Test: Opel corsa 1,2 turbo hybrid 100 kW GS

Test

(Hibridni) prehod - dobre zmogljivosti, dinamične vozne lastnosti


Opel corsa je z 1,2-litrskim trivaljnim turbo bencinskim motorjem na voljo tudi v dveh blagih  hibridnih različicah s 74 in 100 kW - preskusili smo močnejšo in poiskali primerjavo z bencinskim motorjem brez hibridne pomoči.

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 5/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 4/5 zvezdic

Corsa v zdajšnji podobi je kupcem na voljo že nekaj let. Pred letom so ji pri Oplu namenili tudi nekaj manjših izboljšav in obogatili ponudbo z blagima hibridnima različicama, s katerima bo corsa pričakala konec bencinske ere. Pri Oplu so namreč napovedali, da se bodo čez dve leti odrekli bencinskim motorjem. Kot je znano, je corsa na voljo tudi z električnim pogonom - test električne corse smo objavili že pred časom

A hibridna corsa ni samo zmogljiva, temveč je tudi natančno vodljiva, odlikuje se z dobro smerno stabilnostjo, njena lega na cesti je tudi zahvaljujoč nizkemu težišču in uravnoteženemu podvozju zelo dobra in omogoča lahkotno in zanesljivo vožnjo po ovinkasti cesti.

Hibrid iz astre - in še nekaj drugih Stellantisovih avtomobilov

A vrnimo se k močnejši različici hibridne corse. Pogonski sklop je enak kot v hibridni astri, sestavljajo pa ga 1,2-litrski trivaljni turbo bencinski motor z močjo 100 kW, v menjalnik vgrajen električni motor z največjo konično močjo 21 kW, elektrificiran avtomatizirani 6-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko, akumulatorski sklop z neto močjo 0,43 kWh in 48 voltna električna napeljava. Voznik lahko izbira med tremi voznimi programi: običajnim, športnim in ekološkim, pri čemer velja, da se ob vsakem zagonu motorja vklopi običajni program, vklop športnega ali ekološkega programa pa voznik vklopi s pritiskom na gumb na sredinski konzoli. 
Hibridni sistem deluje samodejno, voznik nanj nima vpliva, prav tako ne na rekuperacijo energije. Voznik v delovanjem hibridnega sklopa poseže le z izbiro voznega programa in z ročnim prestavljanjem menjalnika z obvolanskima ročica, a v običajnem prometu za to ni potrebe. Menjalnik namreč prestavlja uglajeno in nima težav z izbiro ustrezne prestave. Občutljiva ušesa pri delovanju hibridnega sistema včasih zaznajo piskajoč zvok, ki pa ni preveč moteč. Pri običajnem in ekološkem voznem programu je vklop elektro motorja dokaj pogost - pri mestni vožnji se delež voženj na elektriko lahko približa polovici, pri vožnji po avtocesti je delež praviloma manj kot 10 odstoten. Pri športnem programu le redko prihaja do vklopa elektro motorja, volan je še bolj odziven, menjalnik prestavlja pri višjih vrtljajih. Glavna prednost hibridnega pogona naj bi bila manjša poraba goriva, a na našem testu se je izkazalo, da je prihranek v primerjavi z bencinskim motorjem s 74 kW in samodejnim menjalnikom dokaj skromen: 2 decilitra bencina na 100 km. Vzrok za to je nedvomno tudi v teži avtomobila: corsa s hibridnim pogonom je približno 175 kg težja od bencinske različice in to se pozna tudi pri porabi goriva. 

Glavna prednost hibridnega pogona naj bi bila manjša poraba goriva, a na našem testu se je izkazalo, da je prihranek v primerjavi z bencinskim motorjem s 74 kW in samodejnim menjalnikom dokaj skromen: 2 decilitra bencina na 100 km.

Dobre zmogljivosti, dinamične vozne lastnosti

Hibridna corsa se izkazuje z zelo dobrimi voznimi zmogljivostmi: odločnim pospeševanjem, zelo dobro prožnostjo, ki pride do izraza pri prehitevanjih, zelo suverena je tudi pri vožnji po avtocestah. A hibridna corsa ni samo zmogljiva, temveč je tudi natančno vodljiva, odlikuje se z dobro smerno stabilnostjo, njena lega na cesti je tudi zahvaljujoč nizkemu težišču in uravnoteženemu podvozju zelo dobra in omogoča lahkotno in zanesljivo vožnjo po ovinkasti cesti. Elektronski nadzor stabilnosti deluje učinkovito in uglajeno - brez nenadnega odločnega posega. Vzmetenje je čvrsto, zato je nagibanje avta v ovinkih majhno, račun pa izstavi pri blaženju udarcev s kratkih grbin, ki jih prenese na potnike. Bolj suverena je corsa pri blaženju tresljajev z daljših grbin na cesti. 

