Test: Opel astra 1,2 turbo elegance

Test

Izkušena dama - astra je v letih, a še vedno predstavlja dober nakup.


Oplova astra kljub nedavno osveženi podobi ne more skriti let, a z dopolnjenimi varnostnimi sistemi, novim trivaljnikom in dobrimi voznimi lastnostmi ostaja konkurenčen tekmec.

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 5/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 4/5 zvezdic

 

Preverjena uporabnost

Astra z obliko, ki je sicer doživela aerodinamično brušenje in se lahko pohvali z dobrim količnikom zračnega upora (0,26), ne more v celoti skriti let. Da je astra v tej generacij na cesti že peto leto, se opazi tudi v kabini. A pozor, to ni njuno slabo. Čeprav se tekmeci bahajo z velikim zasloni na dotik, menimo, da astrina armaturna plošča glede varnosti in uporabniške izkušnje prekaša marsikatero najsodobnejšo digitalno armaturno ploščo, ki s kompleksno strukturo izbirnikov voznikove oči vabi v greh umika pogleda s ceste. Merilniki v astri bili so že prej pregledni, z novim 8-palčnim digitalnim zaslonom pa je vtis še boljši. S kratkim pomikom palca na volanu voznik dobi vse potrebne informacije, zapisane v slovenščini. Na armaturni plošči je sicer še vedno kar 26 stikal. Sliši se veliko, a že po nekaj dneh vožnje je jasno, da ima tudi bližnjice, ki se jih hitro naučimo uporabljati na pamet, ne da bi odmaknili pogled s ceste.

Zelo dober vtis pustita ogrevana, prezračevana, ortopedsko zasnovana in izdatno nastavljiva ter električno pomična prednja sedeža. Voznikov položaj je zelo dober tudi zaradi pravilno odmerjenih razmerij med volanskim obročem in sedežem; voznik sedi udobno in tudi na daljših potovanjih hrbet ne trpi.

Če smo nekoč ople grajali zaradi preveč “razmetavanja” s stikali, lahko v dobi drsanja po zaslonih in neprestanega klikanja po menijih, da denimo le spremeniš moč ventilatorja, zapišemo, da je sedanje astrino analogno-digitalno razmerje zadetek v polno.

Lahka in močna 

Takoj, ko voznik pritisne na gumb za zagon motorja in spelje, se astra pokaže kot zares izkušena dama. Na avtocesti in med ovinki je še vedno zelo konkurenčna razrednim tekmecem, kot so VW golf, seat leon in ostali; pozna se, da je karoserija astre izjemno čvrsta in lahka. Kljub izdatni opremi paketa elegance avto tehta le 1,2 tone. To pa ne pomeni, da gre za nežen avtomobil, saj ponuja kar 600 kg nosilnosti, kar je na primer več kot pri fordu rangerju raptorju.
Vožnja v astri je zelo lahkotna: avto je natančno vodljiv in se suvereno drži ceste. Pohvalo si zasluži tudi trivaljni bencinski motor iz koncerna PSA. Suvereno se odzove že pri 1500 vrtljajih in se brez oklevanja zavrti do 5500 vrtljajev, kjer doseže največjo moč 96 kW, je pa dokaj glasen. Astra s tem motorjem brez težav doseže dvestotico na merilniku hitrosti, ob dobro preračunanem 6-stopenjskem ročnem menjalniku pa ob gospodarnosti ponuja tudi veliko vozniškega veselja. Povprečno porabo goriva smo brez težav obdržali pod šestimi litri na 100 km.


Paket opreme elegance je dokaj bogat, a šele s 4500 evrov vrednimi doplačili s seznama dodatne opreme astra ponudi popolno varnostno opremo z odličnimi matričnimi LED žarometi. Razmerje med ceno, zmogljivostjo in opremo je tudi upoštevajoč doplačila še vedno v skladu z Oplovo filozofijo, po kateri je tehnologija učinkovita le, če je dostopna najširšemu krogu ljudi.

Pod črto …

Kdor išče varčen, udoben in varen avto ter kot voznik ni obremenjen s trendi, bo v prenovljeni astri še vedno našel veliko razlogov za nakup - kljub dejstvu, da ima veliko novejših tekmecev.

Všeč nam je + 

dinamične vozne lastnosti, prožen in varčen motor, počutje za volanom, matrična LED žarometa, poraba goriva

Ni nam vešč -

slaba vidljivost iz avta, precej opreme za doplačilo

Aktualna generacija Oplovega drugega najbolj prodajnega avtomobila, ki je v letu 2016 prejel naslov evropskega in slovenskega avta leta, je po prehodu znamke pod lastništvo francoskega koncerna PSA doživela izdatno tehnološko posodobitev za znižanje izpustov in nadgradnjo varnostne opreme. Avto je v letih, a še vedno predstavlja dober nakup.

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: bencinski, turbo, trivaljni, prostornina 1199 cm3, največja moč: 96 kW (130 KM) pri 5500 vrt./min, največji navor: 225 Nm pri 2000 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, 6-stopenjski ročni menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 437  cm, širina: 187,1  cm, višina: 148,5  cm, medosna razdalja: 266,2  cm, masa praznega vozila: 1205  kg, dovoljena skupna masa: 1805  kg, prtljažnik: 370 - 1210 l, posoda za gorivo: 48 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 215  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 9,9 s, normna poraba goriva kombinirano: 5,2 l/100 km, izpust CO2: 119  g/km, poraba na testu: 5,9  l/100 km.
Cena: Opel Southeast Europe: 22.010 EUR
Zadnja klop ne izstopa v nobeno smer, pohvalimo pa lahko dostopna sidrišča isofix in delitev klopi v razmerju 40:20:40. Prtljažnik je globok, družinsko uporaben, le prtljažna odprtina ni prav velika. V kabini si kritiko zasluži le preglednost, saj imajo bočna stekla dokaj majhno površino.

 

Astra gre v korak s časom tudi z izboljšanim multimedijskim sistemom oziramo njegovimi komunikacijskimi storitvami, ki nudijo celovito podporo telefonu.

 

 

Ključne besede


testOpelTest avtaopel astra