Test: Opel astra 1,2 turbo elegance AT8

Test

Astrologija - Na našem preskusu se je hitro pokazalo, da nova astra ostaja prva zvezda Oplove prodajne ponudbe.


Na našem preskusu se je hitro pokazalo, da nova astra ostaja prva zvezda Oplove prodajne ponudbe. Nova astra je še vedno pravi opel, avto je tudi pod francoskimi lastniki zadržal ključne vrednote znamke. 

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

Astra ostaja vozniško odlična, ergonomsko dosledna, kakovostno izdelana, vozniku in potnikom prijazna klasična nemška družinska kombilimuzina. To se najbolj očitno pokaže v počutju za volanom. Navkljub digitalni sodobnosti se takoj počutiš, kot da avto že dobro poznaš. To je zagotovo pomembna prednost nove astre in dobra novica za tiste bolj tradicionalne kupce Oplovih avtov. Ob tem se velja spomniti na tehnološko delavnico, ki smo jo v sodelovanju z zastopnikom znamke spomladi pripravili za člane AMZS. Naši člani oziroma bralci Motorevije so takrat lahko preskusili prve predserijsko izdelane astre 6. generacije in se navduševali predvsem nad dejstvom, da je ob vsem varnostno-digitalnem tehnološkem napredku avto ostal preprost za uporabo, odlično vodljiv, lepo oblikovan in udoben. 

V uredništvu Motorevije smo po zadnjem testu Oplovega največjega cestnega terenca grandlanda, ki ga je poganjal enak motor kot testno astro, bili kar malce razočarani nad značajsko podhranjenostjo avtomobila. V grandlandu smo pogrešali  značilne Oplove vrednote, predvsem v kontekstu voznih lastnosti in učinkovitosti. Potem pa je na test prišla nova astra in že po nekaj sto prevoženih testnih kilometrih smo v njej dobili vse tisto, kar smo pri grandlandu pogrešali.

Nostalgično lepa

Že po prvih vtisih in prevoženih kilometrih, ki smo jih za volanom nove astre zbirali na portugalskih cestah, smo ugotovili, da si novinka s predhodnico deli le še ime. Že na prvi pogled je razlika zelo očitna. Ob pogledu na novo astro nihče ni opazil, da je 4 centimetre daljša kot prej, vsi pa so opazili njeno oblikovno drznost. Oplovi oblikovalci in inženirji so v roke dobili novo karoserijsko osnovo koncerna Stellantis, na kateri je zgrajen tudi astrin francoski bratranec in neposredni tekmec peugeot 308. Platforma EMP2 je prilagojena različnim pogonskim rešitvam, tudi hibridnemu in povsem električnemu pogonu. 
Astra je oblikovni original, kar kaže z značilno novo “vizor” masko in dolgim ter širokim motornim pokrovom, ki spominja na Oplovo legendarno manto. Zaradi zelo dinamične oblike z ostrimi prehodi je astra videti precej drugačna od predhodnice, a hkrati nostalgično lepa. Avto značilno identiteto znamke podčrtuje še z enim zelo značilnim razpoznavnim elementom - svetlobnim podpisom. Pri tem izstopata odlična matrična žarometa, za katera je treba ob srednji opremi elegance dodati slabega tisočaka (980 evrov), a  doplačilo zelo priporočamo. Ne zaradi oblikovne vrednosti, ampak zaradi odlične prilagodljive svetilnosti. 

Med oblikovnimi “bonbočki” velja omeniti še svetlobni trikotnik na sredini zračnega usmerjevalnika v zaključku strešne linije. V njem je v slogu dirkalnikov vertikalno postavljena ozka tretja zavorna luč, ki so jo razvili v ljubljanski Helli Saturnus.

Udobna in natančna vožnja

Najboljše pri vsem skupaj je, da se astra tako, kot je videti, tudi pelje - odlično. Z novo karoserijo je postala še čvrstejša in z novim podvozjem še bolj natančno vodljiva. V Rüsselsheimu so francosko platformo obdelali po nemško, kar pomeni, da se astra pelje po načelih “autobahnproof” oznake. Na avtocesti je tiha in smerno stabilna tudi pri najvišjih hitrostih. Tudi hitra zaporedna menjava smeri astre zlepa ne vrže iz začrtane smeri voznikovega pogleda. Podvozje s poltogo zadnjo premo je zelo dobro uravnoteženo. Zahteven voznik bo prikimal čvrstemu vzmetenju, ki pa ga potniki ne bodo občutili v hrbtu, saj kolesa kljub temu učinkovito dušijo najbolj nadležne cestne neravnine. Povedano drugače: astra je športno natančna, še vedno dovolj udobna in hkrati lahkotna ter nezahtevna. Četudi si boste privoščili ovinke Gorjancev na poti proti morju, potniki ne bodo tožili zaradi “asfaltne” slabosti. 

Dober centimeter daljša medosna razdalja ne prinaša prostorskega presežka na zadnji klopi.

Iskriv značaj

Vozne lastnosti odlično dopolni dobro poznan in preizkušen 1,2-litrski turbo trivaljni bencinski motor, ki se vrti v tudi v večjih oplih, peugeotih in citroenih. Motor ima iskriv značaj, saj se ne upira vrtenju v zgornje območje vrtljajev, kjer pri 5500 vrtljajih doseže največjo moč 96 kW. Z največjim navorom postreže že pod 2000 vrtljaji, kar zagotavlja dobro odzivnost. 
Astra se ob vklopljenem športnem programu hitro in precej suvereno odziva na voznikove ukaze. Navora in moči je dovolj za varna prehitevanja, pa tudi na nemški avtocesti se je z njo brez težav mogoče postaviti na prehitevalni pas, saj s končno hitrostjo preseže dvestotico. Pripombo si zasluži pretvornik navora 8-stopenjskega samodejnega menjalnika, ki ob zaustavljanju oziroma speljevanju občasno neprijetno cukne. Občutek je podoben, kot bi pri ročnem menjalniku malce zdrsnila sklopka. 

Astrina lahka gradnja, zmerna masa in manjša čelna površina se ob več kot zadovoljivih zmogljivostih kažejo v dobri energetski učinkovitosti. Pri porabi goriva se najbolj očitno kaže prednost klasične karoserijske oblike. Na testu smo v povprečju zabeležili kar liter in pol manjšo porabo goriva (6 l na 100 km) kot pri grandlandu z enakim motorjem in menjalnikom.  

Digitalno sodobna, prostorsko povprečna, a še vedno praktična 

Najbolj očitna sprememba voznika pričaka v kabini. Sedi se še nekoliko nižje kot prej, a je vozniški položaj zelo dober, udoben in natančno nastavljiv. Znova pohvalimo prednja ergonomska (AGR) sedeža. Sta dovolj velika in ravno prav čvrsta, da nudita dobro oporo zgornjemu delu telesa. Njuna kakovost se izkaže na daljših vožnjah, ko iz astre izstopiš spočit, brez bolečin v hrbtu. 
Povsem na novo je zasnovana digitalna instrumentna plošča, ki vozniku postreže s preglednostjo in zelo dobro ergonomijo. Ob razkošni odmerjeni digitalni površini bi vseeno pričakovali bolj izvirno grafiko in podatkovno bogatejšo vsebino, tako pa se zdita oba zaslona kar malce neizkoriščena. Res pa je, da sta dobro berljiva in vsebinsko enostavno prilagodljiva ter tudi prevedena v slovenščino. Pri Oplu so dolgo iskali pravo razmerje med zasloni in analognimi stikali, a sedaj v resnici sestavili ergonomsko eno najboljših armaturnih plošč, kjer ima voznik vse na dosegu roke in poleg tega še praktična odlagalna mesta vključno z uporabnim predalom za odlaganje telefona, v katerem je tudi površina za indukcijsko polnjenje mobilnikov. Ob petnajstih stikalih v osrednjem delu armaturne plošče in dodatnih stikalih na volanu se vozniku skoraj nikoli ni treba dotakniti zaslona. To je velika prednost za varno vožnjo. 

Kar 86 cm dolg stekleni pas pokriva dva 10-palcev velika zaslona in tudi osrednji del armature je pod rahlim kotom obrnjen proti vozniku.


Če sta voznik in sovoznik v novi astri deležna precejšnje revolucije, pa se za potnike zadaj kabina ni kaj dosti spremenila. Dober centimeter daljša medosna razdalja ne prinaša prostorskega presežka na zadnji klopi. Po prostoru za kolena je astra precej povprečna in zadaj vse skupaj deluje malce utesnjeno, pa tudi precej nepregledno. Ima pa dovolj prostoren 422-litrski prtljažnik z nastavljivo višino dna. Pri praktičnosti velja omeniti še dobre pol tone nosilnosti. 

Še v prejšnji astri smo na armaturi našteli 26 stikal, nova jih je ohranila 15. Bodo pa na teh bližnjicah tudi konzervativni analogni vozniki dobili vse, kar potrebujejo za ustrezno temperaturo v kabini, komunikacijo in navigacijo.

(Pre)velik cenovni preskok

Nova astra je tehnološko in oblikovno izdatno napredovala, a na cesti razlika v primerjavi s predhodnico ni tako očitna kot na ceniku. Dve leti nazaj je bila takrat prenovljena astra z enakim motorjem, 6-stopenjskim ročnim menjalnikom in opremo elegance brez doplačil kar 7580 evrov cenejša. Res novinka s 500 evrov vrednim paketom umetne inteligence še natančneje pomaga vozniku pri preprečevanju naleta, ohranjanju smeri in nadzoru okolice, ki pri prečnem nadzoru prometa seže celo 75 metrov za zadnji odbijač, a to pod črto pomeni 31.550 evrov. Ob tej ceni pa je težko verjeti v Oplovo filozofijo, da mora biti tehnologija dostopna vsakomur.  

422-litrski prtljažnik z nastavljivo višino dna.

Pod črto …

Nova astra lepo povezuje sodobne trende s tradicijo znamke. Je dober, varen in lep avto. A karte avtomobilske astrologije so v novih časih ljubezni do cestnih terencev do klasičnih avtomobilskih oblik zelo nepredvidljive …

Všeč nam je +

videz, prožen in živahen motor, odlična matrična LED žarometa, varnostna oprema, zelo dobre vozne lastnosti, AGR prednja sedeža

Ni nam vešč -

cenovni preskok, neuglajeno delovanje menjalnika

Energetsko zmerni vozniki bodo povprečno porabo goriva v tako motorizirani astri z lahkoto obdržali tudi pod šestimi litri na 100 prevoženih kilometrov, in to brez vsakršne pomoči elektrifikacije.

Tehnični podatki

Opel astra 1,2 turbo elegance AT8

Motor in prenos moči: bencinski turbo trivaljni, prostornina: 1199  cm3, največja moč: 96 kW (130 KM) pri 5500 vrt./min, največji navor: 230 Nm pri 1750 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, 8-stopenjski samodejni menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 437,4 cm, širina: 186  cm, višina: 147,2  cm, medosna razdalja: 267,5  cm, masa praznega vozila: 1329  kg, dovoljena skupna masa: 1880  kg, prtljažnik: 422 – 1339 l, posoda za gorivo: 52 l. 
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 210  km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 9,7 s, normna poraba goriva kombinirano: 5,8 l/100 km, izpust CO2: 131 g/km, poraba na testu: 6 l/100 km.
Cena: WAE S: 29.590 EUR

Ključne besede


OpelTest avtaopel astra