Instrumentna plošča ima dokaj skromno grafiko, voznik pa lahko izbira med različnimi prikazi.

Brez prostorskih presežkov

Dobre štiri metre dolga corsa ne ponuja prostorskih presežkov. Na prednjih sedežih, na katerih se sedi nizko, je dovolj prostora, bolj skopo je odmerjen prostor za kolena na zadnji klopi. Prednja vrata se odpirajo široko, a ker je držalo za zapiranje precej na robu vrat, imajo nižjerasli težave z zapiranjem vrat. Prtljažnik je dovolj velik za vsakdanje zahteve, za prevoz večjih predmetov pa je treba podreti deljiv naslon zadnji klopi, pri čemer v prtljažniku nastane stopnica. Instrumentna plošča ima dokaj skromno grafiko, voznik pa lahko izbira med različnimi prikazi. Na osrednjem zaslonu lahko brezžično zrcalimo mobilni telefon, njegovo polnjenje na plošči na sredinski konzoli pa ni najbolj zanesljivo, saj prihaja do prekinitev polnjenja. 

Hibridni cenovni dodatek

Corsa z opremskim paketom GS, ki stane 23.440 evrov, je dobro, a še zdaleč ne popolno opremljena. Za to je namreč treba dokupiti dodatne pakete opreme, kar pa seveda vpliva na končno ceno. Za paket udobje z ogrevanim volanom in gretjem prednjih sedežev je treba odšteti 500 evrov, z radarskim tempomatom pa 900 evrov. Paket tehnologija z zelo dobrima LED matričnima žarometoma - priporočamo - stane 850 evrov, paket infotainment s 25,4 cm zaslonom z vključeno navigacijo 1700 evrov. Vsekakor pri izbiri dodatne opreme velja dobro premisliti, katero opremo potrebujete. Ceno lahko znižate z izbiro šibkejše blago hibridne različice s 74 kW, ki je 500 evrov cenejša ali pa z izbiro različice z bencinskim motorjem s 96 kW in 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom, ki je slaba dva tisočaka cenejša.  

Pod črto

Blago hibridna corsa je agilen in dinamičen majhen avto z zelo dobrimi voznimi zmogljivostmi in lastnostmi, a tudi visoko ceno. Nakup hibridne različice priporočamo tistim, ki se veliko vozijo po mestu, pri vožnjah na daljše razdalje pa je prihranek pri porabi goriva (pre)skromen. 

Všeč nam je + 

vozne lastnosti, prožnost motorja, prostornost na prednjih sedežih

Ni nam všeč -

serijsko običajen tempomat, blaženje udarcev s kratkih grbin, (pre)majhen prihranek pri gorivu, držalo za zapiranje prednjih vrat

Paket tehnologija z zelo dobrima LED matričnima žarometoma - priporočamo - stane 850 evrov, paket infotainment s 25,4 cm zaslonom z vključeno navigacijo 1700 evrov. Vsekakor pri izbiri dodatne opreme velja dobro premisliti, katero opremo potrebujete.

Tehnični podatki 

Opel corsa 1,2 turbo hybrid 100 kW GS

Motor in prenos moči: turbo, trivaljni, prostornina: 1199  cm3, največja moč: 100 kW (136 KM) pri 5500 vrt./min, največji navor: 230 Nm. Elektro motor: največja stalna moč: 6,8 kW, največja konična moč: 21 kW, največji navor: 55 Nm. Pogon na prednji kolesi, elektrificiran avtomatizirani 6-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko.
Mere in masa: dolžina: 406,1  cm, širina: 176,5  cm, višina: 143,5  cm, medosna razdalja: 253,8  cm, masa praznega vozila: 1267  kg, dovoljena skupna masa: 1690  kg, prtljažnik: 309 - 1081 l, posoda za bencin: 44 l, akumulatorski sklop: bruto 0,89 kWh, neto 0,43 kWh.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 210  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 7,9 s, normna poraba goriva kombinirano: 4,7 l/100 km, izpust CO2: 104  g/km, poraba na testu: 5,5  l/100 km.
Cena: AW SLO Distribution: 23.440 EUR

 

Kako do novega avtomobila?

NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti.

 

Ključne besede


OpelTest avtaopel corsa

Oglasna sporočila