Test: Ford tourneo courier 1.0 ecoboost 92 kW titanium

Test

Družinski paket mobilnosti - Škoda le, ker je na voljo le z “žejnim” bencinskim trivaljnikom.


Več kilometrov kot prevoziš z najmanjšim, a prostorsko zelo prepričljivim Fordovim dostavnikom, bolj ti zleze pod kožo. Courier je eden najbolj praktičnih in cenovno še dostopnih družinskih avtomobilov na trgu. Škoda le, ker je na voljo le z “žejnim” bencinskim trivaljnikom. 

oblika in prostornos 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 3/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 4/5 zvezdic

Nekdanja Fordova bogata ponudba družinskih karavanov in enoprostorežev je ob uresničevanju elektrifikacije postala preteklost, čeprav v evropski izpostavi Forda že ugotavljajo, da so se prenaglili in napačno ocenili, kaj kupci želijo. Še dobro, da imajo še vedno tudi bogato ponudbo gospodarskih vozil. Zakaj? Ker prej omenjeno modelsko vrzel vse bolj uspešno zapolnjujejo praktični avtomobili Fordove oglate modelske družine tourneo, ki ponuja dostavniško-potniške multipraktike z drsnimi vrati.

Najnovejši curier je je najmanjši in najdostopnejši član te družine. A njegov osnovi prostorski paket praktično že dosega prostorninske litre in dolžinske centimetre večjega brata connecta oziroma njegovega tehnološkega brata caddyja iz Volkswagna. Zanimivo je še dejstvo, da ob širokem dostavniškem sodelovanju Forda in Volkswagna novi courier ostaja popoln Fordov original, saj ga izdelujejo na prilagojeni osnovi kuge, v Fordovi tovarni Otosan v Romuniji. 

Skoraj 2,7 metra dolga medosna razdalja in več kot 1,8 metra visoka streha zagotavljata dobro počutje na zadnji klopi. Tudi višjerasli potniki bodo zadaj brez težav zdržali do 500-kilometrov dolgo potovalno etapo.

Očiten oblikovni in prostorski napredek 

Tourneo courier je zasnovan povsem na novo, kar se zelo očitno vidi tako pri obliki kot pri merah oziroma prostornosti. Je povsem drugačen in občutno večji avto od prejšnjega courierja, ki je bil zgrajen na fiestini osnovi. Oblikovalci so ga kljub povsem oglatemu zadnjemu delu, ki avtu zagotavlja praktičnost in najboljšo možno izrabo dolžine, višine in širine prtljažnika, oblikovali zelo všečno. Robustnejši, višji sprednji del in poudarjeni oboki blatnikov nakazujejo malce rangerjeve možatosti in spominjajo na cestne terence. Za naš okus je courier eden najbolj skladno in simpatično oblikovanih družinskih dostavnikov. 
Pozorno oko avtomobilskega navdušenca bo hitro opazilo tudi varčevanje oziroma lovljenje ugodnega razmerja med ceno in opremo. Pri srednji ravni opreme titanium je denimo treba doplačati 280 evrov za dnevne LED luči, žarometa pa še vedno cesto osvetljujeta s halogenskima H7 svetilkama. Za moder kovinski odtenek barve karoserije je treba doplačati 540 evrov, za 17-palčna platišča pa še dodatnih 100 - in pod njimi se zadaj dobro vidijo cenejše bobnaste zavore.

Če izkoristite celotno prostornino povečanega prtljažnika, je prtljagi ali športni opremi na voljo osupljivih 2162 litrov prostora; za šalo peljete pralni stroj ali gorsko kolo - in to v manj kot 4,5 metra dolgem avtomobilu.

V primerjavi s predhodnikom novi courier v 5-sedežni postavitvi ponuja kar za 175-litrov večji prtljažnik (570 litrov), merjeno do police. Če pa osnovno prostornino prtljažnika napolnite do stropa, courier po novem “pogoltne” nič manj kot za dober kubični meter prtljage (1188 litrov) oziroma 480 litrov več kot prej. Sedežna klop je deljiva v razmerju 40:60 in jo je mogoče zložiti dvostopenjsko; lahko prekucnete le naslonjali ali pa naslonjali s sedalnim delom izpnete iz sidrišč ter preklopite v vertikalni položaj in vse skupaj porinete naprej do naslona prednjih sedežev. Škoda, da zadnje klopi ni mogoče tudi povsem odstraniti iz avtomobila. Če izkoristite celotno prostornino povečanega prtljažnika, je prtljagi ali športni opremi na voljo osupljivih 2162 litrov prostora; za šalo peljete pralni stroj ali gorsko kolo - in to v manj kot 4,5 metra dolgem avtomobilu. Pri tem velja omeniti, da boste velika prtljažna vrata brez težav zaprli tudi pri 1,4 metra dolgih predmetih. Komur v prtljažniku ni dovolj prostora, lahko na avto pripne še do tono težko prikolico. 
Da courier izvira iz dostavniške družine, dokazuje še s premišljeno opremo prtljažnika in kabine: ima zelo nizko postavljen nakladalni rob, prtljažno dno je opremljeno z močnimi sidrišči, v stenah prtljažnika iz robustne plastike pa je veliko odprtih predalov in velik izvlečni predal za mokra ali umazana oblačila oziroma obutev.

Velik prtljažnik pokriva velika polica. ki jo je mogoče namestiti tudi kot horizontalno pregrado na sredini prtljažnika in pod njo spraviti težjo prtljago, nad njo pa lažjo.

Preprosta in pregledna kabina 

Fordovi oblikovalci in inženirji pri družinskem courierju niso tako očitno zabrisali razlik med osebno in tovorno različico, kar se pozna tako pri zasnovi kabine in podvozja kot tudi na cesti med vožnjo. Oblika armaturne plošče je zelo minimalistična, a hkrati ergonomsko zelo dobra in predvsem vozniku prijazna. Digitalni merilniki so enostavno nastavljivi, pod osrednjim 8-palčnim zaslonom komunikacijskega vmesnika sync4 so obdržali tudi analogno bližnjico stikal do vseh ključnih nastavitev, povezanih z vožnjo in zračenjem. Pri digitalni preobrazbi velja pohvaliti odzivnost in stabilnost programske opreme omenjenega vmesnika, ki pa še nima slovenskih izbirnikov. Celotna kabina je odeta v robustno plastiko in tudi njena končna obdelava je temu primerna. 

Armaturna plošča je minimalistično zasnovana, a pregledna in opremljena s številnimi odlagalnimi mesti. Spredaj je velika polica pod visokim stropom. Palec dvigujemo še za dva USB priključka, med katerima je eden C tipa. Sodobna povezljivost s pametnim telefonom je hitra in stabilna, na voljo pa je tudi indukcijska ploščad za polnjenje telefona brez kabla.


Sedeža dobro podpirata hrbet in sta oblečena v trpežno tkanino, ki jo je lahko čistiti. Sedi se precej visoko, a je položaj za volanom zelo dober; navdušuje preglednost iz avtomobila v vseh smereh. Kabina si pohvalo zasluži tudi za svetlost in zračnost, kar še okrepi dobro počutje vseh potnikov. Zadaj je dovolj prostora za kolena. Dostopnost je zaradi širokih drsnih vrat na obeh bokih odlična tudi na ožjih parkiriščih. Družinska uporabnost je podčrtana še z dvema lahko dostopnima isofix sidriščema na zadnji klopi. 
Pri opremi kabine vsekakor priporočamo dodatnih 310 evrov vreden zimski paket z ogrevanim vetrobranskim steklom, ogrevanima sedežema spredaj in ogrevanim ter v usnje odetim volanom. Z opremo titanium avto ponuja predvsem osnovno aktivno varnostno opremo za pomoč vozniku. Za ”pametnejši” paket aktivne varnosti z radarskim tempomatom in prečnim nadzorom prometa je treba pripraviti 1300 evrov. Tudi s tem doplačilom bo courier še vedno cenovno zelo konkurečen tekmecem. 

Praktičen predal v steni prtljažnika.

Doma na vseh cestah in tudi v ovinkih

Podvozje je zasnovano za večjo nosilnost in čim boljšo vodljivost tudi na slabših cestah. Pri blaženju se najbolj očitno kaže njegov dostavniški značaj. Podvozje je nastavljeno precej črvsto, a ne neudobno. Predvsem na kratkih grbinah se začuti značilen robusten odziv poltoge zadnje preme s plinskimi blažilniki. Se pa courier oddolži z dobre pol tone nosilnosti (552 kg) in tudi polno naložen učinkovito prestreže večino motečih udarcev s ceste. Pohvalo si zasluži komunikativen volan in kot pravi ford se tudi med ovinki obnaša zelo suvereno. Posamični MacPhersonovi obesi spredaj zagotavljata dobro vodljivost, tudi če voznik malce bolj dinamično odpelje niz ovinkov. Courier se pelje bolj dinamično in natančno kot denimo njegov največji tekmec dacia jogger ali občutno dražji renaultov kangoo.

