Za volanom: opel astra sports tourer

Za volanom

Opel je z novo astro očitno zadel v polno – o tem pričata tudi naslova avto leta v Evropi in Sloveniji. Ob petvratni različici bo aprila na slovenski trg zapeljala tudi karavanska različica z oznako sports tourer.


(Do)polnitev!

Karavanske različice imajo pri Oplovih avtih nižjega srednjega razreda (nekdaj kadett, sedaj astra) dolgo in uspešno tradicijo, saj je bilo med 24 milijoni prodanih avtov kar 5,4 milijona karavanov. Tudi slovenski kupci astre radi posegajo po karavanu: lani je bila skoraj vsaka druga prodana astra (48 odstotkov) karavan.

Nova astra sports tourer je tehnično enaka kot petvratna različica in je po njej povzela tudi vse dobre lastnosti, še zlasti manjšo maso in lahkotnost v vožnji. Seveda pa ima avto daljši zadnji del, tako da karavanska astra meri v dolžino kar 470,2 cm. To pomeni, da je enako dolga kot prejšnja generacija astre sports tourer, medtem ko je nova petvratna astra 5 cm krajša kot njena predhodnica, to pa je omogočilo tudi drugačno konfiguracijo avtomobila: na zadnji klopi je nekaj več prostora tako po višini kot za kolena potnikov, prtljažni prostor pa je za 80 litrov večji kot pri predhodnici in meri v običajni postavitvi 540 litrov, ob prevrnjeni zadnji klopi pa 1630 litrov. Tako ima astra sports tourer celo večji prtljažnik kot za razred večja karavanska opel insignia. Je pa hkrati tudi res, da je astra sports tourer med najdaljšimi karavani v nižjem srednjem razredu in je precej daljša kot tekmeci: karavanski VW golf, ford focus, peugeot 308, novi renault megane…

Prtljažni prostor v novi astri sports tourer je enostavno dostopen, saj se vrata prtljažnika odpirajo visoko. Na voljo je deljena zadnja klop v razmerju 40 : 20 : 40, kar omogoča prevoz dolgih predmetov in štirih potnikov, preklop naslona zadnje klopi pa je enostaven s potegom ročic na bokih prtljažnika. Odpiranje in zapiranje prtljažnih vrat je imetniku avtomobilskega ključa omogočeno tudi samodejno zgolj z zamahom noge pod zadnjim desnim delom avta, kar je uporabno, ko se avtu približamo z obilo prtljage v obeh rokah.

Manj priročno je upravljanje s prekrivnim rolojem, ki je povsem klasične zasnove – nekateri tekmeci imajo bolj dodelane roloje. Za pritrditev prtljage v prtljažniku je na voljo flex sistem z raznimi mrežami in palicami, seveda pa je na voljo tudi pregradna mreža, ki jo lahko namestimo za zadnjo klopjo ali za prednjima sedežema.

A astra sports tourer ni samo uporabna, temveč je njena podoba zelo všečna. Namesto “plavajoče” strehe v zadnjem delu je sport tourer dobil kromirano obrobo, ki sega tudi v zadnji (D) stebriček. Na vrhu zadnjih vrat je nameščen spojler, podolgovate zadnje luči so deljene med zadnja blatnika in prtljažna vrata. Avto ima količnik zračnega upora 0,272, kar se pozna tudi med vožnjo, saj je tudi pri večjih hitrostih vožnja zelo tiha. Tudi astra sports tourer se odlikuje z zelo zanesljivo lego na cesti, natančno vodljivostjo, lahkotnostjo v vožnji.

Vsi asistenčni sistemi in oprema, ki je na voljo v petvratni astri, je na voljo tudi v sports tourerju. Pohvalo si zaslužita prednja ergonomsko oblikovana, zelo velika in dobro nastavljiva prednja sedeža, ki lahko ponujata tudi gretje, ventilacijo in voznikov sedež tudi masiranje. Nočno vožnjo olajšajo LED matrični žarometi s samodejno osvetlitvijo. Še letos bo tudi pri nas na voljo povezava s klicnim centrom z oznako OnStar, ki vsebuje tudi funkcijo samodejnega klica na pomoč ob prometni nesreči (eCall). Tudi ponudba motorjev je enaka kot v petvratni astri, kar pomeni bencinske in dizelske motorje od litra do 1,6 litra prostornine z močmi od 70 do 147 kW (95 do 200 konjskih moči). Najmanjši je trivaljni litrski bencinski motor s 77 kW, tiste, ki prisegajo na dizelske motorje, pa bo nedvomno prepričal 1,6-litrski motor z dvema turbinskima polnilnikoma s 118 kW, odlično prožnostjo že pri zelo nizkih vrtljajih in gospodarno rabo goriva: normna poraba je 4,1 l/100 km – na voljo je zgolj s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom.

Astra sports tourer bo 750 evro dražja kot petvratna različica. Za najcenejšo z 1,4-litrskim bencinskim motorjem s 74 kW in osnovno opremo selection bo tako treba odšteti 15.740 evrov, cene pa segajo do 22.450 evrov, kolikor stane različica z 1,6-litrskim dizelskim motorjem s 118 kW in opremo innovation.

Opel astra sports tourer
karavanska različica astre
dolga kar 470 cm
prtljažnik od 540 do 1630 litrov
750 evrov dražja kot petvratna različica

Ključne besede


Za volanomOpelOpel astra ST