Oznako GSE poznamo iz Oplove malce bolj oddaljene preteklosti, a če je “E” v preteklosti (na primer pri monzi GSE) označeval vbrizg goriva, danes pomeni elektrifikacijo; športnejši opli bodo odslej namreč električni ali elektrificirani. Tudi nova astra GSe je, saj jo poganja priključni-hibridni motor …
Zanimivosti in dejstva: čez pet let v Oplovih salonih le še povsem električni avtomobili
Da pri Oplu z elektrifikacijo mislijo resno, ne dokazuje le priključno-hibridna astra GSe, pač pa tudi napoved, da bodo po letu 2028 (kar je čez pet let) v njihovih prodajnih le še povsem električni avtomobili. Če bo res tako, bomo še videli; nova astra GSe se pri svoji športnosti vendarle še vedno zanaša na motor z notranjim zgorevanjem. Poganja jo namreč priključno-hibridni sklop, ki ga poznamo že iz številnih drugih avtov pod okriljem Stellantisa, tudi iz peugeota 308. |
Bencinsko-električnih 360 Nm navora
Pogonski sklop sestavljajo 1,6-litrski bencinski turbo štirivaljnik s 133 kW, električni motor z 81,2 kW, litij-ionski akumulatorski sklop z 12,4 kWh in električni priključek s polnilcem moči s 3,7 kW (za doplačilo tudi s 7,4 kW). Sistemska moč pogonskega sklopa je 165 kW (225 KM), sistemski navor 360 Nm; do 100 km/h astra GSe pospeši v 7,5 sekunde, doseže 235 km/h, zgolj na elektriko pa v laboratorijskih razmerah lahko prevozi do 64 km, kar je v realnem prometu bližje 50 kilometrom.
A če na pogonskem področju ni nič novega - in tudi nič pretirano športnega, če ne štejemo “nemško” visoke končne hitrosti -, pa so Oplovi inženirji sicer malce anemičnemu podvozju in vzmetenju vdihnili kar nekaj živahnosti, čvrstosti in dodatne stabilnosti. Astra GSe stoji za centimeter bližje tlom kot ostale astre, ima za 11 odstotkov čvrstejše vzmetenje in Konijeve blažilnike s selektivnim frekvenčnim blaženjem. Hkrati z na novo uravnanim in bolj odzivnim volanskim mehanizmom ter 18-palčnimi nizkopresečnimi pnevmatikami astra GSe vsaj med ovinski pusti zelo dober vtis, če že ne prepriča z zmogljivostmi - in tako vsaj delno opraviči oznako GS, kar pomeni Grand Sport.
Pod črto ...
K nam bo astra GSe v petvratni različici zapeljala spomladi, za karavansko pa pri slovenskem Oplu še ne vedo. Prav tako v tem trenutku še njiso znane cene, a če se lahko ravnamo po veljavnem astrinem ceniku in cenah na nemškem trgu, bo treba za astro GSe kar globoko seči v žep; če astra GS s priključno-hibridnim pogonom s 132 kW (180 KM) stane 40 evrskih tisočakov, bo treba za astro GSe z 225 KM zagotovo odšteti 5 tisočakov več.
Opel astra GSe
- športna različica
- priključno-hibridni pogon s 165 kW
- doseg na elektriko do 64 km
- prilagojeno podvozje in vzmetenje
- zelo dobre vozne lastnosti
- bogata oprema
- naprodaj spomladi, cena še ni znana
Cestno-terenski športni kompromis
Opel grandland GSe
Pod novo Oplovo “športno” podznamko GSe (Grand Sport Electric) poleg astre odslej spada tudi cestno-terenski grandland, ki ga je doletel podoben tehnično-kozmetični športni poseg kot astro: dobil je močnejši priključno-hibridni pogon, športnejše podvozje in vzmetenje, velja kolesa, nekaj športnih kozmetičnih dodatkov in bogatejšo opremo.
Priključno-hibridni pogonski sistem v grandlandu GSe sestavljajo 1,6-litrski bencinski turbo štirivaljnik, dva električna motorja (po en nad vsako osjo), akumulatorski sklop s 13,2 kWh in priključek za priklop n električno omrežje. V primerjavi s podobno zasnovanim, a šibkejšim “običajnim” glandlandom ima različica GSe sistemsko moč 221 kW oziroma 300 KM, kar je dovolj za največjo hitrost 235 km/h in pospešek do 100 km/h v le 6,1 sekunde.
Kot pri astri do Oplovi inženirji tudi grandlandu vgradili športnejše in čvrstejše podvozje ter vzmetenje in 19-palčna kolesa; grandland je tako dokaj čvrsto vzmeten, natančneje vodljiv in precej bolj živahen avto kot druge različice.
Navzven se grandland GSe od ostalih različic loči po njovem zadnjem difuzorju, po značilnih 19-palčnih platiščih, za doplačilo pa si kupci lahko omislijo tudi črn pokrov motornega prostora. V notranjosti najbolj navdušita športna ergonomska prednja sedeža, oblečena v alcantaro.