Za volanom: novi opel grandland

Za volanom

Velika vrnitev? Novi grandland je avto, ki ga Opel res potrebuje, da bodo njegovi kupci znova začutili, da Opel želi ostati Opel.


Pri Oplu so kupcem vedno znali ponuditi dobre pakete družinske mobilnosti - po ceni, velikosti in tehnologiji - v podobi praktičnih karavanov, enoprostornežev in cestnih terencev. Bo Oplu novi, prostornejši in pogonsko raznolik grandland spet na široko odprl vrata družinskih garaž?

Zanimivosti in dejstva: Ljudje niso pozabili Oplove praktičnosti

Dejstvo je, da se je pod novim lastništvom koncerna Stellantis nekdaj bogata in predvsem zelo originalna ponudba praktičnih in cenovno razmeroma dostopnih Oplovih karavanov, enoprostornežev in cestnih terencev precej skrčila. Bralci Motorevije nas pogosto povprašajo, zakaj so zanimive Oplove rešitve integriranega prtljažnika za kolesa v odbijaču in tlorisna prilagodljivost kabine s sedeži v povsem ravnem dnu prtljažnika izginile v povprečnosti križanja znamk pod prej omenjenim avtomobilskim koncernom. Več kot očitno je, da ljudje še niso pozabil Oplove praktičnosti. Zato je novi grandland avto, ki ga ta trenutek Opel res potrebuje, da bodo njegovi kupci znova začutili, da Opel želi ostati Opel.
Razlika v masi obeh pogonov je naredila opazno razliko tudi, ko smo na velikem skupinskem testu izbora za Evropski avto leta na severu Danske opazovali obnašanje hibridnega in električnega grandlanda na znamenitem losovem testu. Ta zahtevni vozniški manever izmikanja nenadni oviri je z zelo dobro podporo sistema ESP hibrridni grandland pri hitrosti 78 km/h prevozil bolj natančno kot pa električni grandland pri hitrosti 70 km/h …

Oplov način

Novi grandland si seveda osnovo deli s francoskimi bratranci koncerna Stellantis, ki so hkrati tekmeci, a nemški inženirji trdijo, da so znano tehnologijo premešali in sestavili na Oplov način. Že na prvi pogled se vidi, da novi grandland prinaša zelo prepričljivo oblikovno svežino, ki izstopa z elegantno enostavnostjo prečiščenih linij in skladnih karoserijskih razmerij. Veseli nas, da grandland ni videti kot kakšen koncernski derivat, ampak eleganten križanec, katerega oblika znova služi predvsem uporabnosti oziroma prostornosti. Najbolj sijoč del njegove nove podobe je s steklom pokrit pas na prednjem delu, pod katerim sta pametna matrična žarometa povezana z dvema svetlobnima LED kanaloma, ki se iztečeta v osvetljeno strelo - Oplov logotip. Podobno opazno vlogo svetloba igra tudi zadaj, kjer ob prižganih lučeh zasije napis grandland.
Novi grandland se želi z zelo prostorno kabino, uokvirjeno s skoraj 2,8 metra dolgo medosno razdaljo (278,4 cm), in udobjem zadnjih sedežev postaviti po robu celo prostorskim prvakom cestnih terencev - Škodinemu kodiaqu, Toyotinemu RAV4, Volkswagnovemu tiguanu in obema Peugeotovima koncernskima bratrancema. S 465 centimetri se uvršča med peugeota 3008 in 5008; ne bo pa ponudil sedmih sedežev, ki so pri Oplu namenjeni novi fronteri. 

Po prvih kilometrih lahko zapišemo, da je vstopanje in izstopanje v grandlanda zelo udobno zaradi oddaljenosti od tal in višjega sedežnega položaja.

Razumna digitalizacija

Pohvaliti velja še preglednost in predvsem ergonomijo nove armaturne plošče s širokim osrednjim 16-palčnim zaslonom visoke ločljivosti in preglednim ter enostavnim sklopom digitalnih merilnikov. Seveda grandland ponuja večino koncernskih digitalnih komunikacijskih storitev in funkcij, ob tem pa so mislili tudi na bolj analogne kupce; upravljanje so jim poenostavili s poljem stikal pod osrednjim zaslonom. Ker grandland v širino preseže 1,9 metra, je predvsem v prednjem delu kabine dovolj odlagalnih mest z veliko polico pod mostom sredinske konzole. Del družinskega paketa predstavlja primerno velik in z globokim dvojnim dnom opremljen prtljažnik; ta do višine police ponuja 550 litrov prostora. 

Seveda grandland ponuja večino koncernskih digitalnih komunikacijskih storitev in funkcij, ob tem pa so mislili tudi na bolj analogne kupce; upravljanje so jim poenostavili s poljem stikal pod osrednjim zaslonom

Pri voznih lastnostih smo opazili precejšnjo razliko med blago hibridno različico in težjo električno različico. Podvozje sicer pri obeh ponuja pričakovano Oplovo uravnoteženost in prepričljivo razmerje med udobjem in dinamičnostjo, je pa vzmetenje električnega grandlanda vseeno nastavljeno malce preveč mehko. Grandland je z voznimi lastnostmi najprej udoben družinski avto, ki zanesljivo prestreza udarce s ceste in dobro drži stik cesto, ne mara pa vožnje na meji oprijema, čeprav z učinkovitimi asistenčnimi sistemi ukroti še tako spolzko podlago pod kolesi.

Pri voznih lastnostih smo opazili precejšnjo razliko med blago hibridno različico in težjo električno različico.

Blagi hibrid za umirjene, priključni hibrid pa za dinamične voznike 

Blago hibridni grandland z 1,2-litrskim turbo bencinskim trivaljnikom in 48-voltno električno napeljavo s 100 kW moči ter 230 Nm navora priporočamo predvsem umirjenim voznikom, ki stavijo na učinkovitost. Skupaj z novim eDCT samodejnim 6-stopenjskim menjalnikom z dvojno sklopko in električnim motorjem v njegovem ohišju lepo dopolni vozniško udobje podvozja ter je zelo zmeren pri porabi goriva, ki se v povprečju giblje med 6 in 6,5 litra goriva na 100 kilometrov. Zahtevnejšim voznikom so pri Oplu namenili še hibridni pogon s 110 kW in priključno-hibridni pogon s pogonskim akumulatorjem zmogljivosti 21 kWh. 
Električni grandland bo na voljo v treh različicah z razponom moči od 156 do 235 kW ter tremi različnimi pogonskimi akumulatorji s 73, 83 ali 98 kWh. Pri električnem pogonu z dvema motorjema bo na voljo tudi štirikolesni pogon. 

Prtljažnik do višine police ponuja 550 litrov prostora. 

Pod črto … 

Kako uspešen bo Oplov oblikovno in tehnološko nov prostorski paket družinske mobilnosti pri odpiranju družinskih garaž, bo veliko odvisno od cenovne dostopnosti, o kateri pa je še prezgodaj govoriti oziroma pisati. 

Opel grandland 

- 465 centimetrov dolg križanec
- elegantna oblika
- pogonsko raznolik: blagi hibrid MHEV, priključni hibrid PHEV in električni pogon BEV
- nov 6- ali 7-stopenjski eDCT samodejni menjalnik z električnim motorjem v ohišju
- od 530 km do 680 km dosega pri električnem pogonu
- prostorna kabina in prtljažnik
- 550-litrski prtljažnik
- električni štirikolesni pogon
- v Slovenijo pride konec leta ali začetku naslednjega leta

 

 

Ključne besede


Za volanomOpelopel grandland

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije