Test: Ford kuga active X 2.5 duratec hybrid 134 kW AWD

Test

Celovitost - in dobra nakupna priložnost


Cestni terenci imajo v zadnjih letih pomembno vlogo v ponudbi Fordovih avtomobilov; še zlasti zato, ker se je Ford odpovedal tako prodajno uspešni fiesti kot tudi mondeu, S-maxu in galaxyju. Ob pumi je zato za Forda kuga zelo pomembna, se pa sooča s številnimi tekmeci, največja pa sta ji pri nas VW tiguan in hyundai tuscon. Kugo so pri Fordu prenovili in dopolnili njeno ponudbo. Pod drobnogled smo vzeli kugo active X s (polnim) hibridnim pogonom in štirikolesnim pogonom. 

oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 5/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 4/5 zvezdic

Prenovljeno kugo najbolj opazno prepoznamo po spremenjeni prednji maski s črno mrežo in nekaterih drugih manjših spremembah tako v prednjem kot zadnjem delu. Ob dosedanjih paketih opreme titanium, ST line in ST line X je kuga poslej, po vzoru na nekatere druge Fordove modele, na voljo tudi z opremama active in active X. Oznaka active pri Fordovih avtih pomeni poudarek na robustnosti z različnimi oblogami in oblikovnimi poudarki, pa tudi z za dober centimeter višjo oddaljenostjo od tal. Oznaka X pomeni tudi boljšo serijsko opremljenost. Tako je tudi kuga active X postavljena nekoliko višje kot običajne različice, nadeli pa so tudi spremenjena odbijača, ki imata vgrajena srebrna plastična vložka v spodnjem delu. Nekoliko so spremenjeni pragovi, stekla so dodatno zatemnjena, streha avtomobila je v črni barvi, vgrajena sta LED žarometa.

Kuga active X postavljena nekoliko višje kot običajne različice, nadeli pa so tudi spremenjena odbijača, ki imata vgrajena srebrna plastična vložka v spodnjem delu.

Bogata oprema

Opremljena je tudi z različnimi asistenčnimi sistemi, med katerimi izstopa prilagodljiv radarski tempomat, ki lahko tudi samodejno prilagaja hitrost vožnje hitrostnim omejitvam. Pri vzvratni vožnji avto samodejno zavre, če naleti na oviro, vgrajen je sistem za zaznavanje pešcev in kolesarjev in preprečevanje trka z njimi, sistem za opozarjanje na vozila v mrtvem kotu upošteva tudi pripeto prikolico.
S 360 stopinjskim prikazom okolice vozila, parkirnimi senzorji in vzvratno kamero je s kuga enostavno manevrirati tudi na ozkih prostorih. Zagon avta je ob pomoči tipke na sredinski konzoli, voznik ima na izbiro različne vozne programe: od običajne, gospodarne ali športne vožnje do vožnje po drseči podlagi ali terenu. Za povezljivost skrbi najsodobnejši Fordov sistem sync4, ki ima vgrajeno tudi navigacijo, omogoča pa tudi brezžično povezljivost mobilnikov. 

Dobra sedeža, odlično počutje

Posebej naj omenimo ergonomska prednja sedeža, ki sta temeljito (električno) nastavljiva, predvsem pa zelo dobro oprimeta telo in sta udobna tudi na daljših vožnjah. Voznikov sedež ima tudi možnost podaljšanja sedalnega dela, kar je še zlasti dobrodošlo za višjerasle voznike.
Prenovljena kuga je na voljo z različnimi motorji. 

Prenovljena kuga se odlikuje z zelo dobrimi voznimi lastnostmi: je natančno vodljiva in zagotavlja zelo dobro lego na cesti, še zlasti pa zelo učinkovito prenaša navor na cesto.

Suveren - in gospodaren - hibridni pogon

Preskusni avto je poganjal hibridni pogonski sklop, ki ga sestavljajo 2,5-litrski štirivaljni bencinski motor s 111 kW, električni motor s 63,5 kW, prenos moči pa je bil prek brezstopenjskega samodejnega menjalnika. Sistemska moč hibridnega pogona je 134 kW (183 KM). Gre za zelo preskušen hibridni sistem - podobnega uporabljajo tudi nekateri Toyotini avtomobili. Akumulatorski sklop z zmogljivostjo 1,1 kWh, ki se polni samooskrbno z rekuperacijo energije ob zaviranju, je dovolj zmogljiv, da veliko voženj omogoča zgolj z električnim motorjem: pri mestnih vožnjah celo do dve tretjini prevožene razdalje, po običajnih cestah do polovice, manj pa na avtocestah, še zlasti, če stalno hitrost vzdržuje tempomat. Tolikšen delež voženj zgolj na elektriko se pozna tudi pri porabi goriva, ki je bila s 6,2 litra bencina na 100 km zelo nizka za tako velik in tudi težek avto, saj prazna kuga tehta več kot 1,8 tone. 
Brezstopenjski samodejni menjalnik pri običajnih zahtevah deluje uglajeno in zagotovi najbolj ustrezno delovanje pogonskega sklopa. Dobro se izkaže tudi pri odločnem pospeševanju, kjer njegova glasnost ni tako izrazita kot v nekaterih drugih avtomobilih. 

