voznih pripomočkov, SQ7 piha na dušo najbolj zahtevnim – in tudi najbolj premožnim – kupcem. V Nemčiji je treba za SQ7 odšteti skoraj 90.000 evrov, pri nas pa bo cena zaradi davka na motorna vozila zelo blizu 120.000 evrom. Če vas zanima – avto bo k nam zapeljal jeseni.
Audi SQ7 |
ob dveh turbinskih polnilnikih še električni kompresor |
320 kW in kar 900 Nm navora |
izjemne zmogljivosti in športni zvok |
pri nas jeseni |