Ime kuga - vsaj pri nas - nima prijetnega prizvoka, a v obdobju, ko se ukvarjamo s koronavirusom, to kar zbledi. Kakšne so svetle - in tudi temne - strani nove generacije Fordove kuge?
Zanimivosti in dejstva: 6 ravni opreme
Kupci lahko izbirajo med šestimi različnimi ravnmi opreme: od osnovne trend do najbolj prestižne vignale. Ponudba kuge se začne pri 25.280 evrih, kolikor je (z že upoštevanim popustom) treba odšteti za avto z bencinskim motorjem z 88 kW in osnovno opremo trend. Kdor prisega na dizelski motor, mora imeti najmanj 26.900 evrov. Ponudba različice z blagim hibridnim sistemom in dizelskim motorjem se začne pri 28.430 evrih, z opremo vignale pa je dražja za 7430 evrov. |
Dinamičen nastop
Prva svetla stran je kugina oblika, saj avto deluje zelo všečno: ima dolg prednji del, njena silhueta je nizka, izstopa pa kupejevsko oblikovan zadnji del s poševno postavljenim steklom v vratih prtljažnika.
Nova kuga je z dolžino 463 cm 8 cm daljša od predhodnice, pa tudi nekoliko širša. V potniški kabini je dovolj prostora tako na prednjih sedežih kot na zadnji klopi, če je ta pomaknjena povsem nazaj. Če je pomaknjena za 15 cm naprej, je v prtljažniku kar 630 litrov prostora, a tudi sicer je prtljažnik z ravnim dnom dovolj velik za vsakdanje zahteve.
Pohvalno je, da so v kugi ohranili nekatere gumbe za nastavitve, na primer radia in upravljanje klimatske naprave. Z najboljšo opremo vignale kuga sega med prestižne tekmece, na primer z usnjenim zgornjim delom armaturne plošče in usnjenimi sedeži, pa tudi zgolj z napisom vignale (brez oznake kuga) na zadnjem delu avta - naj nepoznavalci ugibajo, za kateri avto gre!
Tudi na elektriko!
Precejšen preskok je kuga naredila tudi pri motorjih in prenosu moči. Tako bo konec leta na voljo priključni hibrid s 165 kW in dosegom zgolj na elektriko do 56 km. Kupci pa že lahko posežejo po blagi hibridni različici, ki jo poganja 2-litrski dizelski motor s 110 kW in ima 48 voltno električno napetost ter generator, ki omogoča rekuperacijo zavorne energije v litij-ionski akumulator. Voznik nima nobenega vpliva na delovanje blagega hibrida, ki ima normno porabo 5 litrov dizla na 100 km; med našo preskušnjo pa je bila povprečna poraba 6,2 litra na 100 km, ob zelo lagodni vožnji pa 5,5 litra na 100 km. Pogonski sklop se odlikuje z zelo dobro prožnostjo, prenos moči je prek ročnega 6-stopenjskega menjalnika.
Kuga je na voljo tudi z 1,5-litrskim bencinskim motorjem z 88 kW ali 110 kW, z 1,5-litrskim dizelskim motorjem z 88 ali 110 kW in 2-litrskim dizelskim motorjem s 140 kW. Ob ročnih menjalnikih je na voljo tudi 8-stopenjski samodejni menjalnik.
Program za vožnjo po spolzkem terenu in po snegu oziroma pesku
Ford se pri kugi ni povsem odpovedal štirikolesnemu pogonu, a večina avtov je s prednjim pogonom. Kot nadomestilo je na voljo izbira voznega programa: ob običajnem, eko in športnem načinu sta na voljo tudi programa za vožnjo po spolzkem terenu in po snegu oziroma pesku.
Kuga se odlikuje z zelo dobro lego na cesti, dokaj trdim vzmetenjem, ki dobro blaži tudi kratke grbine. K udobju v vožnji stremi tudi volanski mehanizem, ki (razen v športnem programu) ni tako neposreden, kot bi od Fordovega avta pričakovali, to pa se pozna tudi pri agilnosti v vožnji.
Sodobna zasnova je zaznavna tudi pri opremljenosti z različnimi asistenčnimi sistemi, saj je na voljo večina najbolj pomembnih, a je za nekatere (na primer tudi radarski tempomat) tudi pri najboljši opremi vignale dodatno seči v denarnico.
Pod črto ...
Nova kuga je naredila precejšen preskok, tako da bo lahko izpolnila ne le zahteve kupcev cestnih terencev, temveč tudi enoprostornih avtov, ki jih ni več v Fordovi ponudbi.
Nova ford kuga
- všečna oblika
- vzdolžno pomična klop
- širok nabor motorjev
- dobre vozne lastnosti
- že v prodaji na slovenskem trgu