Bencin, dizel ali elektrika? Pri Oplu zatrjujejo, da je vseeno, kaj poganja avto, zato njihova nova corsa tudi v električni različici ohranja vse značilnosti in lastnosti ostalih različic …
Polnjenje? DC 100 kW ali AC 11 kW
Pri Oplu kupcem ponujajo več različnih možnosti polnjenja; v serijski opremi je osnovni polnilnik za priključek na domačo 220-voltno vtičnico in priključek za enosmerno polnjenje z največ 100 kW - za doplačilo je na voljo tudi 11 kW priključek za trifazno polnjenje z izmeničnim tokom. |
Avtomobilski izdelovalci imajo precej različne strategije pri prehodu na električno mobilnost. Pri Oplu menijo - za razliko od mnogih drugih -, da na primer ni nobenega razloga, da bi bil električni avto videti kaj drugače od avta s klasičnim motorjem. Preden je Opel prešel pod okrilje koncerna PSA, so na električno mobilnost sicer gledali drugače - se še spomnite Oplove ampere-e? -, a nova corsa v električni različici pritrjuje njihovi filozofiji: od bencinskih in dizelskih različic jo loči le dodatna črke “e” v oznaki in seveda odsotnost izpušne cevi pod zadnjim odbijačem.
Corsa, električna corsa brez “električnih” dodatkov
Je to slabo? Menimo, da ne: všečna, kompaktna in skladna kombilimuzinska oblika corse ne rabi “električnih” dodatkov, da bi bila privlačna. Tudi v notranjosti električna corsa ni nič drugačna od običajnih različic: sedi se dokaj nizko, položaj za volanom je udoben in naraven, voznik informacije spremlja prek digitalne armaturne plošče in zaslona miultimedijske naprave. Kar šteje, je bogata oprema; tudi corsa-e je na voljo z matričnima LED žarometoma in bogatim naborom asistenčnih sistemov.
Podrobnejši pogled v tehnično zasnovo električne corse seveda odkrije več razlik: corsa-e ima na primer za 7 mm daljšo medosno razdaljo od ostalih različic, ker so morali v karoserijsko dno vgraditi akumulatorski sklop - ta je potisnil poltogo premo malce nazaj, podaljšal medosno razdaljo in za malenkost tudi razširil koloteka. A oblika akumulatorskega sklopa - del je pod prednjima sedežema, del pod zadnjo klopjo -, ne jemlje prostora potnikom, prav tako ne štrli v prtljažni prostor. Električna corsa je enako uporabna kot ostale različice, čeprav je zaradi 345-kilogramskega akumulatorskega sklopa malce težja.
Do 50 km/h v manj kot treh sekundah
A 345 kg je cena uporabnega električnega dosega: akumulatorski sklop hrani 50 kWh električne energije, kar zadostuje za od 270 do 337 km vožnje z enim polnjenjem. Corsin električni motor nad prednjo osjo zmore 100 kW, kar je več kot dovolj, da corsa-e poskočno in dinamično pospešuje od semaforja do semaforja. Živahnost je odvisna od voznega programa: 100 kW je vozniku na voljo le v športnem programu; v običajnem programu je moč motorja omejena na 80 kW, v programu “eco” pa na 60 kW, kar je povsem dovolj za držanje koraka z vsakodnevnim mestnim prometom. V športnem programu so vozne zmogljivosti odlične: do 50 km/h corsa pospeši v manj not 3 sekundah, do 100 km/h rabi malce več kot 8 sekund, največja hitrost pa je omejena na 150 km/h. Koliko kilometrov lahko z električno corso prevozimo v slovenskem prometnem vsakdanu, bomo poročali, ko corso-e dobimo na preskus v Sloveniji.
Corsa-e je že naprodaj pri Oplovih slovenskih trgovcih; s paketom opreme edition stane 31.490 evrov, s paketom elegance pa 32.690 evrov (brez morebitnih subvencij).
Pod črto ...
Električna corsa je v bližnjem sorodstvu z električnim peugeotom 208, a tako kot pri ostalih različicah tudi tu premore obilico svojstvenega šarma in identitete. Če se ozirate po uporabnem mestnem električnem avtu, si vsekakor oglejte tudi električno corso.
Opel corsa-e
- električna različica corse
- moč motorja 100 kW
- akumulatorski sklop s 50 kWh
- doseg od 270 do 337 km
- lahkotna vodljivost
- dva paketa opreme
- cena od 31.490 do 32.690 evrov
Foto: po berlinskih ulicah na elektriko