Tudi s skoraj 19-centimetrsko oddaljenostjo od tal nakazuje rahlo povezavo s terenskim videzom in že na pogled daje vedeti, da je pripravljen peljati tudi po kakšnem makadamu ali celo kolovozu.

Žejen in iskriv turbo trivaljnik edina izbira

Živahen in prijetno prožen litrski trivaljni bencinski ecoboost motor z 92 kW moči je najmanj prepričljiv med najbolj pomembnimi elementi tega družinskega avtomobila. Ne očitamo mu zmogljivosti oziroma odzivnosti; na odločno zahtevo stopalke plina med 1750 in 2500 vrtljaji za nekaj sekund še dodatno poveča navor na spoštljivih 200 Nm. Dobro se ujame tudi z dovolj natančnim in dobro izračunanim 6-stopenjskim ročnim menjalnikom, čigar ročico je predvsem v polno naloženem avtomobilu treba kar pogosto pomikati med 3. do 6. prestavo. Ključni očitek temu stroju je energetska (ne)učinkovitost. Tudi na zelo umerjeni relacijski vožnji povprečna poraba bencina ni padla pod 7,2 litra na sto kilometrov. Z dizelskim courierejem prejšnje generacije bi bila povprečna poraba točno dva litra manjša, kar pri družinskem lastniškem stroškovniku nikakor ni zanemarljiv podatek. Če pri novem courierju izkoriščate živahnost ecoboost motorja, bo poraba hitro presegla 8 litrov in boste ob 45-litrski posodi za gorivo kar pogosto obiskovali bencinske črpalke. Škoda, da ob vseh svojih adutih novi družinski tourneo courier ponuja le en bencinski motor. Če bi imel dizelski motor iz svojega furgonskega brata transita courierja, bi bil blizu idealni rešitvi družinske mobilnosti za vse, ki potrebujejo zelo veliko prostora.

Iskriv, a preveč "žejen" ecoboost litrski turbo bencinski motor.

Pod črto …

Najmanjši in najnovejši Fordov družinsko-dostavniški in oglato oblikovani paket praktične mobilnosti prepriča s svojim robustnim videzom, prostorom in razmeroma dostopno ceno. Lahko je povsem uporaben družinski avto, ki pa bi še bolj navdušil z dizelskim motorjem svojega furgonskega brata. 

Všeč nam je +

všečna podoba, vozne lastnosti, zelo prostoren prtljažnik, nosilnost, prilagodljiva kabina

Ni nam všeč -

(pre)velika poraba goriva, ni slovenskih izbirnikov, halogenski žarometi

Velika, prtljažna vrata niso pretežka za odpiranje in zapiranje brez pomoči elektrike ter predvsem odlično služijo kot nadstrešek. Za malico na poti ali preoblačenje, če zunaj dežuje.

Tehnični podatki

Ford tourneo courier 1.0 ecoboost 92 kW titanium

Motor in prenos moči: bencinski, trivaljni, turbo, prostornina: 999 cm3, največja moč: 92  kW (125 KM) pri 6000 vrt./min, največji navor: 170 Nm pri 1400 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, 6-stopenjski ročni menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 434,3  cm, širina: 187,6  cm, višina: 183,6  cm, medosna razdalja: 269,2  cm, masa praznega vozila: 1448  kg, dovoljena skupna masa: 2000  kg, prtljažnik: 570 - 2162 l, posoda za gorivo: 45 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 175  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 13 s, normna poraba goriva kombinirano: 6,7 l/100 km, izpust CO2: 154 g/km, poraba na testu: 7,3  l/100  km.
Cena: Summit motors Ljubljana : 24.610 EUR

 

Ta avto bo prostorsko odlično služil še vsem, ki uživajo v aktivnosti v naravi. Celo gumijasta zaščitna korita so v kabini vdelana tako natančno, da pesek, kamenčki ali blato v celoti ostane na njih in ne pada na tekstilno oblogo.

Kako do novega avtomobila?

NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti.

Ključne besede


FordTest avtaford tourneo courier

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije