Test: Opel astra sports tourer hybrid ultimate

Test

HibridnoST + 25 kW


Opel astra - tudi v karavanski različici sports tourer - je na voljo s kar nekaj različnimi pogonskimi agregati, med katerimi je tudi blago hibridna različica. Kako se razlikuje od približno enako zmogljive - tudi karavanske - različice z zgolj bencinskim motorjem in 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom, ki smo jo preskusili pred nekaj meseci?

oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

A še preden se posvetimo pogonskemu sklopu, nekaj osnovnih podatkov, ki smo jih navedli že pri preskusu astre sports tourer z 1,2-litrskim bencinskim motorjem. Astra sports tourer je z dolžino 464,2 cm za 26,8 cm daljša kot astrina pevratna različica. A celoten prirastek ne gre zgolj na račun podaljška v zadnjem delu avta, temveč ima sports tourer 5,7 cm daljšo medosno razdaljo. Ob povsem nazaj potisnjenih prednjih sedežih je na zadnji klopi dovolj prostora za kolena tudi večjih potnikov. Tudi s prostorom za glave ni zadrege, ker se sedi dokaj nizko, a zato imajo višjerasli (pre)malo opore za noge. Daljša karoserija seveda vpliva na okretnost pri parkiranju in manevriranju na majhnem prostoru, a ker je avto opremljen z vzvratno kamero, lahko pa tudi s 360 stopinjskim pogledom okrog avtomobila, to ne povzroča večjih nevšečnosti. 

Oplovi oblikovalci so zelo dobro opravili svoje delo in tudi sports tourerju zasnovali dinamične linije.

Dinamična oblika, prostoren prtljažnik

Oplovi oblikovalci so zelo dobro opravili svoje delo in tudi sports tourerju zasnovali dinamične linije. Črno streho so podaljšali v velik nadstrešek prtljažnih vrat in za boljšo aerodinamiko dodali še bočna podaljška. Vrata prtljažnika so dokaj položna, kar se pozna pri prevozu dolgih in visokih tovorov. V osnovni postavitvi prtljažnik meri skoraj 600 litrov oziroma 175 litrov več kot v petvratni različici. Še občutnejša je razlika pri podrti zadnji klopi, saj tedaj sports tourer ponuja 1634 litrov prostora, kar je 295 litrov več kot v petvratni različici. Prtljažnik je lepo obdelan, dno prtljažnika je v enaki ravnini kot zadnji odbijač. Drsni prekrivni rolo je enostavno upravljiv. Zadnja klop ima naslon deljen v treh delih v razmerju 40:20:40, kar pripomore k praktičnosti pri uporabi. Prevračanje obeh večjih delov naslona je z ročicama v prtljažniku, sredinski del pa se prevrne ob pomoči potezne vrvice in omogoča tudi prevoz daljših predmetov kot so smuči, a seveda le, če je tovor ustrezno pritrjen. Odpiranje in zapiranje prtljažnih vrat je lahko (za doplačilo) ob pomoči elektrike. S prostornostjo se astra sports tourer brez težav enakovredno postavi ob bok tekmecem.

V osnovni postavitvi prtljažnik meri skoraj 600 litrov oziroma 175 litrov več kot v petvratni različici.

Odlična ergonomija

O počutju v potniški kabini smo podrobneje pisali v testu petvratne različice. Tudi tokrat hvalimo odličen ergonomsko oblikovan voznikov sedež, dobro voznikovo ergonomijo, velik informacijski zaslon instrumentne plošče z enostavno grafiko in dokaj skromnim naborom informacij. Voznik ima na voljo različne prikaze na instrumentni plošči, ki jih izbira z gumbom na obvolanski ročici. K vozniku obrnjen sredinski zaslon na dotik na armaturni plošči je dokaj ozek, prek njega pa lahko brezžično zrcalimo prikaz mobilnega telefona.

