Test: Opel corsa 1.2 turbo GS-line SS

Test

Gimnastika - corsa z odličnimi voznimi lastnostmi nadgrajuje vrline dobrega majhnega avtomobila.


Ta trenutek ni prav veliko majhnih avtomobilov, ki bi se tako suvereno kot nova corsa na avtocesti postavili na prehitevalni pas ali pa ovinke nizali s tako lahkotnostjo in natančnostjo.

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 5/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 4/5 zvezdic

 

Prijetno presenetiti med ovinki in na daljših poteh

Kljub temu, da si nova corsa, viceprvak letošnjega izbora Slovenski avto leta, karoserijsko anatomijo in tehnologijo deli z aktualnim evropskim avtom leta, peugeotom 208, je značajsko precej bolj nabrita. Z bolj športno naravnano ravnijo opreme GS-line že na pogled izdaja, da želi biti več kot le okreten mestni avto. Ob pričakovani urbani lahkotnosti zna corsa zahtevnega voznika prijetno presenetiti - tako med ovinki kot na daljših poteh. Oplovi inženirji so odlično uravnotežili podvozje in izpopolnili krmiljenje. Corsa na avtocesti navduši s smerno stabilnostjo, med ovinki pa do izraza prideta nizko težišče in lahka ter čvrsta karoserija. 

Z odlično uglašenimi podvozjem, suvereno lego na cesti in nadpovprečno natančnim volanskim mehanizmom corsa blesti v ovinkih. Prav vozne lastnosti jo postavljajo pred marsikaterega tekmeca. Res pa njen dinamični značaj in čvrsteje nastavljeno blaženje na hitrostnih ovirah, granitnih kockah in valovitem asfaltu vzamejo nekaj udobja. Vklop stikala sport še malce izostri odziv volana in stopalke za plin, manj posrečeno pa okrepi zvočno kuliso.

Lahka zasnova se pozna tudi pri porabi goriva. Čeprav smo izdatno uživali v dinamičnih voznih lastnostih, povprečna poraba ni presegla 5,7 litra goriva na 100 prevoženih kilometrov. Testna corsa je s svojimi 1090 kilogrami za celega možakarja (90 kg) lažja od primerljivo opremljenega in po centimetrih skoraj identičnega francoskega bratranca, katerega preskus smo objavili v prejšnji številki Motorevije. Prožen in iskriv turbo bencinski trivaljnik s 74 kW in 205 Nm navora brez oklevanja izpolnjuje vozniške želje in lepo dopolnjuje zmogljivo podvozje. Motor se dobro ujame s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom; ročica je natančna in ob čvrsteje nastavljenem vzmetenju je hitro jasno, da je Opel kljub francoskim lastnikom ohranil prvine germanske avtomobilske identitete.

Med digitalnimi veščinami bi si želeli bolj natančne odčitke prometnih znakov, pogrešali smo tudi slovenske menije in aktivni radarski tempomat.

Odlično počutje za volanom

Za volanom corse voznik sedi bližje cesti, kar ne bo všeč seniorjem in ljudem z ortopedskimi težavami. A kogar nizko sedanje ne moti, se bo za volanom corse počutil odlično: volanski obroč je ravno prav velik, sedežni položaj je udoben, prednja sedeža pa sta dovolj čvrsta in hkrati udobna. Klasični analogni merilniki so pregledni, ergonomija dosledna, corsa pa je ob solidno odzivnem 7-palčnem digitalnem zaslonu, ki za dodatnih 710 evrov ponuja tudi navigacijo in zmogljivejše ozvočenje, pohvalno ohranila vse ključne ukaze na mehanskih stikalih. Razočara dejstvo, da je ob cenovno ugodnem zimskem paketu (180 evrov) z ogrevanimi sedeži in volanom v serijski opremi sicer le ročna klima. Vsekakor pa priporočamo 600 evrov doplačila za matrična LED žarometa, ki ju corsa edina ponuja v razredu majhnih avtomobilov.

Corsa ne ponuja prostorskih čudežev, zato višjeraslim potnikom na zadnji klopi hitro zmanjka prostora za kolena, vozniku in sovozniku pa z voznimi lastnostmi vzbuja občutke, da sedita v za razred večjem avtomobilu. 309-litrski prtljažnik bo racionalnim uporabnikom verjetno dovolj prostoren; corsa ni družinski enoprostornež, ampak vozniški telovadec.

Corsa že na pogled - s široko masko, športno oblikovanima odbijačema spredaj in zadaj ter velikimi 17 palčnimi platišči - daje vedeti, da je ne zanimajo le mestne ulice in sprinti od semaforja do semaforja, ampak tudi ovinki. To je eden tistih avtomobilov, ki obljubo z obliko med ovinki izpolnijo z voznimi lastnostmi.

Pod črto …

Opel corsa z odličnimi voznimi lastnostmi nadgrajuje vrline dobrega majhnega avtomobila. Velja pa preudarno izbrati dodatke, da bo za zahtevani denar še v prednosti pred tekmeci.

Všeč nam je + 

dinamične vozne lastnosti, čvrsto vzmetenje, prožen in varčen motor, počutje za volanom, matrična LED žarometa, podoba

Ni nam všeč -

nekakovostna vzvratna kamera, ročna klimatska naprava

Corsina matrična žarometa kljub relativno enostavni zasnovi dobro parata temo in z odzivnostjo oziroma učinkovitostjo bistveno ne zaostajata za tehnološko zmogljivejšimi različicami.

Tehnični podatki 

Motor in prenos moči: bencinski, turbo, trivaljni, prostornina 1199 cm3, največja moč: 74 kW (100 KM) pri 5500 vrt./min, največji navor: 205 Nm pri 1750 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, 6-stopenjski ročni menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 406  cm, širina: 176,5  cm, višina: 143,3  cm, medosna razdalja: 253,8  cm, masa praznega vozila: 1090  kg, dovoljena skupna masa: 1620  kg, prtljažnik: 309 - 1081 l, posoda za gorivo: 44 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 188  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 9,9 s, normna poraba goriva kombinirano: 4,3 l/100 km, izpust CO2: 96  g/km, poraba na testu: 5,7  l/100 km.
Cena: Opel Southeast Europe: 15.890 EUR
309-litrski prtljažnik bo racionalnim uporabnikom verjetno dovolj prostoren; corsa ni družinski enoprostornež, ampak vozniški telovadec.

 

Ključne besede


testOpelTest avtaopel corsa