Fordova cestno-terenska kuga je v svoji tretji generaciji dobila učinkovit električno samooskrbni hibridni pogon. Je to nova priložnost za vrnitev med najbolj uspešne?
oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 4/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/3 zvezdic |
varnost in oprema | 4/3 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 4/5 zvezdic |
Širok nabor energetskih koktajlov pod motornim pokrovom, ki v kombinaciji z elektriko ponuja tako bencinski kot tudi dizelski motor, je vsekakor kugina prednost v primerjavi s tekmeci. Še vedno menimo, da s precej neizrazito zunanjo podobo in uporabljenimi materiali v kabini ne naredi dovolj sodobnega vtisa.
Kritiko si zasluži tudi dejstvo, da je treba v tem velikostnem in cenovnem razredu še vedno dodati zajetnih 1640 evrov za paket pripomočkov za pomoč vozniku. Dober hibridni pogon ne more biti nadomestilo za varčevanje pri varnosti. Prej omenjeno doplačilo sicer priporočamo, saj z njim kuga pusti precej dober vtis, ker sistemi v tem tehnološko bogatem paketu delujejo zanesljivo in uglajeno. Z njimi kuga vozniku med drugim pomaga preprečevati nesreče v križiščih, z aktivnim pomikom volana pa tudi pomaga varneje izpeljati manever izogiba nenadni oviri.
Na drugi strani velja pohvaliti prostorno in pregledno kabino ter povsem sprejemljivo velik prtljažnik z ravnim dnom, katerega prostornino je mogoče prilagajati še z vzdolžno pomično zadnjo klopjo. Tudi vstopanje v avto je zelo udobno. Na zadnji klopi je veliko prostora za kolena in glave potnikov, da tudi višjerasli brez težav potujejo na daljše razdalje. Minus brez slabe vesti damo prednjima sedežema, ki kljub športnemu videzu ne zagotavljata dobre opore telesu. Pri praktičnosti si kuga plus zasluži še za šobo za pranje vzvratne kamere in plastično zaščito robu vrat, ki jo vzvod samodejno potisne na izpostavljeno mesto ob odpiranju.
Ob pripombi glede preprostih materialov na armaturni plošči palec vseeno dvignemo za ohranitev klasičnih stikal za upravljanje klimatske naprave in radia ter izbire voznih programov. Pohvalimo še pregledne digitalne merilnike. Kritiko si vsi novi fordi zaslužijo, ker kompleksni meniji osrednjega digitalnega zaslona še vedno niso na voljo v slovenščini. Pri vožnji smo znova pogrešali malce več značilne Fordove identitete. Kuga je vozniško precej neizrazita, sicer udobna, a med ovinki precej manj lahkotna in natančna kot vozniško sijajen focus, s katerim si delita karoserijsko osnovo ter podvozje.
Manj kot 6 litrov goriva za 100 kilometrov
Najbolj prepričljiv dela avtomobila je nov hibridni pogon, ki s sodelovanjem 2,5-litrskega bencinskega motorja, brezstopnjeskega eCVT menjalnika in električnega motorja nudi 140 kW sistemske moči in dobre zmogljivosti ob zelo zmernih energetskih zahtevah. Na testu smo prevozili precej avtocestnih kilometrov, a smo kljub temu pri 1034 skupno prevoženih kilometrih zabeležili kar 266 na elektriko prevoženih kilometrov in dosegli povprečno porabo 5,9 litra goriva na 100 km. To je za sedem decilitrov manjša poraba, kot smo jo dosegli v kugi z dvolitrskimi dizlom in blagim hibridnim pogonom oziroma za sedem decilitrov večja od povprečne porabe kuge s priključno-hibridnim pogonom, ki ima več kot desetkrat bolj zmogljivo električno shrambo od pogonskega akumulatorja v naši testni kugi (1,1 kWh). Hibridni pogon kuge po delovanju in tehnologiji sicer močno spominja na Toyotin recept. Tudi po zmogljivostih in učinkovitosti sta si kuga in RAV4 precej blizu.
Kuga je kot polni hibrid vsekakor razmisleka vreden avto, še zlasti zato, ker ponuja tudi dobro cenovno izhodišče. Le pri doplačilih velja temeljito razmisliti, kaj res prinese dodano vrednost. Ob skladni, a precej neizraziti podobi 690 evrov za kovinski odtenek bele barve ne prinese bistvene popestritve.
Pod črto …
Kuga s hibridnim pogonom je vozniško neizrazit, a nezahteven, dovolj prostoren in varčen družinski avto, ki omogoča precej na elektriko prevoženih kilometrov brez iskanja vtičnice. A doplačila za “nujno” dodatno opremo občutno posežejo v cenovno konkurenčnost avta.
Všeč nam je +
udobje in preprosta vožnja, majhna poraba, prostorna kabina, učinkovitost varnostnih sistemov
Ni nam všeč -
neuglajeno speljevanje eCVT menjalnika, ni slovenskih menijev, doplačila za varnostno opremo
Tehnični podatki
Motor in prenos moči: | bencinski motor, štirivaljni, prostornina: 2488 cm3, največja moč: 112 kW (152 KM) pri 5500 vrt./min, največji navor: 200 Nm, električni motor: 92 kW (125 KM), akumulatorski sklop: 1,1 kWh, hibridni pogon: skupna sistemska moč: 140 kW (190 KM). Pogon na prednji kolesi, samodejni brezstopenjski eCVT menjalnik. |
Mere in masa: | dolžina: 462,6 cm, širina: 188,2 cm, višina: 169 cm, medosna razdalja: 271 cm, masa praznega vozila: 1701 kg, dovoljena skupna masa: 2215 kg, prtljažnik: 464 - 502 - 1534 l, posoda za gorivo: 54 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 200 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 9,5 s, normna poraba goriva kombinirano: 5,7 l/100 km, izpust CO2: 130 g/km, poraba na testu: 5,9 l/100 km. |
Cena: | Summit motors: 36.140 EUR |