Tudi tokrat hvalimo odličen ergonomsko oblikovan voznikov sedež, dobro voznikovo ergonomijo, velik informacijski zaslon instrumentne plošče z enostavno grafiko.

Hibridni pogon: + 25 kW

In sedaj k blago hibridnemu pogonu. Sestavljajo ga dobro znani 1,2-litrski bencinski trivaljnik, ki pa ima v tej različici 4 kW večjo moč: 100 kW namesto 96 kW, elektro motor s stalno močjo 6,3 kW in največjo konično močjo 21 kW, akumulatorski sklop z bruto zmogljivostjo 0,89 kWh oziroma neto zmogljivostjo 0,43 kWh, 6-stopenjski elektrificiran avtomatiziran menjalnik z dvojno sklopko in 48 voltna električna napetost v avtu. Akumulatorski sklop se polni ob zaviranju z motorjem. Voznik seveda ne more vplivati na rekuperacijo energije oziroma napolnjenost akumulatorskega sklopa. Elektro motor je v pomoč bencinskemu motorju pri pospeševanju, vendar razlike v pospeških v primerjavi z bencinsko gnano različico niso prav velike: merijo se v desetinkah sekunde - tudi zato, ker je astra s hibridnim pogonom zaradi akumulatorskega sklopa in elektro motorja 125 kg težja od bencinske različice. Elektro motor lahko samodejno poganja avto, praviloma se vklopi, ko voznik za dlje časa odmakne nogo s pedala za plin. Delovanje elektro motorja je najbolj izrazito pri mestni vožnji, ko lahko avto tretjino razdalje prevozi na elektriko. Pri vožnjah po običajnih cestah in avtocestah je ta delež precej manjši. Preklapljanje med bencinskim in elektro motorjem je uglajeno, vožnja zgolj na elektriko pa je seveda tišja kot ob delovanju bencinskega motorja, ki ima značilen zvok, ki razkriva trivaljno zasnovo.

Vgradnja blagega hibridnega sistema naj bi pripomogla k manjši porabi goriva. Normna poraba je v primerjavi z astro brez hibridnega sistema nižja za 0,7 litra na 100 km, a na našem preskusu je bila razlika precej manjša.

Trije vozni programi

Voznik lahko izbira med tremi voznimi programi: običajno, športno in varčno vožnjo, pri čemer se ob vsakem zagonu motorja samodejno vklopi običajni vozni program. Z vklopom športnega programa volan postane bolj neposreden, menjalnik prestavlja pri višjih vrtljajih, bencinski motor pa je med vožnjo praviloma vseskozi delujoč. Povsem drugače je pri programu za varčno vožnjo, ko se bencinski motor zelo pogosto izklaplja - tudi že pri večjih hitrostih ob odvzemu plina - in deluje le elektro motor. S tem se poveča delež vožnje zgolj z elektro motorjem, a kljub temu občutnejše razlike pri porabi bencina nismo zaznali - akumulatorski sklop je pač dokaj majhen. Še največja razlika je pri mestni vožnji.
Elektrificiran avtomatiziran menjalnik z dvojno sklopko deluje uglajeno, voznik pa lahko poseže v prestavljanje z obvolanskima ročicama. A za to pri običajnih voznih razmerah ni potrebe, prav pa pride pri daljši vožnji po klancu navzdol ali navzgor. Pri vožnji po avtocesti s 130 km/h bencinski motor v šesti prestavi deluje z 2800 vrtljaji v minuti.

Astra sports tourer se izkazuje z zelo uravnoteženim podvozjem, ki učinkovito blaži tudi udarce s krajših grbin, kljub temu pa omogoča dinamično vožnjo z natančno vodljivostjo.