Testna poraba goriva tega učinkovitega hibrida je bila s 6,2 litra bencina na 100 km zelo nizka za tako velik in tudi težek avto, saj prazna kuga tehta več kot 1,8 tone. 

Natančna vodljivost in učinkovit štirikolesni pogon

Prenovljena kuga se odlikuje z zelo dobrimi voznimi lastnostmi: je natančno vodljiva in zagotavlja zelo dobro lego na cesti, še zlasti pa zelo učinkovito prenaša navor na cesto. Za to poskrbi samodejno delujoč elektronsko uravnavan štirikolesni pogon. Pri običajnih zahtevah se navor prenaša na prednji kolesi, v zahtevnejših razmerah pa sistem navor porazdeli še na zadnji kolesi in to zelo hitro in učinkovito. Tako tudi na spolzkih cestah kuga suvereno zagotavlja oprijem. Seveda je štirikolesni pogon še kako dobrodošel pri vožnji po terenu, kjer je v pomoč tudi poseben vozniški program. 

Čvrsto, a učinkovito vzmetenje

Vzmetenje je dokaj trdo in skupaj z vzvojno čvrsto karoserijo prestreže večino udarcev s podlage, le zaporedne kratke grbine mu znajo povzročiti nekaj težav s prenosom udarcev na potnike v potniški kabini. 

Seveda je štirikolesni pogon še kako dobrodošel pri vožnji po terenu, kjer je v pomoč tudi poseben vozniški program. 

Družinska prostornost - in uporabnost

Potniška kabina je zelo prostorna in z vzdolžno pomično asimetrično deljeno zadnjo klopjo tudi prilagodljiva - če je zadnja klop pomaknjena nazaj, je na zadnji klopi dovolj prostora za kolena potnikov, prtljažni prostor pa je še vedno primerno velik. S pomikom zadnje klopi naprej dobimo daljši prtljažnik, ki ga lahko povečamo tudi z enostavnim prevračanjem naslona zadnje klopi. 
Velik sredinski zaslon na armaturni plošči ponuja številne informacije, do katerih se večinoma dostopa na dotik zaslona, saj kuga nima prav veliko analognih stikal. 

Vzdolžni pomik klopi omogoča spremenljivo osnovno prostornino prtljažnika - od 412 do 533 litrov.

Priporočljiva doplačila

Čeprav je kuga active X dobro opremljena, je za doplačilo na voljo še nekaj opreme kot sta tehnološki in zimski paket. Za 1590 evrov je na voljo tehnološki paket z zelo dobrimi matričnimi LED žarometi, ki svetijo tudi v ovinek, projicirnim zaslonom, svetlečo letvico, ki povezuje žarometa. Za zimski paket je treba odšteti 480 evrov, vsebuje pa ogrevanje sedežev in Fordovo posebnost: ogrevano vetrobransko steklo. 
Cena kuge active X je 37.840 evrov, z omenjeno dodatno opremo približno 40.000 evrov. A ceno lahko bistveno znižate z nakupom prek financiranja. Tedaj kuga active X (brez dodatne opreme) stane 33.024 evrov, kar pomeni, da z omenjeno dodatno opremo za 35.000 evrov dobite odlično opremljen avto. 

Pod črto

S takšno ceno je kuga trenutno ena izmed najboljših nakupnih možnosti srednjevelikega cestnega terenca, še zlasti, če upoštevate tudi štirikolesni pogon, gospodaren hibridni pogon in seveda samodejni menjalnik. Kdor vsega tega ne želi, lahko kugo pri nakupu s financiranjem dobi tudi že za 25.000 evrov, kar je odlična nakupna priložnost - toliko namreč stanejo bistveno manjši cestni terenci. 

Všeč nam je +

prostornost, nabor asistenčnih sistemov, štirikolesni pogon, gospodarnost, prilagodljivost zadnje klopi

Ni nam všeč - 

- ni slovenskih izbirnikov

Tehnični podatki

Ford kuga active X 2.5 duratec hybrid 134 kW AWD 

MOTOR IN PRENOS MOČI: bencinski, štirivaljni, prostornina: 2488 cm3, največja moč: 111 kW (152 KM) pri 5500 vrt./min., največji navor: n. p., elektromotor: nazivna trajna moč: 63,5 kW. Sistemska moč hibridnega pogona: 134 kW (183 KM). Stalni štirikolesni pogon, brezstopenjski samodejni menjalnik. 
MERE IN MASA: dolžina: 474,5 cm, širina: 188,2 cm, višina: 169,3 cm, medosna razdalja: 271 cm, masa praznega vozila: 1818 kg, dovoljena skupna masa: 2315 kg, prtljažnik: 412 - 553 - 1534 l, posoda za gorivo: 54 l.
ZMOGLJIVOSTI: največja hitrost: 196 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 8,3 s, normna poraba goriva: 5,9 l/100 km, izpust CO2: 135 g/km, poraba na testu: 6,2 l/100 km,
CENA: Summit motors Ljubljana: 37.840 EUR

 

Kako do novega avtomobila?

NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti.

Ključne besede


FordTest avtaAWDFord kugaštirikoelsni pogon