Avtomobili postajajo vse bolj učinkoviti in varni, a tudi vse bolj kompleksni. Vozniki se težko znajdemo med številnimi nakupnimi možnostmi, asistenčnimi sistemi, pogonskimi različicami in drugo najsodobnejšo tehnologijo. Da bi avto res temeljito spoznali, ga moramo temeljito preskusiti - tako kot so Oplove avtomobile preskusili člani AMZS z daljšim vozniškim stažem na vozniški delavnici, ki smo jo skupaj z Oplom sredi junija pripravili v AMZS centru varne vožnje na Vranskem. Udeleženci so jo zapustili polni vtisov, predvsem pa polni novih znanj in spoznanj.
Dolg vozniški staž oziroma veliko vozniških izkušenj ter kilometrov zagotovo pripomore k večji varnosti v prometu, a tudi najbolj izkušeni vozniki se lahko najdejo v vozniški zadregi, če ne poznajo najnovejših avtomobilskih tehnolo ških dosežkov. Celo tisti, ki avtomobilsko tehnologijo spremljamo od blizu, imamo včasih težave slediti hitremu tehnološkemu tempu.
Zato smo skupaj s podjetjem AW SLO Distribution d.o.o., ki pri nas zastopa in prodaja vozila znamke Opel, zasnovali posebno vozniško delavnico za vozniško najbolj izkušene člane AMZS in bralce Motorevije. Delavnica je bila v začetku junija v AMZS centru varne vožnje na Vranskem, na njej pa je Oplov zastopnik udeležencem ponudil volane šestih različnih Oplovih avtomobilov, ki so se med seboj razlikovali tako po karoserijski kot tudi po pogonski zasnovi, predvsem pa so bili opremljeni z najsodobnejšimi asistenčnimi sistemi. Marsikateri od udeležencev je na Vransko prišel z avtom, ki je tudi že imel vgrajene nekatere asistenčne sisteme, a nihče od njih teh še ni preskusil na namenskem poligonu, v nadzorovanih okoliščinah in pod vodstvom strokovnjakov ter inštruktorjev varne vožnje.
Vas zanima avtomobilska tehnologija, novi pogoni in varnostni sistemi? Postanite člani AMZS in se v prihodnje udeležite zanimivih delavnic. |
VIDEO: Od elektrike do naletne tarče
Nič čudnega, da so bili ob koncu avtomobilskega popoldneva udeleženci tako navdušeni. Marsikdo od udeležencev je namreč lahko prvič neposredno primerjal dve različni pogonski zasnovi, električno in bencinsko. Na avtocesti in običajni cesti so lahko spoznali prednosti tihe vožnje in dobrih zmogljivosti električnega avta, v zanimivih pogovorih s strokovnjaki pa so se seznanili tudi z vsemi pomanjkljivostmi električne mobilnosti. Izlet na okoliške ceste in na avtocesto so inštruktorji AMZS izkoristili tudi za demonstracijo delovanja radarskega tempomata; udeleženci so lahko preskusili vse prednosti sistema, ki učinkovito vzdržuje varnostno razdaljo do spredaj vozečega vozila.
Medtem, ko je bila ena skupina udeležencev na okoliških cestah in avtocesti, je druga skupina na poligonu AMZS centra varne vožnje preskušala vodljivost najnovejših Oplovih avtomobilov, predvsem pa se je lahko prepričala v učinkovitost enega od najpomembnejših asistenčnih sistemov v sodobnih avtih, sistema za preprečevanje naleta. Napihnjena naletna tarča je delala kar nekaj preglavic udeležencem delavnice - pa ne zato, ker asistenčni sistemi v Oplovih avtih ne bi bili zanesljivi, ampak predvsem zato, ker so se vozniki za volanom težko vzdržali, da niso zavirali, ko se je avto bližal oviri.
Ob zanimivih in tehtnih razpravah so predstavniki AMZS in Opla udeležencem delavnice pojasnili tudi izzive vozniške ergonomije v oplih in razložili prednosti ergonomskih AGR prednjih sedežev, udeleženci pa so lahko spoznali in preskusili razlike v karoserijskih zasnovah, na primer lažje vstopanje v križance in cestne terence, kakršni so Oplovi crossland, mokka in grandland, pa natančnejšo in odzivnejšo vodljivost dinamične kombilimuzinske astre. Vozniško izkušenim udeležencem delavnice, ki so zrasli ob analognih avtomobilih, so predstavniki Opla in AMZS pokazali tudi prednosti (in pasti) digitalne armaturne plošče in tehnologije povezljivosti, ki danes odlikuje večino najsodobnejših avtomobilov.
FOTO: Volan v rokah pove več kot reklama
Oplov vozniški spoznavni dan na Vranskem je minil hitro in zanimivo, udeleženci pa so z njega odšli dobre volje, predvsem pa polni novih znanj in spoznanj. Nič čudnega, da so se udeleženci poslovili z željo po še več takšnih dogodkih; televizijske reklame in še tako izurjeni prodajalci v avtomobilskih salonih pač ne morejo nadomestiti temeljitega preskusa na cesti oziroma na asfaltu poligona.
Navdušenje udeležencev je bilo očitno ...
Ivo Piry, upokojenec: “Kot redni in dolgoletni bralec Motorevije sem videl povabilo na dogodek in sem se prijavil, pa mi ni čisto nič žal. Dobil sem odgovore na številna moja vprašanja, ki jih ni malo, saj kupujem nov avto. Zanimale so me razlike med ročnim in samodejnim menjalnikom, pa med hibridom in priključnim hibridom, po današnjem dogodku pa me je začela zanimati tudi elektrika. Električna mokka me je namreč navdušila.”
Samo Naraks, še vedno zaposlen: “Današnji dan je bil zelo zanimiv, z največjim zanimanjem pa sem sedel v priključno-hibridnega grandlanda, saj me je zanimalo, kako bi ta avto zadovoljil moje potrebe. Pogosto se namreč vozim s Primorske v Ljubljano in nazaj, pa zdaj vidim, da bi bil takšen avto pravi za moje poti.”
Bojan Golouh, upokojenec: “Najbolj sta me navdušila hibridni grandland in električna mokka ter corsa. Elektrika je zakon. Najbolj navdušita udobje in vozne zmogljivosti. Bo treba resno razmisliti o mojem naslednjem nakupu avta.“
Andrej Titan, upokojenec: “Mene je najbolj navdušil sistem za samodejno zaviranje v sili oziroma sistem za preprečevanje naleta. Najprej je prisoten adrenalin, nato pa te pomiri dejstvo, da sistem zares vselej zanesljivo ustavi avto pred oviro. Svoj avto sem hotel popravljati, zdaj pa ne vem, če ga ne bom kar zamenjal za novega s takšnim sistemom.”
Marjan Kolarič, upokojenec: “Zame je bilo danes vse novo. Najbolj me je navdušil radarski tempomat, ki omogoča varno samodejno vožnjo v prometu. Odlično je bilo.”