Hibrid v praksi: majhni prihranki

Vgradnja blagega hibridnega sistema naj bi pripomogla k manjši porabi goriva. Normna poraba je v primerjavi z astro brez hibridnega sistema nižja za 0,7 litra na 100 km, a na našem preskusu je bila razlika precej manjša. Povprečna poraba bencina ob zmernih voznikovih zahtevah je bila 6,3 litra na 100 km, kar je le 2 decilitra manj kot je na našem testu porabila astra z bencinskim motorjem in 1,2 litra več kot je normna poraba. Prihranek je lahko večji ob večjem deležu mestnih voženj, kjer, kot smo že zapisali, hibridni sistem najbolj pride do izraza.
Astra sports tourer se izkazuje z zelo uravnoteženim podvozjem, ki učinkovito blaži tudi udarce s krajših grbin, kljub temu pa omogoča dinamično vožnjo z natančno vodljivostjo. Pri vožnji po avtocesti se avto odlikuje z zelo dobro smerno stabilnostjo, do izraza pride dobra aerodinamika, zato je piš vetra tudi pri večjih hitrostih majhen, kar pripomore k udobju v vožnji.

Hibridno doplačilo: 2 tisočaka

Avto na našem preskusu je imel raven opreme ultimate, ki pa je ni več v zadnjem ceniku, ker so jo preimenovali v GS. Astra z blagim hibridnim sistemom in opremo GS stane 32.490 evrov oziroma 2000 evrov več kot različica z enako opremo z bencinskim motorjem in 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Prednosti blago hibridne različice so malce boljša poskočnost in manjša poraba goriva, ki pa ni tolikšna, da bi s prihranki pri nakupu goriva pokrila razliko v ceni. Velja pa opozoriti, da je treba za popolno opremljen avto za 2250 evrov dokupiti paket z oznako tehnologija, ki vsebuje nekatere asistenčne sisteme (tudi za  opozarjanje na prečni promet za vozilom), odlično delujoča LED pixel žarometa in še nekaj druge opreme. Športna prednja sedeža z oblazinjenjem iz semiša staneta 680 evrov.

Prtljažnik je lepo obdelan, dno prtljažnika je v enaki ravnini kot zadnji odbijač. Drsni prekrivni rolo je enostavno upravljiv. Zadnja klop ima naslon deljen v treh delih v razmerju 40:20:40, kar pripomore k praktičnosti pri uporabi.

Pod črto 

A ceno astre ST lahko tudi znižate s financiranjem nakupa, še bolj pa s popustom do 6200 evrov, kolikor dodatno - ob že v ceniku zagotovljenem popustu tisoč evrov - trenutno obljublja Oplov zastopnik v Sloveniji. Z zmanjšanjem cene je odločitev za astro ST precej lažja - ne glede na izbiro motorja oziroma pogona.

Všeč nam je +

videz, preklop naslona zadnje klopi, prožen in živahen motor, varnostna oprema, dobre vozne lastnosti

Ni nam všeč -

(pre)majhen prihranek bencina


Tehnični podatki

Opel astra sports tourer hybrid ultimate

Motor in prenos moči: bencinski, turbo, trivaljni, prostornina: 1199  cm3, največja moč: 100 kW (136 KM) pri 5500 vrt./min, največji navor: 230 Nm. Elektro motor: največja stalna moč: 6,8 kW, največja konična moč: 21 kW, največji navor: 55 Nm. Pogon na prednji kolesi, elektrificiran avtomatiziran 6-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko.
Mere in masa: dolžina: 464,2 cm, širina: 186  cm, višina: 147,2  cm, medosna razdalja: 273,2  cm, masa praznega vozila: 1502  kg, dovoljena skupna masa: 1990  kg, prtljažnik: 597 – 1634 l, posoda za bencin: 52 l, akumulatorski sklop: bruto 0,89 kWh, neto 0,43 kWh.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 210  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 9,3 s, normna poraba goriva kombinirano: 5,1 l/100 km, izpust CO2: 114 g/km, poraba na testu: 6,3 l/100  km.
Cena: WAES: 32.490 EUR

 

Kako do novega avtomobila?

NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti.

 

Ključne besede


OpelTest avtaOpel astra STopel astra

Oglasna sporočila