Test: Opel astra 1.6 CDTi start&stop innovation

Test

Manj centimetrov, več prostora; manj kilogramov, boljša gospodarnost; manj kubikov, več moči. Načelo “manj je več” v avtomobilizmu sicer ni nič novega, pri Oplu pa so ga resno vzeli šele pri novi astri. Kako jim je uspelo?


Vzpon

Nova astra je v resnici povsem nov avto. Še največ skupnega s predhodnico ima pri obliki oziroma pri nekaterih oblikovnih podrobnostih – z ostrejšimi potezami in bolj športno, zadaj skoraj kupejevsko podobo. Astra je všečna in kljub temu prepoznavna, ima pa nov oblikovalski jezik tudi nekaj posledic; sedi (in seda) se nižje kot prej, bočna okna so ožja, vidljivost iz avta – še zlasti nazaj – je po novem precej omejena, nekaj posledic je tudi pri prtljažniku z visokim nakladalnim robom in ožjo odprtino vanj.

Nova astra je skoraj 5 cm krajša od predhodnice, pa tudi nekaj nižja, a v notranjosti vseeno ponuja več prostora kot prej. Boljši izkoristek prostora, malce drugačna arhitektura in tanjša naslonjala sedežev prinesejo občutno izboljšanje v primerjavi s predhodnico, v primerjavi z razrednim povprečjem pa se v astri zadaj ne sedi nič bolje ali udobneje.

Občuten – in dobrodošel – je napredek pri počutju v sedežih in upravljanju z avtom; nova armaturna plošča s priročno postavljenim in čitljivim zaslonom multimedijske naprave deluje zelo sodobno, a hkrati pregledno in ergonomsko, opazen je tudi napredek pri kakovosti izdelave in vgrajenih materialov. Zamenjava prejšnje zmešnjave preštevilnih gumbov in stikal z na dotik občutljivim zaslonom je vsekakor zadetek v polno.

A enako dober vtis naredijo tudi dobra prednja sedeža in pravilno odmerjena razmerja med volanskim obročem in sedežem; voznik sedi udobno tudi na daljših potovanjih. Veliko zaslug za udobje ima tudi lahkotno upravljanje in tudi sicer lahkoten občutek v vožnji. Tu se nedvomno še kako pozna za približno 200 kg manjša masa kot pri predhodnici; ob uravnoteženem vzmetenju in lahkotnem volanskem mehanizmu je nova astra izza volana bolj podobna manjši corsi kot svoji predhodnici. Vodljivost je natančna, lega na cesti zelo dobra, celo nekaj povratnih informacij lahko začutimo v rokah in zadnjici.

Preskusno astro je poganjal 1,6-litrski dizelski štirivaljnik v (zaenkrat) najmočnejši, 100-kilovatni različici. Motor sicer ni tako uglajen in tih, kot se ga spomnimo iz nekaterih drugih Oplovih avtov, je pa zato zmogljiv in ekplozivno prožen, če le motorni vrtljaji ne padejo prenizko. Zmogljivosti se zato zdijo boljše kot kažejo številke na papirju, hkrati pa je motor izrazito varčen – ne sicer tako, kot obljubljajo (nerealni) tehnični podatki, a povprečje 5,8 l/100 km je za takšne zmogljivosti zelo dobro.

Paket opreme innovation je najbogatejši v ponudbi in že ponuja na primer samodejno zaviranje pri majhnih hitrostih, sistem za preprečevanje zapustitve voznega pasu, ambientalno osvetlitev notranjosti in še kaj. A vsega iz sicer bogatega nabora dodatkov ni v serijski opremi; za inovativne intellilux LED žaromete je treba dodatno seči v žep, prav tako za zmogljivešo multimedijsko napravo ali ergonomska prednja sedeža.

Nova astra prijetno preseneti; za Opel zagotovo predstavlja velik korak naprej. Kako se bo odrezala v boju s tekmeci – tudi novim renaultom meganom, o katerem pišemo na 23. strani –, bomo še videli. S ceno 20.400 evrov se tekmecem vsekakor lahko postavi ob bok.

Motor in prenos moči Dizelski, štirivaljni, turbinski polnilnik, prostornina: 1598 cm3, največja moč: 100 kW (136 KM) pri 3500 vrt./min, največji navor: 320 Nm pri 2000 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, šeststopenjski ročni menjalnik.
Mere in masa Dolžina: 437 cm, širina: 187,1 cm, višina: 148,5 cm, medosna razdalja: 266,2 cm, masa praznega vozila: 1275 kg, dovoljena skupna masa: 1875 kg, prtljažnik: 370 – 1210 l, posoda za gorivo: 48 l.
Zmogljivosti in poraba Največja hitrost: 205 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 9,6 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 3,5/4,5/3,9 l/100 km, izpust CO2: 102 g/km, poraba na testu: 5,8 l/100 km.
Cena 20.400 EUR
Oblika in prostornost 4/5
+ na zunaj manjša, znotraj prostornejša
+ sodobna armaturna plošča
– slaba vidljivost iz avta
Zmogljivost in poraba 4/5
+ zmogljiv in prožen motor
+ dobre zmogljivosti
+ zmerna poraba goriva
Vozne lastnosti in udobje 4/5
+ uravnoteženo, udobno vzmetenje
+ lahkotna vodljivost
Varnost in oprema 4/5
+ bogat paket opreme
+ bogat in cenovno dostopen nabor voznih in varnostnih pripomočkov
Vrednost glede na ceno 4/5
+ sprejemljiva cena za avto z najbogatejšim paketom opreme

Ključne besede


testAvtomobiliTestOpelAstra