Nova generacija astre je za Opel velik dogodek; ne samo zato, ker sta bila astra in še prej kadett desetletja najbolje prodajana opla, ampak tudi zato, ker je to je prva astra nove Oplove dobe pod okriljem koncerna Stellantis.
Zanimivosti in dejstva: S predhodnico jo veže le ime
S predhodnico novo astro ne veže skoraj nič več razen morda karoserijskih mer: ob skoraj enaki dolžini je avto nekaj širši in ima za 1,3 centimetra daljšo medosno razdaljo. |
Oplovi geni so se izrazili
Oplovim oblikovalcem je uspelo astro učinkovito ločiti od tehničnega bratranca peugeota 308. Oplov sveži oblikovalski jezik se je dobro prijel; ščepec nostalgije v obliki stilističnih podrobnosti iz Oplove preteklosti na primer plastični zaključek zadnjih bočnih stekel, kakršnega je imel kadett iz začetka 80. let prejšnjega stoletja, ali Oplova “vizor” maska med žarometoma v spomin na manto lepo dopolnjujejo ostre karoserijske poteze in sodoben svetlobni podpis; rezultat sta močna identiteta in prepoznavnost.
S predhodnico novo astro ne veže skoraj nič več razen morda karoserijskih mer: ob skoraj enaki dolžini je avto nekaj širši in ima za 1,3 centimetra daljšo medosno razdaljo. So pa tako streha kot sedalne površine sedežev precej bližje tlem kot prej. Zato ne preseneča, da v novi astri ni nič več prostora kot prej; še več, zadnja klop daje celo za odtenek bolj utesnjen občutek. Drugače je z voznikovim sedenjem, saj astrina arhitektura omogoča sicer nizek, a zelo udoben in vozniško pravilen položaj za volanom.
Do 165 kW sistemske moči in do 50 kilometrov na elektriko
Če astra s podobo in počutjemskriva svoje družinsko poreklo, ga ne more s tehniko: bencinski del motorne palete temelji na PSA-jevem 1,2-litrskem trivaljniku, ki je na voljo z 80 in 96 kW, 1,5-litrski štirivaljni dizelski motor zmore 96 kW, dva priključno hibridna pogonska sistema
z 1,6-litrskim bencinskim štirivaljnikom, električnim motorjem in 12,4 kWh akumulatorskim sklopom pa 132 ali 165kW. Močnejši bencinski in dizelski motor sta na voljo tudi v kombinaciji z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Vlogo zmogljive astre prevzemata oba priključna hibrida, ki poleg boljših zmogljivosti zmoreta tudi približno 50 km vožnje na elektriko.
V slovenskih salonih že sprejemajo naročila
Pri nas so Oplovi trgovci že začeli sprejemati naročila tako za petvratno različico, ki bo v salone pripeljala maja kot za karavansko astro sports tourer, ki pride nekaj pozneje. Cene se začnejo pri 21.490 evrih za različico 1.2 z 80kW in osnovnim paketom opreme edition. Za močnejšo bencinsko astro (96kW) s samodejnim menjalnikom je treba odšteti skoraj 3 tisočake več, najcenejša dizelska astra pa stane 24.890 evrov. Cenovna stopnica do elektrificirane astre je enako strma in visoka kot drugod: cene priključno hibridne astre se začnejo pri 33 evrskih tisočakih in sežejo prek 40.000 evrov. Še to: karavanska astra sports tourer je natanko tisoč evrov dražja od petvratne različice.
Pod črto ...
Kdor se še ne namerava priključiti cestno-terenskemu vlaku, bo v astri našel zelo všečno, sodobno digitalno in v vožnji prijetno družinsko kombilimuzino, ki je suvereno ujela priključek z razrednim prvakom golfom. Klobuk dol, oziroma, chapeau, kot bi rekli Francozi …
Nova opel astra
- všečna in prepoznavna podoba
- podobne mere in prostornost kot pri predodniku
- ob petvratni kombilimuzini tudi karavanski sports tourer
- dva bencinska trivaljnika in dizelski štirivaljnik z močni od 80 do 96 kW
- dva priključno-hibridna pogonska sklopa s 132 in 165 kW
- povsem digitalno vozniško okolje
- možnost izbire slovenskega jezika multimedijskega sistema
- bogat nabor asistenčnih sistemov
- že naprodaj, cene od 21.490 do 41.490 evrov