Za volanom: Opel corsa-e

Za volanom

Tretja - električna - možnost


Bencin, dizel ali elektrika? Pri Oplu zatrjujejo, da je vseeno, kaj poganja avto, zato njihova nova corsa tudi v električni različici ohranja vse značilnosti in lastnosti ostalih različic …

Polnjenje? DC 100 kW ali AC 11 kW

Pri Oplu kupcem ponujajo več različnih možnosti polnjenja; v serijski opremi je osnovni polnilnik za priključek na domačo 220-voltno vtičnico in priključek za enosmerno polnjenje z največ 100 kW - za doplačilo je na voljo tudi 11 kW priključek za trifazno polnjenje z izmeničnim tokom.
345-kilogramski akumulatorski sklop je potisnil poltogo premo malce nazaj, podaljšal medosno razdaljo in za malenkost tudi razširil koloteka.

Avtomobilski izdelovalci imajo precej različne strategije pri prehodu na električno mobilnost. Pri Oplu menijo - za razliko od mnogih drugih -, da na primer ni nobenega razloga, da bi bil električni avto videti kaj drugače od avta s klasičnim motorjem. Preden je Opel prešel pod okrilje koncerna PSA, so na električno mobilnost sicer gledali drugače - se še spomnite Oplove ampere-e? -, a nova corsa v električni različici pritrjuje njihovi filozofiji: od bencinskih in dizelskih različic jo loči le dodatna črke “e” v oznaki in seveda odsotnost izpušne cevi pod zadnjim odbijačem.

Corsa, električna corsa brez “električnih” dodatkov

Je to slabo? Menimo, da ne: všečna, kompaktna in skladna kombilimuzinska oblika corse ne rabi “električnih” dodatkov, da bi bila privlačna. Tudi v notranjosti električna corsa ni nič drugačna od običajnih različic: sedi se dokaj nizko, položaj za volanom je udoben in naraven, voznik informacije spremlja prek digitalne armaturne plošče in zaslona miultimedijske naprave. Kar šteje, je bogata oprema; tudi corsa-e je na voljo z matričnima LED žarometoma in bogatim naborom asistenčnih sistemov.

Voznik informacije spremlja prek digitalne armaturne plošče in zaslona miultimedijske naprave.


Podrobnejši pogled v tehnično zasnovo električne corse seveda odkrije več razlik: corsa-e ima na primer za 7 mm daljšo medosno razdaljo od ostalih različic, ker so morali v karoserijsko dno vgraditi akumulatorski sklop - ta je potisnil poltogo premo malce nazaj, podaljšal medosno razdaljo in za malenkost tudi razširil koloteka. A oblika akumulatorskega sklopa - del je pod prednjima sedežema, del pod zadnjo klopjo -, ne jemlje prostora potnikom, prav tako ne štrli v prtljažni prostor. Električna corsa je enako uporabna kot ostale različice, čeprav je zaradi 345-kilogramskega akumulatorskega sklopa malce težja.

Do 50 km/h v manj kot treh sekundah

A 345 kg je cena uporabnega električnega dosega: akumulatorski sklop hrani 50 kWh električne energije, kar zadostuje za od 270 do 337 km vožnje z enim polnjenjem. Corsin električni motor nad prednjo osjo zmore 100 kW, kar je več kot dovolj, da corsa-e poskočno in dinamično pospešuje od semaforja do semaforja. Živahnost je odvisna od voznega programa: 100 kW je vozniku na voljo le v športnem programu; v običajnem programu je moč motorja omejena na 80 kW, v programu “eco” pa na 60 kW, kar je povsem dovolj za držanje koraka z vsakodnevnim mestnim prometom. V športnem programu so vozne zmogljivosti odlične: do 50 km/h corsa pospeši v manj not 3 sekundah, do 100 km/h rabi malce več kot 8 sekund, največja hitrost pa je omejena na 150 km/h. Koliko kilometrov lahko z električno corso prevozimo v slovenskem prometnem vsakdanu, bomo poročali, ko corso-e dobimo na preskus v Sloveniji.

Corsa-e je že naprodaj pri Oplovih slovenskih trgovcih; s paketom opreme edition stane 31.490 evrov, s paketom elegance pa 32.690 evrov (brez morebitnih subvencij).

Corsa-e ima na primer za 7 mm daljšo medosno razdaljo od ostalih različic, ker so morali v karoserijsko dno vgraditi akumulatorski sklop.

Pod črto ...

Električna corsa je v bližnjem sorodstvu z električnim peugeotom 208, a tako kot pri ostalih različicah tudi tu premore obilico svojstvenega šarma in identitete. Če se ozirate po uporabnem mestnem električnem avtu, si vsekakor oglejte tudi električno corso.

Opel corsa-e

- električna različica corse
- moč motorja 100 kW
- akumulatorski sklop s 50 kWh
- doseg od 270 do 337 km
- lahkotna vodljivost
- dva paketa opreme
- cena od 31.490 do 32.690 evrov

Foto: po berlinskih ulicah na elektriko 

 

Ključne besede


Za volanomOpelElektrični avtielektrikaElektromobilnostopel corsa